Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Posuír un amplo coñecemento dos aspectos éticos e legais que afectan as diferentes disciplinas relacionadas coa Biotecnoloxía. |
A34 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de reprodución asistida en humanos e animais. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar criterios científicos e independentes para sustentar a toma de decisións. Adaptación a novas situacións legais ou novidades tecnolóxicas, así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. Aprendizaxe autónoma. Liderado e capacidade de coordinación. Sensibilización cara á calidade, o respecto ambiental, o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
AM34
|
BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM4 CM7
|
Valoración da literatura especializada a resolución dos problemas. Capacidad de análises e sínteses na
resolución de problemas, capacidade de organización e planificación dos recursos necesarios e
capacidade de xestión da información.Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en
biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.Capacidade de comunicación oral e escritura dos plans e
decisións tomadas, desenvolvemento dunha comunicación eficaz. |
AM34
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8
|
CM4 CM7
|
Utilizar unha adecuada estructura lóxica e unha linguaxe apropiada para o público no especialista e defendelos ante expertos da temática. Capacidade de traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. Capacidade de traballo nun contexto de sustentabilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio e polos diferentes organismos que o integran, así como concienciación polo desenvolvemento sostible. Razoamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
AM18 AM34
|
BM9 BM10 BM11
|
CM4 CM7
|
Coñecer e saber aplicar as técnicas de reproducción asistida en humanos e animais |
AM18 AM34
|
|
CM4 CM7
|
Coñecer e saber aplicar as técnicas de diagnóstico molecular preimplantacional de embrións |
AM18 AM34
|
|
CM4 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 0: Introducción |
Presentación e estructuración da materia. Elaboración dos traballos. |
Bloque 1: Fisiología de la reproducción asistida |
Aspectos generales de control endocrino, fisiología ovárica, endometrial, tubárica. Fecundación, desarrollo embrionario e implantación. |
Bloque 2: Aspectos clínicos |
Definición y epidemiología de la esterilidad. Evaluación de la pareja estéril: Anatomía genital femenina, Factor ovárico, Factor masculino. |
Bloque 3: Andrología |
Seminograma. Capacitación espermática y preparación de la muestra para las distintas técnicas de reproducción asistida (inseminación, fecundación in vitro, ICSI, biopsias de testículo, lavados seminales). Técnicas de evaluación/selección espermática: Evaluación para IMSI,
técnicas de evaluación de fragmentación espermática, MACS
Banco de seme ( organización del banco de seme, criopreservación
espermática e screening) |
Bloque 4: Técnicas de reproducción asistida |
Aspectos clínicos:
TÉCNICAS DE BAIXA COMPLEXIDADE:
inseminación artificial intrauterina.
TÉCNICAS DE ALTA COMPLEXIDADE:
FIV, doazón de ovocitos, PGT- A, PGT-M, PGT-Sr.
Aspectos de laboratorio:
Recuperación ovocitaria
Técnicas de fecundación: FIV /ICSI
Desarollo e calidade embrionaria: Time-lapse
Transferencia embrionaria
Vitrificación ovocitaria e embrionaria
Biopsia embrionaria: blastómeras e trofoectodermo.
Análise do material embrionario: FISH, NGS, PCR
Análise do material endometrial: ERA. |
Bloque 5: Aspectos legales |
Legislación en reproducción asistida en España. Situación europea. Ética en reproducción asistida. Situaciones especiales. |
Bloque 6: Aplicaciones |
Aportaciones y probabilidades terapéuticas de las células madres embrionarias. Inconvenientes del uso de células madre como alternativa terapéutica Clonación terapéutica y reproductiva. Búsqueda de otras fuentes alternativas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B2 B3 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
A18 A34 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Presentación oral |
B1 B6 B8 |
1 |
2 |
3 |
Discusión dirixida |
B6 B8 |
1 |
1 |
2 |
Prácticas clínicas |
A34 B5 B9 B13 C4 C7 |
5 |
5 |
10 |
Proba mixta |
A18 A34 B1 B11 B13 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A18 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C4 C7 |
0 |
11.5 |
11.5 |
Portafolios do alumno |
A18 A34 B13 B15 |
0 |
8 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades encamiñadas a tomar contacto e reunir información sobre o alumnado, así como a presentar a materia. |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante. |
Presentación oral |
Exposición por parte do alumnado ante o docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo. |
Discusión dirixida |
Debates. Charla aberta entre un grupo de estudantes. Pode centrarse nun tema dos contidos da materia, na análise dun caso, no resultado dun proxecto, exercicio ou problema desenvolvido previamente nunha sesión maxistral... |
Prácticas clínicas |
O estudante desenvolverá as actividades nun contexto relacionado co exercicio dunha profesión na área de Ciencias da Saúde. Las prácticas se realizaran en colaboración con el centro de reproducción asistida IVI de Vigo y la clínica Quirón de A Coruña |
Proba mixta |
Observación sitemática. Técnicas destinadas a recompilar datos sobre a participación do alumno, baseados nun listado de condutas ou criterios operativos que faciliten a obtención de datos cuantificables. |
Estudo de casos |
Análise dun feito, problema ou suceso real coa finalidade de coñecelo, interpretalo, resolvelo, xerar hipóteses, contrastar datos, reflexionar, completar coñecementos, diagnosticalo e adestrarse en procedementos alternativos de solución.
|
Portafolios do alumno |
Informe/memoria de prácticas. Realizarase unha visita a un laboratorio de RA, avaliarase a asistencia, a presentación dunha memoria da visita e o interese na mesma |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Actividad académica desarrollada por el profesorado, individual o en pequeño grupo, que tiene como
finalidad atender las necesidades y consultas del alumnado relacionadas con él estudio y/o temas vinculados con la materia, proporcionándole orientación, apoyo y motivación en él proceso de aprendizaje. Esta actividad puede desarrollarse de forma presencial (directamente en él aula y en los momentos que él profesor tiene asignados a tutorías de despacho) o de forma no presencial (a través de él correo electrónico lo de él campus virtual).
Para el alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, el profesor adoptará las medidas que considere oportunas para no perjudicar su calificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A18 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C4 C7 |
Exposición de un caso propuesto para su aportación de ideas para su solución |
30 |
Portafolios do alumno |
A18 A34 B13 B15 |
Informe/memoria de prácticas. Se realizará una visita a un laboratorio de RA, se evaluará la asistencia, la presentación de una memoria de la visita y el interés en la misma. |
20 |
Proba mixta |
A18 A34 B1 B11 B13 |
Se evaluarán los conocimientos adquiridos en clase a través de pruebas de tipo test |
50 |
|
Observacións avaliación |
Al igual que el resto de las materias del Máster, la evaluación se realizará de manera continua durante las semanas asignadas a la docencia presencial. En caso de realizar un examen final, la fecha del mismo será al finalizar el periodo docente de la materia. La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Santaeulària I Pérez, Ariadna, Manual Práctico de Esterilidad yReproducción Humana, McGraw Hill 2007, Remohi, José, REPRODUCCION HUMANA, Mc GrawHill , Ley 14/2007, 3 de Julio de Investigación Biomedicina, BOE 159, 4 de Julio 2007. Fernando; Sánchez Caro, Reproducción humana asistida y responsabilidad médica : protocolos de consentimiento informado de la sociedad española de fertilidad , Editorial Comares (March 31, 2003) , |
Bibliografía complementaria
|
|
Sociedad española de fertilidad, http://nuevo.sefertilidad.com/, European Society of Human Reproduction and embriology, https://www.eshre.eu/Guidelines-and-Legal.aspx, American Association of Reproductive Medicine, https://connect.asrm.org/home?ssopc=1, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría xenética e transxénese/610475101 | Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Diagnóstico e terapia molecular/610475501 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que continúan o temario |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Observacións |
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua. |
|