Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B9 |
CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Formar e dar ferramentas para entender a perigosidade dos produtos químicos e das súas reaccións. |
AM2 AM5
|
BM1 BM4 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
Adquirir os coñecementos precisos para saber avaliar e xestionar os riscos asociados as plantas químicas |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM1 BM4 BM5 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
Coñecer a complexa normativa legal asociada ó sector químico (Directiva Seveso, normativa REACH, transporte de produtos químicos, prevención de riscos laborais, plans de autoprotección, etc.). |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM1 BM4 BM5 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
Adquirir os coñecementos precisos para adaptar a realidade das plantas químicas a normativa legal, para permitir minimizar os accidentes laborais, aos bens da empresa e as entidades próximas a planta química. |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM1 BM4 BM5 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
• Análise e avaliación dos riscos.
• Seguridade química.
• Prevención.
• Organización da seguridade en plantas químicas. |
Tema 1. Os produtos químicos. |
• Introdución.
• Tipoloxía de riscos asociados aos produtos químicos.
• Metodoloxía de análise para determinar riscos. |
Tema 2. Tipoloxía de accidentes con produtos químicos. |
• Incendio.
• Explosións
• Derrames.
• Fugas. |
Tema 3. Riscos para as persoas, riscos industriais e riscos medioambientais. |
• Tipoloxía de riscos.
• Actividades industriais de risco.
• Tipoloxía de accidentes.
• As normativas: ONU, comunitarias, nacionais. |
Tema 4. Avaliación de riscos. |
• Tipoloxía de Evaluacións de risco: Persoais, Industriais e medioambientais.
• Tipoloxía de Métodos.
• Programas informáticos. |
Tema 5. Medidas preventivas. |
• Tipoloxía de medidas preventivas.
• Requirimentos lexislativos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 A9 B1 B4 B5 B9 B10 B11 B12 |
12 |
28 |
40 |
Seminario |
A2 A5 A6 A9 B1 B4 B9 B10 B11 B12 |
9 |
18 |
27 |
Proba obxectiva |
B1 B5 B12 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se levarán a cabo 12 sesión de clase en grupo completo por videoconferencia. Os alumnos Terán aceso aos distintos materiais a través da plataforma Moodle da UDC. |
Seminario |
Durante as clases de seminario se resolverán e discutirán problemas e casos prácticos. O alumno ademáis deberá desenrolar distintos traballos e informes escritos e expoñelos oralmente. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva constará de cuestións teóricas, prácticas e/ou teórico-prácticas sobre a totalidade dos contidos da asignatura. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Los alumnos con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, podrán realizar los seminarios en tutorías personalizadas y/o grupales en horario a convenir con los profesores. Las actividades a realizar en estas tutorías serán similares a las de los alumnos en régimen ordinario y computarán para la evaluación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A5 A6 A9 B1 B4 B9 B10 B11 B12 |
A avaliación continua computará polo 45% da cualificación final e constará das seguintes partes: Resolución de problemas e casos prácticos (15%), realización de traballos e informes escritos (10%), exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos, 10%) e avaliación mediante preguntas e cuestión orais durante o curso (10%). |
45 |
Proba obxectiva |
B1 B5 B12 |
A proba obxectiva constará de cuestións teóricas, prácticas e/ou teórico-prácticas sobre a totalidade dos contidos da asignatura. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Tendo en conta que na industria é importante o desenrolo e presentación de informes, se valorará:
- Claridade.
- Non presentar faltas de ortografía.
- Rapidez na contestación dos traballos que se lle pida presentar ao alumno.
No caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación dos seminarios se sustituirá pola obtida nas titorías personalizas.
Outorgarase a cualificación de "non presentado" aos alumnos que participen en menos dun 25% das actividades académicas programadas e non se presenten á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carl Roth, Ed (). Manual de seguridad en el laboratorio.
Storch de Gracia, J. M. (). Manual de seguridad industrial en plantas químicas y petroleras. McGraw-Hill
Storch de Gracia, J. M.; García Martín, T. (). Seguridad industrial en plantas químicas y energéticas. Fundamentos, evaluación de riesgos y diseño.. Madrid: Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
U.S. Environmental Protection Agency (). Manual para usuarios del programa ALOHA (Areal Locations Of Hazardous Atmospheres).
(). Normativa A.D.R..
(). R.D. 130/2017 de 24 de febrero. B.O.E.
(). R.D. 379/2001 de 6 de abril. B.O.E.
(). R.D. 840/2015 de 21 de septiembre. B.O.E.
(). Reglamento CLP.
(). Reglamento REACH. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Lexislación Industrial/610509133 | Sistemas de xestión da industria química/610509132 | Química Industrial: control de procesos/610509129 | Economía e empresa/610509134 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Tendo en conta que na industria é importante o desarrollo e presentación de informes, se valorará: • Claridade. • Non presentar faltas de ortografía. • Rapidez na contestación dos traballos que se lle pida ao alumno. Esta guía é transcripción da orixinal que pode descargarse da página web do mestrado: https://www.usc.gal/gl/estudos/masteres/ciencias/master-universitario-investigacion-quimica-quimica-industrial |
|