Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry. |
A3 |
Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry |
A7 |
Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination. |
A8 |
Analyze and use the data obtained independently in complex laboratory experiments and relating them with the chemical, physical or biological appropriate techniques, including the use of primary literature sources |
B2 |
Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study. |
B3 |
Students should be able to integrate knowledge and handle complexity, and formulate judgments based on information that was incomplete or limited, include reflecting on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments. |
B4 |
Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner |
B7 |
Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic |
B9 |
Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects |
B10 |
Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession |
B11 |
Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
• Empregar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
AC1
|
BC4 BC10
|
CC1
|
• Adquirir os coñecementos básicos relacionados coa Química Supramolecular. |
AC3 AC8
|
BC2 BC7 BC11
|
|
• Entender a relación entre a estructura dos compostos químicos e a formación de super e supramoléculas a través de procesos de recoñecemento molecular e a auto-ensamblaxe. |
AC7 AC8
|
BC2 BC3
|
|
• Entender a Química Supramolecular como unha ferramenta para a construcción de sistemas complexos a partir de unidades perfectamente definidas e a súa aplicación en distintas áreas de investigación. |
AC3 AC8
|
BC2 BC3 BC7
|
CC3 CC4
|
• Interpretar os datos procedentes de observacións experimentais e a utilización das diversas técnicas experimentales empregadas na súa caracterización. |
AC7 AC8
|
BC2 BC3 BC7 BC9 BC11
|
CC1 CC3 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- Principios Básicos. Forzas de enlace débiles: tipos e propiedades. |
Definicións básicas. Relacións entre a estructura, a reactividade supramolecular e propiedades. Tipos e propiedades das forzas de enlace non covalentes que interveñen nos procesos supramoleculares. |
Tema 2.- Recoñecemento molecular: receptores moleculares. |
Recoñecemente molecular: definición. Principios para o deseño de receptores. Modos de estudo de interaccións receptor-substrato. |
Tema 3.- Sistemas Supramoleculares proteicos: catálise enzimática e deseño de enzimas. |
Estrutura secundaria e terciaria das proteinas. Bases da actividade e especificidade das enzimas. Principios para o deseño de enzimas. |
Tema 4.- Auto-ensamblaxe molecular: Nanotubos, cápsulas moleculares e outros sistemas. |
Propiedades e características dos procesos de auto-ensamblaxe molecular. Implicacións en procesos biolóxicos. Principais nanoestruturas obtidas mediante este tipo de procesos: deseño e propiedades. |
Tema 5.- Aplicacións da Química Supramolecular: Transporte, catálise, química combinatoria dinámica, sensores, máquinas moleculares e sistemas auto-replicantes. Aplicacións en nanotecnoloxía. |
Introdución ás aplicacións. Transporte Molecular. Catálise. Química combinatoria dinámica. Deseño de máquinas moleculares. Sistemas auto-replicantes. Aplicacións en nanotecnoloxía. |
Tema 6.- Cristais líquidos. Clasificacións, propiedades e aplicacións. |
Introdución, auto-organización e auto-ensamblaxe. Cristais líquidos: Xeralidades. Cristais líquidos formados mediante interaccións non covalentes. Outros materiais brandos. |
Tema 7.- Química de Coordinación Supramolecular. |
Xeralidades en procesos supramoleculares guiados por Química de Coordinación. Oligómeros cíclicos. Caixas moleculares. Arquitecturas interencadeadas (rotaxanos e catenanos). Helicatos. |
Tema 8.- Química Organometálica Supramolecular. |
Conceptos básicos e principios. Enlaces intermoleculares, tipos de enlaces presentes na química supramolecular organometálica. Receptores organometálicos e os seus complexos substrato/receptor. Procesos de auto-ensamblaxe a través de diferentes tipos de enlaces organometálicos (dativos, interaccións pi, enlaces de hidróxeno, etc). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A7 B10 C4 |
12 |
12 |
24 |
Problem solving |
A1 B2 B3 B7 B10 C3 |
4 |
12 |
16 |
ICT practicals |
A8 B2 C1 C3 |
2 |
3 |
5 |
Seminar |
A1 A3 A7 A8 B2 B3 B7 B10 B11 C1 C3 |
1 |
1.5 |
2.5 |
Supervised projects |
A1 A3 A7 B3 B7 B10 B11 C1 |
1 |
5.5 |
6.5 |
Oral presentation |
A1 A3 A7 B4 B9 B10 B11 C1 C5 |
1 |
5 |
6 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A7 B10 C4 |
2 |
11 |
13 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Problem solving |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.) |
ICT practicals |
Prácticas realizadas en aula de informática. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual). |
Seminar |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou de outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos. |
Supervised projects |
Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster. |
Oral presentation |
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluindo debate con profesores e alumnos. |
Mixed objective/subjective test |
Realización das diferentes probas para a verificación da obtenciónde coñecementos tanto teóricos coma prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
|
Description |
A metodoloxía de ensino proposta está baseada no traballo do estudante, quen se convirte no principal responsable do seu proceso educativo. Para que este obteña o mellor rendemento do seu esforzo, e co fin de guiar ao estudante neste proceso e determinar ata que punto o estudante está a alcanzar os obxectivos propostos en cada unidade temática, realizaranse sesións de solución de problemas e casos prácticos. Estes permitirán orientar ao alumnado e conseguir que este acade as competencias asociadas á materia. Asemade, reforzarase esta orientación a través de entrevistas individuais que se celebrarán nas horas de titoría do profesor e/ou nos horarios máis convenientes para o alumnado. Obviamente, e a parte destas titorías propostas polo profesor, o alumnado poderá acudir a titorías a petición propia cantas veces desexe e nos horarios que lle resulten máis convenientes.
Durante as sesións maxistrais fomentarase a participación en roldas de debate relacionadas cos contidos tratados en cada unidade. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A7 B10 C4 |
A proba mixta realizarase no calendario acordado pola Xunta de Facultade de cada centro. O seu obxectivo é o de obter unha avaliación do nivel de coñecementos e competencias acadados polo alumno, así como o de avaliar a capacidade deste para relacionalos e para obter unha visión de conxunto da materia. |
65 |
Problem solving |
A1 B2 B3 B7 B10 C3 |
Realización das actividades asociadas á resolución dos boletíns de problemas facilitados polo profesor, entrega de traballos e discusión de resultados na sesión de seminario correspondente a cada tema. |
10 |
Oral presentation |
A1 A3 A7 B4 B9 B10 B11 C1 C5 |
Presentación pública do traballo tutelado realizado polo cada alumno/a seguido dunha rolda de debate na que participará todo o alumnado co fin de asentar coñecementos e resolver dúbidas puntuais sobre os contidos presentados. |
5 |
Supervised projects |
A1 A3 A7 B3 B7 B10 B11 C1 |
Elaboración dun traballo crítico de revisión centrado nun artigo de investigación relacionado cos sistemas estudados e descritos nunha unidade temática. Este proporcionarase coa suficiente antelación, e para a súa elaboración o/a estudante apoiarase en titorías de orientación co profesor que o supervise. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A7 B10 C4 |
Nas sesións maxistrais introduciranse os contidos dos correspondentes temas, destacando os seus aspectos máis importantes, deténdose particularmente naqueles conceptos fundamentais e/ou de máis difícil comprensión para o alumnado. |
5 |
Seminar |
A1 A3 A7 A8 B2 B3 B7 B10 B11 C1 C3 |
Actividade formativa de carácter eminentemente práctico deseñada co obxectivo de incidir naqueles aspectos da materia de máis difícil comprensión. |
2.5 |
ICT practicals |
A8 B2 C1 C3 |
Realización de actividades relacionadas coa caracterización estructural dos sistemas supramoleculares e o estudo termodinámico e/ou cinético dos equilibrios que estos suelen presentar en disolución, facendo uso de diferente software e soporte informático de uso habitual nestas analises. |
2.5 |
|
Assessment comments |
A avaliación desta
materia farase mediante unha metodoloxía de avaliación continua que inclúe a realización
dun exame final. O acceso ao exame está condicionado pola participación do alumnado nas actividades docentes presencias (seminarios de resolución de problemas, debate, traballos tutelados e presentación oral asociada e prácticas a través de TIC), para as que a asistencia e participación deberá ser como mínimo dun 80%. En calquera caso, será obrigatorio
asistir polo menos a unha das dúas titorías de seguemento programadas. O/a estudiante debe repasar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o manual de referencia e os resumos. O grao de acerto na resolución dos exercicios propostos proporcionará unha medida da preparación do alumno para afrontar o exame final da materia. Aqueles alumnos que atopen dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben acudir nas horas de titoría do profesor, a entrevistas co obxectivo de que éste poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades. É moi importante á hora de preparar o exame, resolver algúns dos exercicios que figuran ao final de cada un dos capítulos do manual de referencia. O profesor verificará a
asistencia ás sesións segundo o sistema de control de asistencias oficial
establecido na Universidade (ou no seu caso Centro) na cal estea matriculado o/a estudiante. As ausencias deberán ser xustificadas documentalmente.
A ponderación da avaliación
continua e do exame final será en función das porcentaxes indicados na
táboa recollida nesta sección.
O profesor analizará con aqueles alumnos que non superen con éxito o proceso de avaliación, e que así o desexen, as dificultades atopadas na aprendizaxe
dos contidos da materia. Asemade, lles proporcionará todo aquel material
adicional (cuestións, exercicios, modelos de exame, etc.) que contribúa a
reforzar a aprendizaxe da materia. Segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao
estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá
de poder participar dunha metodoloxía formativa e actividades docentes
asociadas que lle permitan acadar os obxectivos formativos e as competencias
propias da materia. Porén, este alumnado poderá participar dun sistema
personalizado de titorías de orientación e avaliación que servirán por unha
banda, para orientar o traballo autónomo do alumno e levar un seguimento da súa
progresión durante o curso; e por outra, para avaliar o grao de desenvolvemento
competencial acadado.
A porcentaxe de dispensa quedará prefixada nunha primeira entrevista co
alumnado, unha vez coñecida a súa situación persoal. Deste xeito, fixarase un
cronograma para as titorías de orientación, e determinarase o número de
obradoiros de resolución de problemas que deberán ser avaliados mediante esta
metodoloxía. Unha vez coñecidos, ponderarase o seu número sobre o total dos
mesmos e fixarase o número de titorías das que este alumnado deberá participar.
Todas elas serán prefixadas co alumnado en función da súa dispoñibilidade,
atendendo ao cronograma de contidos da materia e concretando os prazos de
entrega do diferente material susceptible de ser avaliado (boletíns de
problemas e cuestións). Este material seralle entregado previamente a través da
plataforma Moodle segundo o cronograma acordado na entrevista inicial.
Durante as sesións de titoría trataranse aspectos asociados tanto aos contidos
da materia como á revisión conxunta dos traballos entregados, así como á
realización de pequenos test de avaliación para comprobar se o alumnado segue
con aproveitamento estas actividades. Implicacións do plaxio na cualificación: A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida para a avaliación da materia implicará directamente a cualificación de suspenso (0.0 ptos) na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
J.-M. Lehn (1995). Supramolecular Chemistry. VCH, New York
J. W. Steed, J. L. Atwood (2009). Supramolecular Chemistry 2nd Ed. Wiley and Sons
P. A. Gale, J. W. Steed (2012). Supramolecular Chemistry: From molecules to nanomaterials. Wiley and Sons Ltd. (Vol.1 - 2)
I. Haiduc, F. T. Edelmann (2008). Supramolecular Organometallic Chemistry. Wiley-VCH |
|
Complementary
|
N. Rodríguez-Vázquez, A. Fuertes, M. Amorín, J. R. Granja (2016). Bioinspired Artificial Sodium and Potassium Channels. Springer International Publishing Switzerland
J. L. Atwood et al. (1996). Comprehensive Supramolecular Chemistry. Pergamon
K. Gloe (2005). Macrocyclic Chemistry. Currente Trends and Future Perspectives. Springer
V. Balzani, M. Ventura, A. Credi (2003). Molecular Devices and Machines. Wiley-VCH
K. Ariga, T. Kunitable (2006). Supramolecular Chemistry: Fundamentals ans Applications. Spriger-Verlag
R. Ungaro, E. Dalcanale (1999). Supramolecular Science: Where it is an where it is going. Kluwer, Dordrecht
D. F. Shriver, H. D. Kaesz, R. D. Adams (2008). The Chemistry of Metal Cluster Complexes . VCH Publishers |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Selection and validation of Analytical methodologies/610509101 | Industrial Processes and Sustainability/610509104 | Techniques of Characterization of Materials and Biointerphases/610509102 | Advanced Structural Determination/610509103 | Supervised Training Activities/610509105 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Applied Coordination Chemistry/610509110 | Chemistry of Biomolecules/610509115 | Fluorescence Spectroscopy and Photochemistry /610509108 | Metals in Biological Processes/610509314 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Practical Academic Training/610509136 | Master Thesis/610509139 |
|
Other comments |
Green Campus Faculty of Sciences
Program
To achieve an immediate sustainable environment and comply with point 6
of the "Environmental Declaration of the Faculty of Sciences (2020)",
the documentary works carried out in this subject:
a.- They will
be requested mainly in virtual format and computer support.
b.- If done
on paper:
- Plastics
will not be used.
-
Double-sided prints will be made.
- Recycled
paper will be used.
- The realization of drafts will be avoided.
|
|