Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 – Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito empresarial |
B8 |
CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química |
B9 |
CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do control de procesos
Coñecer as estratexias básicas e avanzadas de control de procesos.
Coñecer a instrumentación de procesos e saber seleccionar o instrumento máis axeitado para unha aplicación
concreta.
Coñecer os fundamentos da automatización dos procesos analíticos. |
AM1
|
BM8 BM9 BM10 BM11 BM12
|
|
• Adquirir dunha forma completa e integrada os aspectos relacionados cós analizadores de procesos de aplicación industrial, tanto dende un punto de vista teórico como práctico.
• Ser capaz de seleccionar o tipo de analizador en liña máis axeitado en cada caso.
• Formar técnicos na xestión e no control de procesos. |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: Instrumentación e Control de Procesos
|
Tema 1. Introdución ó control de procesos químicos
Tema 2. Dinámica de procesos
Tema 3. Control por realimentación: controladores PID
Tema 4. Sistemas de control avanzado
Tema 5. Instrumentación de procesos |
BLOQUE II: Automatización de Procesos |
Tema 6. Introdución á automatización en Química Analítica
Tema 7. Automatización integral: analizadores de procesos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
12 |
24 |
36 |
Proba mixta |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B5 |
9 |
27 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
MD2Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).
MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.
MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Proba mixta |
Proba mixta de concenptos vistos no curso |
Sesión maxistral |
MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 |
Avaliación dos conceptos adquiridos no curso |
60 |
Seminario |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).
MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.
MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B5 |
MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A calificación final do alumnado será a suma dos seguintes elementos: a. Asistencia e participación en clase: 10% b. Avaliación continua (preguntas e cuestións orais durante o curso): 10% c. Realización e exposición oral dun traballo: 20% d. Exame final: 60%
En todos os casos se require unha nota mínima de 3 puntos sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica Ollero de Castro, P., Fernández Camacho, E. (1999). Control e instrumentación de procesos químicos. Editorial Síntesis. Madrid, España. Valcárcel, M., Cárdenas, M.S. (2000). Automatización y miniaturización en Química Analítica. Springer-Verlag Ibérica, S.A. Barcelona. Bibliografía complementaria Banica, F. G. (2012). Chemical Sensors and Biosensors: fundamentals and applications. Wiley, Reino Unido. Cela, R. (1994). Quimiometría Práctica. Universidad de Santiago de Compostela. Santiago de Compostela. Marlin, T.E. (2000). Process control: designing processes and control systems for dynamic performance. 2nd edition. Mc Graw Hill, USA. Skoog, D.A., Crouch, S. R., Holler, F. J. (2008). Principios de análisis instrumental. Cengage Learning, México. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Recoméndase a asistencia a clase, o uso da aplicación USC Campus Virtual da materia e o uso de titorías para resolver as dúbidas que xurdan</p> |
|