Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Coportamento do Consumidor. Productos e Marcas Código 611G02037
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
Profesorado
Calvo Dopico, Domingo Javier
Rodríguez Rodríguez, Marceliano
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
marceliano.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo fundamental do curso é que o alumno comprenda a importancia do comportamento dos consumidores e as implicacións empresariais tanto na dimensión organizativa como na comercial. Ademais, explicarase o alcance e a importancia das variables do produto e a marca na xestión comercial da empresa. En concreto, os obxectivos do curso son os seguintes.

1- Comprender os factores internos e externos que inflúen no comportamento dos consumidores.
2- Saber aplicar os fundamentos que explican o comportamento do consumidor a casos de mercado específicos e reais.
3- Saber aplicar ferramentas de xestión de produtos e marcas (carteira de produtos, estratexia de marca e ciclo de vida do produto).
4- Saber segmentar e situar correctamente os produtos que conforman unha carteira determinada e avaliar o potencial de crecemento dos chamados segmentos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. A2
B1
B2
B3
B4
B7
B9
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A2
B4
B10
C1
C4
C5
C7
Saber xestionar adecuadamente a carteira de productos e marcas Saber segmentar os mercados e posicionarse correctamente neles A5
B5
B6
B8
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. Introducción TEMA 1. Introducción
PARTE II. Comportamento do consumidor TEMA 2. Motivación
TEMA 3. Percepción
TEMA 4. Aprendizaxe e actitudes
TEMA 5. Cultura e grupos
TEMA 6. Segmentación do mercado
PARTE III. Produto e marca TEMA 7. Marca e Estratexia de marca
TEMA 8. Política de produtos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B2 B3 B4 B10 C6 17 42.5 59.5
Traballos tutelados A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 25 50 75
Seminario C8 4 4 8
Proba de resposta múltiple A2 B6 B7 B8 B9 1 2.5 3.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais.

Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado.
Traballos tutelados Como complemento a clase maxistral expoñeranse casos prácticos de empresas e exemplos actuais e novidosos que serven para exemplificar os conceptos que se explican en clase. Ademais, faranse preguntas e cuestións en clase para que os alumnos saiban aplicar os conceptos que se explican na clase maxistral.

Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participacion activa por parte do alumno ao longo do cuadrimestre.
Seminario Se realizará un seminario para cada un dos subgrupos formados para facilitar a explicación e o seguemento da metodoloxía.
Proba de resposta múltiple Test de resposta multiple individual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Os diferentes membros do grupo poden consultar a parte que teñen que desenvolver no traballo tutelado.

Así mesmo, se se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento e lugar para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 Os grupos de alumnos terán que desenvolver un traballo tuelado, onde aplicarán os conceptos de cada unha das dúas partes principais da materia. Estableceranse dous entregables, un para cada unha das partes.

A data de entrega establecerase de mutuo acordo entre o profesorado e o / os grupo / s constituído / s. Está destinado a promover o traballo colaborativo e en grupo entre os estudantes.

No caso de que o alumno non realice o traballo en grupo ou non supere a materia na primeira oportunidade, o alumno deberá presentar un traballo individual sobre un caso práctico que será exposto polo profesorado. Xunto co test representan as dúas metodoloxías de avaliación. O peso relativo de cada unha das probas será o mesmo que o establecido anteriormente. O exame da proba terá un peso do 60% e o traballo terá un peso do 40%.

Como xa se comentou na seccion de atencion persoalizada, este traballo recibirá apoio do profesor tanto en titorías grupais como en atención persoalizada.
40
Proba de resposta múltiple A2 B6 B7 B8 B9 Preguntas Proba de opción múltiple (catro opcións). As preguntas respondidas incorrectamente penalizan.
Condicións para a realización da avaliación final. Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.
60
 
Observacións avaliación

No desenvolvemento do traballo avaliarase o seguinte: 

- orde e estrutura

- a aplicación dos fundamentos teóricos 

- a calidade da presentación

- a orixinailidade

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.

2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente.

B) TIPOS DE VALORACIÓN:

1. Cualificación de non presentada: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da cualificación acadada.

2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas aprobadas no Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso coa túa dedicación.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: se aplicarán os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 

2. Segunda oportunidade: No caso de que o alumno non realice o traballo en grupo ou non supere a materia na primeira oportunidade, o alumno deberá presentar un traballo individual sobre un caso práctico que será exposto polo profesorado. Xunto coa proba representan a dúas metodoloxías de avaliación. O peso relativo de cada unha das probas será o mesmo que o establecido anteriormente. O exame da proba terá un peso do 60% e o traballo terá un peso do 40%.

3. Convocatoria anticipada:  (art. 19 das Normas de avaliación, revisión e reclamacións de cualificacións dous estudos de grao e graduado universitario) as metodoloxias serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica Alomso rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. ESIC, Madrid
Llipis Sancho, Emilio (2015). Crear la marca global. Modelo práctico de creación e internacionalización de marcas. MADRID, ESIC
Lenderman, M. y Sánchez, R. (2008). Marketing experiencial. La revolución de las marcas. ESIC, Madrid
Aaker, David A. (2011). Relevancia de la marca. Hacer a los competidores irrelevantes. Prentice-Hall, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Marketing/611G02015
Investigación de Mercados/611G02024
Distribución Comercial/611G02030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección Comercial/611G02035

Materias que continúan o temario

Observacións

Se valora positivamente la participación en clase. Se facilitará bibliografia especifica al final de cada uno de los temas impartidos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías