Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas. |
A2 |
CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identificar as características dos factores do ámbito que mais inflúen na dinámica empresarial |
AJ1 AJ2
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ8 BJ9 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Capacidade de elaboración de estratexias axeitadas para considerar os factores sociais e ambientais nos que incide a empresa |
AJ1 AJ2
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ8 BJ9 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Coñecemento e capacidade de uso de ferramentas específicas para o estudo do ámbito e a toma de decisións empresariais. Consideración de elementos de incertidume baixo diferentes escenarios. |
AJ2
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ8 BJ9 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia. |
AJ1
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ8 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ4 CJ6 CJ7 CJ8 CJ10 CJ11
|
Desenvolvemento de habilidades para resolver tarefas en grupo |
|
BJ2 BJ3 BJ8 BJ9 BJ12
|
CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ10
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.Factores do ámbito: impacto social e medioambiental da actividade empresarial |
1.1. Caracterización do ámbito
1.2. Desenvolvemento sustentable e empresa
1.3. Ética e empresa
1.4. Estratexias medioambientais da empresa. Economía Circular
1.5. Responsabilidade social. Instrumentos de xestión e medida
1.6. Aplicación ás empresas caso |
2. A consideración do ámbito na toma de decisións |
2.1. A toma de decisións: características xerais
2.2. Análise inicial, alternativas e criterios
2.3. Metodoloxías multicriterio: sumas ponderadas, AHP e Topsis
2.4. Aplicación ás empresas caso |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 B12 C2 C3 C9 |
6 |
12 |
18 |
Problem solving |
A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 |
3 |
12 |
15 |
Oral presentation |
B4 B9 B10 C5 C6 C8 C10 |
2 |
4 |
6 |
Directed discussion |
A2 B2 B4 C2 C6 C7 C10 C11 |
4 |
12 |
16 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 B1 B3 C1 C3 |
5 |
5 |
10 |
Document analysis |
B2 B12 C1 |
1 |
4 |
5 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Propoñeranse situacións relativas ós contidos da asignatura para que os alumnos empreguen os coñecementos e habilidades adquiridos para a súa análise, coa intención de ter unha visión práctica da asignatura. Procurárase que o vínculo entre os casos de estudo propostos e as empresas caso sexa o máis estreito posible para contribuír na realización do proxecto común dos diferentes grupos de traballo. |
Problem solving |
Resolución de problemas cuantitativos concretos que esixe a aplicación das ferramentas presentadas na aula |
Oral presentation |
De xeito tanto individual como en grupo, os estudantes presentarán mediante exposicións orais os avances efectuados nos seus traballos e tarefas. Defenderán a validez das súas decisións e conclusións perante o profesor, e de ser o caso con outros alumnos e grupos. |
Directed discussion |
Participación activa na discusión dos temas propostos polo profesor e relacionados cos contidos do programa da materia. Consiste nun intercambio de ideas e opinións fundamentadas. A discusión pode desenvolverse a nivel de grupo, en particular no relativo ás empresas caso, ou do conxunto de integrantes da aula para cuestións de interese común. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Document analysis |
O estudante deberá identificar e consultar as fontes documentais necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. Así mesmo, o profesor deberá ser un colaborador e orientador. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Directed discussion |
Oral presentation |
Problem solving |
Document analysis |
|
Description |
As horas establecidas como atención personalizada correspóndense coas titoras programadas. A través de titorías persoais ou grupais abordaranse temas de especial dificultade para os estudantes, resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 B12 C2 C3 C9 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso empregando os coñecementos específicos desta materia |
70 |
Problem solving |
A2 B1 B2 B3 B8 B14 C4 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar na resolución de problemas os coñecementos e ferramentas específicos desta materia |
30 |
|
Assessment comments |
O sistema de avaliación seguirá os mesmos criterios, tanto para a primeira, como para a segunda oportunidade. No caso da segunda oportunidade facilitarase que o alumno poida acadar o 100% da calificación, con adaptacións parciais de tarefas incompletas dun tema, ou no caso xeral, cun novo proxecto a desenvolver, de similares características ao orixinal do grupo que lle correspondía, que terá que ser acordado co profesor. Nas situacións de matrícula a tempo parcial ou de exención de asistencia, acordárase unha programación e un sistema de entrega co profesor para os estudos de casos e problemas que non se poidan realizar na aula, sempre coas mesmas obrigas que os estudantes presenciais. En todo caso, os estudantes que se atopen nesta situación terán que acudir, nas datas programadas, ás probas avaliables presenciais do mesmo xeito que o estudantado a tempo completo. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
Cualificación de non presentado Corresponde ao alumno/a, cando sólo participe
de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da calificación alcanzada. "A realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación, como por exemplo plaxio, implicará directamente a cualificación
de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida nas outras actividades de avaliación da convocatoria”
|
Sources of information |
Basic
|
|
Unha das tarefas do alumno é a selección e análise de bibliografía, actuando o profesor como orientador. En todo caso, tralo traballo dos alumnos as referencias comúns serán facilitadas nas sesións maxistrais. A bibliografía específica dependerá dos estudos e empresas caso nas que traballen os estudantes. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|