Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as ferramentas para estudar as tendencias a longo prazo da renda nacional e da súa distribución mundial. Entender os principais modelos teóricos que nos permiten analizar as causas do crecemento económico sostido. Saber comparar as predicións deses modelos cos resultados empíricos utilizando os datos dispoñibles. Saber utilizar estatísticas internacionais e interpretar gráficos económicos. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10
|
B2 B3 B6 B7
|
C1 C4 C7
|
En xeral, coñecer as interrelacións entre as variables macroeconómicas e como derivan implicacións no panorama macroeconómico dos países. Avaliar a produción e o consumo ou as expectativas financeiras. En particular, desenvolva a capacidade de analizar fontes de datos macroeconómicos e a súa aplicación a modelos de predición baseados na teoría. |
A2 A4 A9
|
B1 B5 B8 B9
|
C2
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
A1 A3
|
B4
|
C3 C5
|
Valorar con sentido critico o coñecemento da tecnoloxía da información, para resolver os problemas cos que se enfronta |
|
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Os feitos empíricos do crecemento económico |
1.1. A importancia do crecemento
1.2. Converxencia interrexional
1.3. Regularidades empíricas en relación co crecemento económico
1.4. Unha breve historia da teoría moderna do crecemento económico |
Tema 2: O modelo de crecemento de Solow-Swan |
2.1. Os alicerces do modelo neoclásico Solow-Swan
2.2. Análise do estado estacionario
2.3. A taxa de crecemento ao longo o do tempo
2.4. Unha medida cuantitativa da duración da transición
2.5. A hipótese da converxencia |
Tema 3: O modelo de Solow e os datos: a contabilidade do crecemento e os feitos |
3.1.O modelo Solow
3.2. O modelo Solow expandido co capital humano
3.3. Evidencia empírica
3.4. Insatisfacción coa teoría neoclásica |
Tema 4: O modelo Ramsey-Cass-Koopmans. Optimización dinámica |
4.1. Modelo Ramsey-Cass-Koopmans. O modelo de planificador
4.2. A solución con mercados competitivos
4.3. Análise de estado estacionario
4.4. A dinámica da transición |
Tema 5: A poboación e o crecemento económico. O modelo Malthus |
5.1. A teoría clásica da poboación e do crecemento
5.2. Crecemento endóxeno da poboación e taxa de fecundidade
5.3. A taxa de mortalidade, o gasto sanitario e o crecemento económico
5.4. Modelo de elección de fertilidade de Barro e Sala-i-Martín |
Tema 6: Modelos convexos de crecemento endóxenos.
O modelo AK |
6.1. O modelo das familias productoras
6.2. A solución con mercados competitivos
6.3. A dinámica da economía
6.4. Avaliación de modelos de crecemento endóxeno |
Tema 7: O papel do goberno e a política fiscal nos modelos de crecemento neoclásico |
7.1. O modelo das familias produtoras
7.2. A relación entre o tamaño do Estado e a taxa de crecemento
7.3. A economía do planificador central e un crecemento óptimo
7.4. O papel que debería xogar o Estado na economía
7.5. Como inflúe o Estado no crecemento |
Tema 8: O modelo de Romer |
8.1. Os elementos básicos do modelo de Romer
8.2. Crecemento no modelo de Romer
8.3. Fundamentos económicos do modelo de Romer
8.4. A solución do modelo de Romer |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A8 A9 B2 B1 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 C5 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A10 B8 C2 C6 C7 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B4 B8 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema |
Solución de problemas |
Na aula se podrán propoñer problemas que ls alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e los casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións magistrales. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer evaluacións dos temas tratados. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha é válida), en ensayo (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de raciocionio (argumentar, relacionar, etc). Tamén poderase construir cún só tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada ó alumno levarse a cabo, preferentemente, de forma virtual, incluido a acción de Tutorías en Grupos Reducidos (TGR). As TGR, que poderán impartirse de forma presencial ou on line, dividiranse en 2 sesións de 2 horas, e está previsto que a súa programación se desenvolva ao redor das semanas 7 e 13 do cuadrimestre.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 B3 B4 B8 |
Hay dúas modalidades de avaliación: continua e seguindo o calendario oficial das convocatorias de 1 e 2 oportunidade. Na modalidade de avaliación continua, faranse dous exames, o primeiro durante o curso que no caso de superarse supón que a parte da materia que se inclúa nese exame queda liberada de cara a presentarse o exame da primeira convocatoria. O segundo exame da modalidade de avaliación continua, coincide coa data do exame de primeira oportunidade. Para superar a materia na modalidade de avaliación continua será necesario acadar un mínimo do 50% da calificación, en cada unha das probas. Se non se supera a asignatura na modalidade de avaliación continua (exame durante o curso e exame da primeira oportunidade) o alumnado terá que presentarse a segunda convocatoria con toda a materia. Para presentarse a modalidade de avaliación continua e necesario unha asistencia mínima do 75% as clases da asignatura.
Na modalidade de avaliación seguindo o calendario oficial, o alumnado presentarase con toda a materia tanto na primeira oportunidade como na segunda.
Na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) realizarase únicamente un examen donde o peso de este examen será do 100% da nota final da materia, que incluirá todolos contidos impartidos ao longo do curso.
Tódalas probas poderán consistir en unha batería de preguntas tipo test con resposta múltiple, e/ou preguntas de desenvolvemento dos contidos do programa e /ou solución de problemas. No caso dos exámenes tipo test os fallos restarán puntuación
|
100 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: o estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentado: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, independentemente da calificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: A primeira oportunidade substitúese por unha avaliación continua que poderá consistir nunha serie de probas como examen tipo test, solución de problemas, preguntas cortas e realización e presentación de traballos. Realizaránse dúas evaluacións, a primeira terá lugar durante o período de clase e a segunda coincidirá coa data fixada no calendario oficial para o examen de primeira oportunidade (convocatoria de Xuño). Será necesario acadar un mínimo do 50% da calificación, en cada unha de elas para aprobar a asignatura. En caso de que o estudante non obteña un mínimo do 50% na primeira evaluación, presentarase á segunda evaluación con toda a materia e o 100% da nota. 2. Segunda oportunidade: Só haberá un exame na "segunda oportunidade" (convocatoria de xullo) onde o peso deste exame será o 100% da nota final da asginatura. O exame de segunda oportunidade consistirá en preguntas de opción múltiple. O exame da segunda oportunidade tamén pode incluír preguntas curtas para explicar o contido da materia e / ou a resolución de problemas. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da oportunidade adiantada serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sala-i-Martin, X (2000). Apuntes de crecimiento económico. Antoni Bosch, Barcelona, segunda edición
Weil, D.N. (2014). Crecimiento económico. Pearson Educación, S.A., Madrid
Weil, D.N. (2014). Economic Growth. Routledge
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2000 ). Introducción al crecimiento económico. México: Pearson Educación
Jones, Charles I. (2013). Introduction to economic growth. New York: W.W. Norton
Jones, C. I. and Dietrich Vollrath (2013). Introduction to Economic Growth. W. W. Norton & Company
Sala-i-Martin, X (2000). Lecture Notes on Economic Growth (I) : Introduction to the Literature and Neoclassical Models. NBER nº w3563
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Mankiw, N. Gregory (2007). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomía. Madrid: Pearson
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Mankiw, N. Gregory (2016). Macroeconomics. New York: Worth Publishers
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomics. Boston: Pearson
Acemoglu, D. & J. A. Robinson (2012). Por qué fracasan los países : los orígenes del poder, la prosperidad y la pobreza. Barcelona: Deusto
Easterly, William (2001). The elusive quest for growth. Economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press
Acemoglu, D. & J. A. Robinson (2012). Why nations fail: the origins of power, prosperity and poverty. New York: Crown Publishers |
Algunos de estos libros están disponibles en la biblioteca como libros electrónicos o en ediciones anteriores / Some of these books are available in the library as electronic books or in previous editions |
Bibliografía complementaria
|
Mankiw, N. G., D. Romer y D. N. Weil (1992). A Contribution to the Empirics of Economic Growth. Quarterly Journal of Economics, 107, pp. 407-437
Romer, D. (2018). Advanced Macroeconomics. McGraw-Hill, New York
De la Fuente. A. (2020). Capital humano y crecimiento. Teoría, datos y evidencia empírica. Papeles de economía española, Nº 164, págs. 60-75
Currais L. (2001). Crecimiento Económico. Universidade da Coruña, Mimeo
Barro R. J. y Sala-i-Martin (2012). Crecimiento Económico. Editorial Reverté, Barcelona
Debraj R. (1998). Development Economics. Princeton University Press, New Jersey
Debraj R. (2002). Economia del Desarrollo. Antoni Bosch Editor, Barcelona
Barro R. J. and X. Sala-i-Martin (2003). Economic Growth. Second Edition, MIT Press
Sala-i-Martín, X. (2006). Globalización y reducción de la pobreza. Columbia University, mimeo
Lopez-Casasnovas, G., Rivera B. And Currais, L. (2005). Health and Economic Growth: Findings and Policy Implications. The MIT Press, London
Romer D. (2005). Macroeconomía avanzada. McGraw-Hill, Madrid
Jones, C. I., (1997). On the Evolution of the World Income Distribution. Journal of Economic Perspectives, Vol. 11, No. 3., 19-36
Hall, R. and C. Jones (1999). Why do some countries produce so much more output than others?. The Quarterly Journal of Economics, vol. 114, no. 1, pp. 83-116 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Economía Mundial/611G01011 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Macroeconomía/611G01017 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. As tutorías faranse a través de teams |
|