Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas. |
A2 |
CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar as características dos factores do ámbito que mais inflúen na dinámica empresarial |
AP1 AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Capacidade de elaboración de estratexias axeitadas para considerar os factores sociais e ambientais nos que incide a empresa |
AP1 AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Coñecemento e capacidade de uso de ferramentas específicas para o estudo do ámbito e a toma de decisións empresariais. Consideración de elementos de incertidume baixo diferentes escenarios. |
AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia. |
AP1
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP8 BP10 BP12 BP14
|
CP2 CP4 CP6 CP7 CP8 CP10 CP11
|
Desenvolvemento de habilidades para resolver tarefas en grupo |
|
BP2 BP3 BP8 BP9 BP12
|
CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Factores do ámbito: impacto social e medioambiental da actividade empresarial |
1.1. Caracterización do ámbito
1.2. Desenvolvemento sustentable e empresa
1.3. Ética e empresa
1.4. Estratexias medioambientais da empresa. Economía Circular
1.5. Responsabilidade social. Instrumentos de xestión e medida
1.6. Aplicación ás empresas caso |
2. A consideración do ámbito na toma de decisións |
2.1. A toma de decisións: características xerais
2.2. Análise inicial, alternativas e criterios
2.3. Metodoloxías multicriterio: sumas ponderadas, AHP e Topsis
2.4. Aplicación ás empresas caso |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 B12 C2 C3 C9 |
6 |
12 |
18 |
Solución de problemas |
A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 |
3 |
12 |
15 |
Presentación oral |
B4 B9 B10 C5 C6 C8 C10 |
2 |
4 |
6 |
Discusión dirixida |
A2 B2 B4 C2 C6 C7 C10 C11 |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
A2 B1 B3 C1 C3 |
5 |
5 |
10 |
Análise de fontes documentais |
B2 B12 C1 |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Propoñeranse situacións relativas ós contidos da asignatura para que os alumnos empreguen os coñecementos e habilidades adquiridos para a súa análise, coa intención de ter unha visión práctica da asignatura. Procurárase que o vínculo entre os casos de estudo propostos e as empresas caso sexa o máis estreito posible para contribuír na realización do proxecto común dos diferentes grupos de traballo. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas cuantitativos concretos que esixe a aplicación das ferramentas presentadas na aula |
Presentación oral |
De xeito tanto individual como en grupo, os estudantes presentarán mediante exposicións orais os avances efectuados nos seus traballos e tarefas. Defenderán a validez das súas decisións e conclusións perante o profesor, e de ser o caso con outros alumnos e grupos. |
Discusión dirixida |
Participación activa na discusión dos temas propostos polo profesor e relacionados cos contidos do programa da materia. Consiste nun intercambio de ideas e opinións fundamentadas. A discusión pode desenvolverse a nivel de grupo, en particular no relativo ás empresas caso, ou do conxunto de integrantes da aula para cuestións de interese común. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Análise de fontes documentais |
O estudante deberá identificar e consultar as fontes documentais necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. Así mesmo, o profesor deberá ser un colaborador e orientador. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
As horas establecidas como atención personalizada correspóndense coas titoras programadas. A través de titorías persoais ou grupais abordaranse temas de especial dificultade para os estudantes, resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 B12 C2 C3 C9 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso empregando os coñecementos específicos desta materia |
70 |
Solución de problemas |
A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar na resolución de problemas os coñecementos e ferramentas específicos desta materia |
30 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación seguirá os mesmos criterios, tanto para a primeira, como para a segunda oportunidade. No caso da segunda oportunidade facilitarase que o alumno poida acadar o 100% da calificación, con adaptacións parciais de tarefas incompletas dun tema, ou no caso xeral, cun novo proxecto a desenvolver, de similares características ao orixinal do grupo que lle correspondía, que terá que ser acordado co profesor. Nas situacións de matrícula a tempo parcial ou de exención de asistencia, acordárase unha programación e un sistema de entrega co profesor para os estudos de casos e problemas que non se poidan realizar na aula, sempre coas mesmas obrigas que os estudantes presenciais. En todo caso, os estudantes que se atopen nesta situación terán que acudir, nas datas programadas, ás probas avaliables presenciais do mesmo xeito que o estudantado a tempo completo. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
Cualificación de non presentado Corresponde ao alumno/a, cando sólo participe
de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da calificación alcanzada. "A realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación, como por exemplo plaxio, implicará directamente a cualificación
de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida nas outras actividades de avaliación da convocatoria”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Unha das tarefas do alumno é a selección e análise de bibliografía, actuando o profesor como orientador. En todo caso, tralo traballo dos alumnos as referencias comúns serán facilitadas nas sesións maxistrais. A bibliografía específica dependerá dos estudos e empresas caso nas que traballen os estudantes. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|