Identifying Data 2022/23
Subject (*) Management Information Systems Code 611507011
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernández Rodríguez, María Teresa
E-mail
m.fernandezr@udc.es
Lecturers
Aranda Vasserot, Adolfo
Fernández Rodríguez, María Teresa
E-mail
adolfo.aranda@udc.es
m.fernandezr@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia pretende formar os coñecementos e desenvolver as competencias básicas relativas á aplicación das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nun contexto empresarial, adoptando unha perspectiva de xestión

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas.
A2 CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa.
A7 Saber realizar un diagnóstico estratégico del sector en el que se encuentra ubicado la empresa u organización.
A9 CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios.
A10 CE10 - Ler e interpretar estados financeiros.
A11 CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas.
A21 CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa.
A22 CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial.
B7 CG2 - Resolver problemas empresariais.
B8 CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva.
B9 CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial.
B10 CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial
B11 CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas.
B12 CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial.
B14 CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora.
C1 CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido
C2 CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía.
C3 CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional.
C4 CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo.
C5 CT05 - Capacidade de análise e síntese
C6 CT06 - Comunicación oral e escrita.
C7 CT07 - Capacidade crítica.
C8 CT08 - Capacidade de liderado
C9 CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma.
C10 CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
C11 CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprende-lo papel das TIC nas organizacións empresariais AJ1
AJ2
AJ21
AJ22
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ11
BJ12
CJ1
CJ4
CJ5
CJ7
CJ9
CJ10
CJ11
Relaciona-las TIC coa competitividade e o desempeño empresarial AJ2
AJ7
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
BJ11
BJ12
BJ14
CJ1
CJ2
CJ6
Comprende-la dinámica financeira dos investimentos intensivos en TIC AJ9
AJ10
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
CJ1
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Saber avaliar invesvimentos, proxectos ou empresas intensivas en TIC AJ7
AJ9
AJ10
AJ21
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ12
BJ14
CJ2
CJ3
CJ5
CJ6
CJ11
Fomenta-lo interese e o sentido crítico en relación á innovación e ó progreso da tecnoloxía BJ11
BJ12
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ9
CJ10
CJ11

Contents
Topic Sub-topic
Información e toma de decisións (I)rracionalidade
Datos, información e coñecemento
O sistema de información Sistemas vs. tecnoloxías da información
As TIC en perspectiva histórica
A organización como un entramado de fluxos de información
A dimensión interna Procesamento de transaccións
Sistemas de xestión e para a toma de decisións
A dimensión externa Comercio electrónico
Cambios estruturais: teletraballo, dixitalización e máis
Aspectos de xestión Avaliación de investimentos en TIC
Intanxibles e competitividade

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 10 15 25
Directed discussion A1 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 8 8 16
Supervised projects A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 15 60 75
Document analysis C1 C3 C5 C7 C9 1 10 11
Objective test A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C11 4 6 10
Guest lecture / keynote speech A2 A7 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B14 C1 C2 C3 3 0 3
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise crítica de casos realistas. Serán actividades de carácter práctico mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicación e follas de cálculo
Directed discussion Dinámicas de grupo en relación a casos, situacións ou escenarios onde se manexan datos e información
Supervised projects Tarefas de estensión media sobre temas ou cuestións concretas, relacionados co manexo da información e tratamento de datos, dentro do ámbito de interese da materia
Document analysis Busca de bibliografía e fontes de información relevantes, lectura e análise do seu contido
Objective test Proba teórica relativa ós contidos discutidos nas sesións presenciais e á programación de traballo non presencial
Guest lecture / keynote speech Presentación xeral dos temas de traballo, e coordinación do grupo

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
As titorías desenvolveranse de xeito virtual ou presencial e previa petición de cita por correo electrónico; son de aplicación os límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC.
Na medida en que a capacidade do equipo docente e os medios dispoñibles o permitan, tratarase de prestar atención persoalizada ós alumnos con dificultades xustificadas por cuarentena ou enfermidade, sen perxuízo dos dereitos e obrigas previstos na normativa académica canto ás datas e forma en que se han de desenvolve-las probas de avaliación.
Os alumnos/as con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poden solicitar ou propoñer un horario de atención compatible coa súa dedicación, cando existan razóns obxectivas que lles impidan asistir no horario ordinario.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C2 C3 C11 Proba relativa ós contidos discutidos nas sesións presenciais e á programación de traballo non presencial. 20
Case study A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Os casos consistirán en exercicios individuais mediante follas de cálculo que conterán datos relacionados coa xestión empresarial e a toma de decisións.
Valoraranse i) o grao de participación; ii) a creatividade e o nivel de asertividade; iii) a capacidade para diagnostica-las situaciones formuladas e realizar contribucións valiosas; iv) a calidade das solucións propostas; v) o contido do informe ou memoria presentado; e vi) a capacidade para sustenta-las conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa. No caso de tarefas tareas de grupo, a cualificación pode individualizarse atendendo a estes criterios.
40
Supervised projects A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 Os traballos tutelados consistirán na realización dun proxecto en equipo onde se buscarán datos, analizaranse e trataranse mediante follas de cálculo.
Valorarase i) a calidade do traballo preliminar de busca de información, mostraxe, etc.; ii) a calidade do traballo estatístico realizado para analiza-los datos dispoñibles; iii) a relevancia das conclusións obtidas, e o seu respaldo na lóxica financeira e organizativa; iv) a calidade da memoria ou informe final, e no seu caso, da exposición.
40
 
Assessment comments

Requisitos xerais para superar a materia: obter un mínimo de 5 ao sumar as calificacións dos estudos de caso, traballos tutelados e proba obxectiva.

Estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: o sistema de avaliación será o mesmo que para o resto dos alumnos/as. Excepcionalmente, no caso de que o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar todas as probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non prexudicar a súa cualificación.

Cualificación de non presentado: corresponde ós alumnos/as que participen unicamente de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% na cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

Segunda oportunidade: os alumnos/as que non superen a materia na primeira oportunidade poderán facelo na segunda desenvolvendo un traballo sobre un tema específico da materia que se
comunicará individualmente a cada alumno despois da publicación das
cualificacións da primeira oportunidade. O traballo debe ter unha extensión
mínima de 50 follas A4 a unha cara con marxes de 2,5cm. por cada lado,
tipografía Times New Roman corpo 11 e espaciado de 1,5 liñas; o número de
palabras non pode ser inferior a 10.000, excluídas citas e bibliografía, que
seguirán a norma APA. Valorarase de cero a dez puntos en función da profundidade e calidade do
contido, a amplitude e relevancia da bibliografía empregada, e o interese das
conclusións. Son de aplicación as seguintes esixencias de orixinalidade: aceptaranse unhas
similitudes máximas do 25% (excluídas citas e bibliografía) e do 30% (incluíndo
citas e excluíndo bibliografía); de se considerar necesario, pode preverse unha presentación persoal do traballo, que será condición necesaria para superar a asignatura. O incumprimento destas condicións entenderase
fraude, coas consecuencias que se prevén na normativa académica.

Oportunidade adiantada: avaliarase a partir dun examen sobre 10 puntos.

Uso de dispositivos: durante as sesións presenciais non está permitido empregar os móbiles, ordenadores, etc. a menos que estea xustificado pola actividade académica e, en calquera caso, exista autorización previa por parte dos profesores. Durante as probas de avaliación estes dispositivos deberán estar apagados e fóra da vista, a menos que o seu uso se autorizase. O incumprimento destas normas interpretarase como fraude, coas consecuencias académicas que se deriven.

A realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación
de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic Andreu, R. (1996). Estrategia y sistemas de información. Madrid: McGraw - Hill
Hirschheim, R. et al. (2002). Information systems outsourcing: enduring themes, emergent patterns, and future directions. New York: Springer Verlag
Alter, S. (1996). Information Systems. A Management Perspective. Menlo Park, California: Benjamin Cummings
O'Brien, J. (2006). Management information systems. Boston: McGraw - Hill
Cardona, J. (ed.) (2011). Sistemas de información empresarial: casos y supuestos prácticos. Granada: GEU
Gómez Vieites, A. (2009). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: Ra-ma
Robson, W. (1994). Strategic management and information systems an integrated approach. Londres: Pitman
Li, F. (1995). The geography of business information. Chichester: Wiley

A busca e análise de fontes é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e un dos seus obxectivos formativos; neste sentido, a bibliografía aportada debe entenderse como unha reseña básica e xeral, que se completa con referencias específicas para cada capítulo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Dispoñibilidade de recursos informáticos

Os alumnos/as deben dispoñer, desde o inicio do cuadrimestre, dos medios técnicos necesarios para acceder aos recursos electrónicos (Moodle) e desenvolver as actividades propostas en clase. Poden consultar coa biblioteca da FEE a posibilidade de que lles sexa facilitado un ordenador portátil baixo a modalidade de préstamo.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.