Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Comprender los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología. |
A2 |
CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa. |
A3 |
CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas. |
A5 |
CE5 - Conocer los rasgos estructurales de los nanomateriales, incluyendo las principales técnicas para su identificación y caracterización |
A7 |
CE7 - Interpretar los datos obtenidos mediante medidas experimentales y simulaciones, incluyendo el uso de herramientas informáticas, identificar su significado y relacionarlos con las teorías químicas, físicas o biológicas apropiadas. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Aprender a aprender |
B7 |
CG2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG5 - Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional. |
B12 |
CG7 - Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C4 |
CT4 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C7 |
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os distintos estados de agregación dos polímeros (aspectos estruturais de materiais poliméricos) |
A1 A7
|
B1 B6
|
C1 C8
|
Ser capaz de entender y empregar os modelos estructurais dos polímeros para entender as súas propiedades |
A2 A3
|
B2 B5 B7
|
C7
|
Coñecer e entender as propiedades fundamentais dos polímeros: térmicas, mecánicas, eléctricas |
A5 A7
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4
|
Entender as propiedades dos polímeros (semi)conductores e os seus dispositivos. |
A2 A5 A7
|
B4 B11 B12
|
C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introduccion xeral á ciencia de polímeros. |
Tipos de polímeros
Estados de agregación (en estados sólido e líquido)
Elastómeros
|
2. O estado sólido e líquido |
Materiais poliméricos amorfos
Materiais poliméricos ordeados: o estado semicristalino. Cristais líquidos.
Fundidos e disolucións
|
3. Propiedades de materiais poliméricos |
Propiedades térmicas
Propiedades mecánicas
Propiedades eléctricas
|
4. Polimeros en Nanociencias |
Nanopartículas, nanofíos. Superficies nanoestructuradas
Copolímeros de bloque
Resinas para nanolitografías
|
5. Polímeros semiconductores |
Propiedades ópticas e electrónicas
Dispositivos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A7 B2 B3 B4 B7 B10 C8 |
28 |
51 |
79 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 B1 B7 C1 C4 |
15 |
7 |
22 |
Proba mixta |
A1 A2 A7 B2 B3 B7 |
4 |
0 |
4 |
Discusión dirixida |
B5 B6 B8 B11 B12 C7 C9 |
4 |
9 |
13 |
Seminario |
A1 A2 A7 B2 B3 B7 B9 |
8 |
24 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición con apoio audiovisual na que se expoñen os aspectos fundamentais da asignatura, con posibilidade de participación do alumnado. |
Prácticas de laboratorio |
Levaranse a cabo proxectos experimentais directamente relacionados coa materia tratada. Abordaranse a planificación dos experimentos, a obtención de resultados experimentais, a súa discusión e a súa presentación como documento científico. |
Proba mixta |
Combinación de distintos tipos de preguntas: tipo test e de problemas, respostas breves ou de ensaio, mostrando os coñecementos, capacidade de razoamiento e espíritu crítico. |
Discusión dirixida |
Esta actividade está pensada para ser realizada en grupos o máis reducidos posible, co obxectivo de profundizar dun xeito dinámico e argumentativo nos distintos temas. O seu éxito depende da participación activa. Discutiranse datos experimentais reales relacionados coa materia. |
Seminario |
Esta actividade está pensada para ser realizada en grupos o máis reducidos posible, co el obxectivo de profundizar dun xeito dinámico e argumentativo nos distintos temas. O seu éxito depende da participación activa do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Discusión dirixida |
Seminario |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O estudantado poderán asistir a titorías cos docentes en datas determinadas. Procurarase orientar ao alumnado na comprensión do problema plantexado e nas estratexias para resolvelo.
Será fixada de forma conxunta entre docentes e alumnado segundo as súas necesidades e levarase a cabo nos despachos dos docentes ou aulas específicamente dirixidas a este uso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A7 B2 B3 B7 |
Exame final con dous partes, unha de corte teórico (50%) que inclúe preguntas tipo test, de resposta curta e/ou de ensaio, e outra de solución de problemas (50%), na que se avaliará a habilidade na aplicación dos contidos teóricos para a resolución de problemas. |
60 |
Discusión dirixida |
B5 B6 B8 B11 B12 C7 C9 |
A avaliación baséase na capacidade de aplicar os diferentes conceptos experimentais e teóricos vistos na materia. |
15 |
Seminario |
A1 A2 A7 B2 B3 B7 B9 |
A avaliación inclúe: aspectos operacionais, comprensión das estratexias e metodoloxías empregadas para resolver os casos, análise crítico dos resultados obtidos. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 B1 B7 C1 C4 |
A avaliación inclúe: planificación experimental, aspectos operativos, comprensión das estratexias e metodoloxías utilizadas na execución de proxectos, rigor e reproducibilidad na obtención de resultados experimentais, análise crítica de resultados, capacidade para extraer regularidades, xeneralizar e sacar conclusións a partir da discusión de resultados obtidos. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Trátase de avaliar a adquisición de coñecementos, a capacidade crítica, de síntese, de comparación, de elaboración, de aplicación e de orixinalidade do alumnado. Para un aproveitamento óptimo da materia, os alumnos deberán asistir a todas as actividades presenciais A realización das prácticas é un criterio básico para a superación da materia. Sen a realización das prácticas, non será posible aprobar a materia, independentemente do peso destas na avaliación. * Primeira oportunidade. Para que se teñan en conta as actividades de estudo de casos e presentación oral, deberase obter unha nota mínima de 4,0/10 a proba mixta. A nota final obtense aplicando as porcentaxes establecidas e as restricións previamente establecidas. * Segunda oportunidade. As partes non superadas da proba mixta poderán repetirse. As actividades relacionadas co traballo realizado nos seminarios considéranse irrepetibles. A nota final obtense aplicando as porcentaxes establecidas e as restricións previamente establecidas En calquera caso, se non se alcanza unha nota mínima de 4,0/10 en cada unha das partes da proba mixta, suspenderase a materia aínda que a nota final, calculada segundo as porcentaxes correspondentes, sexa igual ou superior a 5. /10 . Nese caso, a nota final será de 4,5 / 10. Matrícula de honra: no caso de que haxa varios alumnos coa mesma titulación que poidan optar á MH, e o número de MH dispoñibles sexa inferior ao número de alumnos, convocarase a proba escrita. Os estudantes avaliados en segunda oportunidade só poderán optar a MH se o número deste non foi cuberto na súa totalidade na primeira oportunidade. Cualificación de "non presentado": aplícase aos alumnos que participasen en actividades avaliables que supoñan menos (<) do 40% da nota final. Sucesivos cursos académicos. Ou proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico e, polo tanto, volta a comezar de cero con cada novo curso. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia poderán realizar a proba mixta, sempre que se informe debidamente ao profesorado ao comezo do curso. Sen prexuízo do anterior, os profesores poderán asignar a estes alumnos diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos no horario de tutorías. Plaxio e fraude na realización de tarefas ou probas. Estarase ao disposto na normativa da Universidade da Coruña. Utilización desta materia como complemento formativo dos estudos de doutoramento: a cualificación será de "apto" ou "non apto".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
U W Gedde (2005). Polymer Physics. Chapman and Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
C Marco,L Ibarra,L Garrido (2004). Ciencia y Tecnologia de Materiales Polimericos. Madrid: Instituto de Ciencia y Tecnologia de Polimeros
J. Padilla, R.Garcia, A.J. Fernandez, A.Urbina (2010). Polimeros conductores.. Barcelona: Reverté
M.Beltran, A. Marcilla (2012). Tecnologia de polimeros. . Alicante: Publicaciones Universidad de Alicante |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica: Equilibrio e Fases/610G04018 | Estado Sólido/610G04022 | Reactividade Orgánica/610G04012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Non se recomenda estudar só para notas de clase. É recomendable preparar os propios materiais completando as notas. - Recoméndase encarecidamente utilizar as horas de tutoría para aclarar dúbidas e profundar coñecementos. - Programa Campus Verde da Facultade de Ciencias. Para contribuír a lograr unha contorna sustentable inmediato e cumprir co punto 6 da Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020), os traballos desta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático, |
|