Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Saber qué son os instrumentos financeiros derivados, como se pode acceder á súa utilización, para qué serven, en qué caso convén utilizar uns ou outros produtos |
A27 |
Valorar criticamente a utilización dos instrumentos financeiros derivados en determinadas ocasións sabendo as vantaxes ou desvantaxes que poderían proporcionar |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados |
AP26
|
BP3 BP23
|
|
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso |
AP26
|
BP2 BP3 BP18
|
|
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados |
AP26
|
BP2 BP16 BP17 BP24 BP28
|
|
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico |
AP27
|
BP6 BP7 BP13 BP14 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Desenvolver habilidades para superar o exame de certificación EFA |
AP26 AP27
|
BP2 BP3 BP6 BP7 BP13 BP14 BP16 BP17 BP18 BP23 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución. Forwards, futuros e swaps |
1.1. Risco financeiro e instrumentos derivados
1.2. Mercado de derivados: organizado e non organizado (OTC)
1.3. Mercado de futuros: organización e funcionamento
1.4. Tipos de contratos. Forward e futuros
1.5. Formación de prezos e aplicacións prácticas: cobertura e arbitraxe
1.6. Permutas financeiras (swaps) |
2. Opcións e outros produtos |
2.1. Mercado de opcións. Tipos de contratos
2.2. A prima. Modelos de valoración
2.3. Aplicacións prácticas. Combinacións de opcións
2.4. Produtos complexos. Outros derivados
2.5. Derivados exóticos. Produtos estruturados
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 B3 B23 B24 |
8 |
20 |
28 |
Solución de problemas |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
10 |
30 |
40 |
Proba obxectiva |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
3 |
1 |
4 |
Proba mixta |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
Solución de problemas |
Actividades prácticas que poden implicar o uso das TIC. |
Proba obxectiva |
Probas que se realizarán durante o periodo de clases. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As titorías para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia.
Antes de facer uso das titorías, recoméndase ao alumnado que empregue o correo electrónico do profesorado para plantexar a data e hora da súa preferencia (dentro das anunciadas para as titorías), indicando a materia á que se refire, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.
Se algunha consulta das recibidas en titorías pode ser de interese xeral para todo o alumnado, publicarase a pregunta e a resposta na aula virtual, preservando o anonimato de quen formulou a consulta. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
Durante o periodo de clases, e como parte da avaliación continua, realizaranse actividades, individuais ou en grupo, que poden implicar o uso das TIC. |
20 |
Proba obxectiva |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Durante o periodo de clases, e como parte da avaliación continua, realizaranse probas que non terán carácter liberatorio. |
20 |
Proba mixta |
A26 A27 B2 B3 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
Exame da materia. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. 2. Identificación do alumnado: O alumnado deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. 2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Serán avaliados cos mesmos criterios que o alumnado a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos que na primeira oportunidade. 3. Convocatoria adiantada: Avaliarase cunha proba mixta que suporá o 100% da cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martín García, Rodrigo & Pra Martos, Inmaculada (coords.) (2020). El asesoramiento financiero en Europa tras la MiFID II (I). Madrid: Pirámide
Elvira, Óscar & Larraga, Pablo (2008). Mercado de productos derivados: futuros, forwards, opciones y productos estructurados. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar & Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Del Orden Olasagasti, Olga (2015). Gestión del riesgo y mercados financieros. Madrid: Delta
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Knop, Roberto (2010). Manual de instrumentos derivados: más de tres décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Lamothe Fernández, Prósper & Pérez Somalo, Miguel (2005). Opciones financieras y productos estructurados. Madrid: McGraw-Hill
Castellanos Hernán, Enrique (2011). Opciones y futuros de renta variable: manual práctico. [S.I.]: Instituto BME
Hull, John C. (2021). Options, futures, and other derivatives. Harlow: Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
Kolb, Robert W. & Overdahl, James A. (2011). Financial derivatives: pricing and risk management. Hoboken, N. J.: Wiley
García Núñez, José; Pérez Fructuoso, María José & Tovar Jiménez, José (2021). Finanzas empresariales (II); Los productos derivados como instrumento de cobertura. Madrid: CEF
Fernández Izquierdo, M. Ángeles (1996). Gestión de riesgos con activos derivados. Castelló de la Plana: Publicacions de la Unversitat Jaume I
Taylor, Francesca (1996). Mastering derivatives markets: a step-by-step guide to the products, applications and risk. London: Pitman
Boyle, Patrick & McDougall, Jesse (2019). Trading and pricing financial derivatives: a guide to futures, options, and swaps. Boston: De Gruyter
Tavakoli, Janet M. (2001). Credit derivatives & synthetic structures: a guide to instruments and applications. New York: Wiley
Fernández Fernández, Francisco Javier (coord.) (2021). Derivados financieros: productos, riesgos, estrategias, contabilización y regulación. Madrid: Delta
Sacks, Jana (2015). Elementary financial derivatives: a guide to trading and valuation with applications. Hoboken: John Wiley & Sons
Mack, Iris Marie (2014). Energy trading and risk management: a practical approach to hedging, trading and portfolio diversification. Singapore: John Wiley & Sons
Beder, Tanya & Marshall, Cara M. (2011). Financial engineering: the evolution of a profession. Wiley
Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments: options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Valls Martínez, María del Carmen & Cruz Rambaud, Salvador (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Marroni, Leonardo. & Perdomo, Irene (2014). Pricing and hedging financial derivatives: a guide for practitioners. Chichester, West Sussex: Wiley
Young, Jeanette Schwarz (2007). The options doctor: option strategies for every kind of market. Hoboken, N.J.: Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Mercados Financeiros/611448002 | Valoración de activos financeiros/611448008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise e xestión de riscos/611448004 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais realizados nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Farase a través da aula virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|