Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Cooperar en debates e traballos de equipo. |
A11 A13
|
B4
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecemento dos principais conceptos ou nocións da socioloxía e da socioloxía económica |
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C6 C7 C8
|
Entender as decisións dos principais axentes socioeconómicos e as súas consecuencias macroscópicas (na economía e a sociedade) |
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE TEMÁTICA 1: A análise sociolóxica da realidade.
|
1.1. Aproximación á disciplina sociolóxica.
1.2. Fundamentos teóricos básicos da Socioloxía.
1.3. Categorías sociais e mirada sociolóxica.
|
UNIDADE TEMÁTICA 2: Ferramentas de análise da realidade social.
|
2.1. Necesidade dun enfoque interdisciplinar.
2.2. O método en Socioloxía.
2.3. Fundamentos e utilidades das técnicas cuantitativas e cualitativas da investigación social. |
UNIDADE TEMÁTICA 3: A análise sociolóxica da empresa.
|
3.1. A análise da empresa como sistema social.
3.2. Organización formal (funcional e xerárquica) e organización informal.
3.3. A humanización do traballo: teorías da motivación e da satisfacción laboral.
|
UNIDADE TEMÁTICA 4: A análise sociolóxica da acción económica.
|
4.1. Disciplinas e especialidades fronteirizas.
4.2. Economía non monetaria e economía informal.
4.3. Investigación da realidade económica. |
UNIDADE TEMÁTICA 5: O Mercado como institución social.
|
5.1. O institucionalismo na economía.
5.2. Modelos de mercados e regulación.
5.3. O capital social. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A11 B1 B4 B5 |
2 |
8 |
10 |
Traballos tutelados |
A13 B2 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
16 |
16 |
32 |
Obradoiro |
A11 A13 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Sesión maxistral |
B2 B5 B7 |
27 |
27 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame con preguntas de desenvolvemento sobre os contidos teóricos da materia. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos individuais e colectivos nos que se apliquen os coñecementos adquiridos na materia. |
Obradoiro |
Realización de actividades prácticas relacionadas cos contidos teóricos da materia. |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos teóricos da materia para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Fomentarase a participación dos estudantes a través de preguntas e / ou discusións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Levarase a cabo un seguemento continuo dos estudantes a través de titorías e atención personalizada como complemento ás actividades que se realizarán na aula.
Recoméndaselles aos estudantes que fagan uso das tutorías para consultar e supervisar as actividades e traballos que deben realizar para conseguir o mellor uso e aprendizaxe da materia.
As tutorías de grupo reducido levaranse a cabo a través de Teams en 4 sesións nas semanas previas ás entregas de traballos e prácticas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A11 B1 B4 B5 |
Exame con preguntas de desenvolvemento sobre os contidos teóricos da materia que se realizará na convocatoria oficial de primeira oportunidade (ou de segunda oportunidade no caso de non superar a materia na primeira convocatoria).
|
40 |
Traballos tutelados |
A13 B2 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Realización de traballos individuais e colectivos nos que se aplicarán os coñecementos adquiridos na materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. 2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACIÓN: 1. Calificación de non presentado: corresponde ao alumno cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: o alumno deberá comunicar esta circunstancia aos profesores da materia ao comezo do curso para establecer un calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación, agás o datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxetiva. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: na convocatoria oficial correspondente á 1ª oportunidade avaliarase aos alumnos matriculados en función dos seguintes criterios: 1) realización, entrega e exposición oral dos traballos e actividades prácticas (60% da calificación); e b) proba obxetiva con preguntas de desenvolvemento sobre o contido teórico da materia (40% da calificación). A suma das puntuacións obtidas en cada un dos apartados constitúe o 100% da nota final. 2. Segunda oportunidade: na convocatoria oficial correspondente á 2ª oportunidade, os estudantes serán avaliados mediante unha proba obxetiva con preguntas de desenvolvemento relacionadas coa parte teórica da materia. Neste caso, a nota do exame representará o 100% da calificación final. 3. Convocatoria anticipada: no caso de que un alumno solicite a convocatoria anticipada, avaliarase mediante unha proba obxetiva con preguntas de desenvolvemento relacionadas coa parte teórica da materia. A ponderación desta proba nesta convocatoria será do 100%. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: Sistema antiplaxio: os profesores reservaranse o dereito de non avaliar traballos que presenten plaxio no seu contido (todas as actividades realizadas no marco da materia serán sometidas ao programa antiplaxio Turnitin).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Enguita, M. (1998). Economía y sociología: para un análisis sociológico de la realidad económica. Madrid: Siglo XXI
Goldthorpe, J.H. (2017). La sociología como ciencia de la población. Alianza Editorial
Boudon, R. (2004). La sociología que realmente importa. Papers: Revista de Sociología, (72), pp. 215-226.
Schelling, T.C. (1989). Micromotivos y macroconducta. México: Fondo de Cultura Económica |
Berger, P. L., Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu. Duverger, M. (1962). Métodos de las ciencias sociales. Barcelona: Ed. Ariel. Esping-Andersen, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías postindustriales. Barcelona: Ariel. Garmendia, J. A. (Ed.) (1987). Sociología industrial y de la empresa. Madrid: Ed. Apilar. Giner, S. (1979). Sociología. Barcelona: Ed. Península. Golthorpe, J.H. (2010). De la sociología: números, narrativas e integración de la investigación y la teoría. Madrid: CIS. Guiddens, A. (2001). Sociología. Madrid: Ed. Alianza. Köhler, H. D. y Artiles, A. M. (2007). Manual de la Sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Madrid: Delta Publicaciones. Macionis, J. y Plummer, K. (2010). Sociología. Madrid: Prentice Hall. Penalonga, A. (2011). Homo economicus: una explicación del mundo a través de la economía. Madrid: Grupo Planeta. Portes, A. (2014). Sociología económica, una investigación sistemática (Vol. 9). CIS-Centro de Investigaciones Sociológicas. Rocher, G. (1980). Introducción a la Sociología General. Barcelona: Ed. Herder. Solow, R. M. (1992). El mercado de trabajo como institución social. Madrid: Alianza Editorial. Watson, T. (1995). Trabajo y sociedad. Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Barcelona: Hacer Editorial. |
Bibliografía complementaria
|
|
Finkel, L. (1994). La organización social del trabajo. Madrid: Pirámide. García Madaria, J. M. (1985). Teoría de la organización y sociedad contemporánea. Barcelona: Ariel Ciencia Política. Mingione, E. (1994). Las Sociedades Fragmentadas. Una Sociología de la vida más allá del paradigma del Mercado. Madrid: Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Rifkin, J. (1996). El fin del trabajo. Nuevas tecnologías contra puestos de trabajo: El nacimiento de una nueva era. Barcelona: Ed. Paidós. -(2011). La tercera revolución industrial. Cómo el poder lateral está transformando la energía, la economía y el mundo. Barcelona: Ed. Paidós. Sayer, A. y Walker, R. (1992). La nueva economía social. Reelaboración de la división del trabajo. Madrid: Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Sennet, R. (1998). La corrosión del carácter. Las consecuencias personales del trabajo en el nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Estatística II/611G01014 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 | Análise Económico das Organizacións/611G01032 | Marketing/611G01035 | Investigación de Mercados/611G01040 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|