Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. |
A1 A2 A7
|
B3
|
|
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público.
|
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público.
|
A1 A2 A4
|
B2 B6
|
|
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10 A11
|
B4 B8
|
C4 C5
|
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico.
|
A2 A3 A12
|
B7
|
C6 C7
|
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico |
A8 A9 A13
|
B9
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A CIENCA MACROECONOMICA |
1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas? |
2. OS DATOS DA MACROECONOMIA |
1. Producción agregada
2. Outras grandes variables macroeconómicas
3. Modelos macroeconómicos e variables agregadas
4. Unha breve historia da macroeconomía
5. Tres conceptos centrais arredor dos cales se organiza a asignatura |
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS |
1. A composición do PIB
2. A demanda de mercadorías
3. A determinación da producción de equilibrio
4. O investimento é igual ao aforro: unha forma alternativa de pensar o equilibrio no mercado de bens
5. A determinación da producción de equilibrio. O investimento como variable endóxena: a curva IS
6. O investimento é igual ao aforro: unha representación alternativa da curva IS (equilibrio no mercado de bens)
7. O goberno é omnipotente? un aviso |
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM |
1. Os mercados financeiros: un suposto de agregación
2. A demanda de diñeiro
3. Oferta de diñeiro
4. Determinación do tipo de interese e da curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto |
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM
|
1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS: revisión
3. Os mercados financeiros e a relación LM: revisión
4. Xuntando as relacións IS e LM
5. Demanda agregada
6. ¿Como se axusta o modelo IS-LM aos feitos? |
6. O LADO DA OFERTA DA ECONOMIA
|
1. Introdución: unha breve revisión
2. O lado da oferta da economía: determinación do prezo
3. O lado da oferta da economía: determinación salarial
4. O mercado de traballo: a taxa natural de desemprego
5. A curva de Phillips: do nivel de prezos á taxa de inflación
6. Tipos de interese nominais e reais
7. A taxa de interese real e o modelo IS-LM
8. Os tipos de interese nominal e real: a regra de política monetaria
|
7. XUNTANDO TODOS OS MERCADOS: O MODELO IS-LM-PC |
1. A taxa de interese real e o modelo IS-LM: unha revisión
2. Modelo IS-LM-PC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
|
Solución de problemas |
Na aula se podrán propoñer problemas que ls alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
As TGR, poderán impartirse de forma presencial ou on line, e dividiranse en 2 sesions de 2 horas, e prevese que sua programación teña lugar en torno as semanas 7 e 13 do cuadrimestre.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
Hay dúas modalidades de avaliación: continua e seguindo o calendario oficial das convocatorias de 1 e 2 oportunidade. Na modalidade de avaliación continua, faranse dous exames, o primeiro durante o curso que no caso de superarse supón que a parte da materia que se inclúa nese exame queda liberada de cara a presentarse o exame da primeira convocatoria. O segundo exame da modalidade de avaliación continua, coincide coa data do exame de primeira oportunidade. Para superar a materia na modalidade de avaliación continua será necesario acadar un mínimo do 50% da calificación, en cada unha das probas. Se non se supera a asignatura na modalidade de avaliación continua (exame durante o curso e exame da primeira oportunidade) o alumnado terá que presentarse a segunda convocatoria con toda a materia. Para presentarse a modalidade de avaliación continua e necesario unha asistencia mínima do 75% as clases da asignatura.
Na modalidade de avaliación seguindo o calendario oficial, o alumnado presentarase con toda a materia tanto na primeira oportunidade como na segunda.
Na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) realizarase únicamente un examen donde o peso de este examen será do 100% da nota final da materia, que incluirá todolos contidos impartidos ao longo do curso.
Tódalas probas poderán consistir nunha batería de preguntas tipo test con resposta múltiple, e/ou preguntas de desenvolvemento dos contidos do programa e /ou solución de problemas. No caso dos exámenes tipo test os fallos restarán puntuación.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: Agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: A primeira oportunidade substitúese por unha avaliación continua que poderá consistir nunha serie de probas como examen tipo test, solución de problemas, preguntas cortas e realización e presentación de traballos. Realizaránse dúas evaluacións, a primeira terá lugar durante o período de clase e a segunda coincidirá coa data fixada no calendario oficial para o examen de primeira oportunidade (convocatoria de Xuño). Será necesario acadar un mínimo do 50% da calificación, en cada unha de elas para aprobar a asignatura. En caso de que o estudante non obteña un mínimo do 50% na primeira avaliación, presentarase á segunda oportunidade con toda a materia e o 100% da nota. 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será o 100% da nota final da asginatura. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple. O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. Y OTROS (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: LIBRO DE EJERCICIOS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (2020). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA: TEMAS. REPROGRAFÍA DEL NOROESTE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. As tutorias realizaranse a través de teams |
|