Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar o grado de rivalidade competitiva dos sectores e a suas implicacións para a xestión da cadena de valor |
|
B1 B2 B3
|
|
Saber identificar e analizar las principais forzas competitivas dos diferentes sectores a partir de información económica relevante |
|
B4 B5
|
|
Saber traballar en equipo e colaborativamente |
|
B9 B10
|
C1 C4
|
Transmiti-os valores de esfuerzo e de traballo e fomenta-la iniciativa persoal |
|
|
C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: A ECONOMIA SECTORIAL E INDUSTRIAL |
Campos de aplicación da Economía Sectorial
Conceptos básicos
Evolución da Economía Sectorial, principais enfoques |
TEMA 2: FUNDAMENTOS DA ECONOMIA SECTORIAL E INDUSTRIAL. |
Teoría de xogos e a sua aplicación na estratexia empresarial e na Economica industrial
Comportamento estratexico e barreiras á entrada.
Concentración e poder de mercado |
TEMA 3: ANALISE ESTRUCTURAL DUN SECTOR. |
Caracterización estructural dos sectores industriales.
A Economía das Plataformas dixitais.
Os cambios estructurais provocados pola nova competitividade na Economía das Plataformas.
Aprosimación aos niveis globais de rentabilidade dos sectores industriais.
|
TEMA 4: PROCESO EVOLUTIVO NUN SECTOR.
|
Evolución das forzas competitivas ao longo do tempo.
Factores determinantes do proceso evolutivo dun sector
Identificación de liñas e factores chave do cambio.
Incidencia dos procesos de innovación tecnolóxica.
|
TEMA 5: DISCRIMINACION DE UNIDADES PRODUCTIVAS NUN SECTOR.
|
Tipos e factores de posicións particulares e grupos estratéxicos.
Factores chave do posicionamento das empresas nun sector.
diseño de liñas estratéxicas e avaliación de proxectos de investimento.
|
TEMA 6: DIFERENTES MARCOS SECTORIAIS |
Sectores de nova creacion.
Sectores maduros.
Sectores en declive.
Sectores fragmentados.
|
TEMA 7: SECTORES GLOBAIS.
|
Tendencias cara á internacionalización e globalización económica.
Factores de competitividade para a supervivencia dun sector nun ámbito xeográfico determinado.
Estratexias global e de ubicación nuhn área territorial concreta.
|
TEMA 8: POLITICA INDUSTRIAL E COMPETENCIA NA UNION EUROPEA.
|
Política da competencia na UE: Normas aplicables ás empresas.
Comportamentos anticompetitivos: Cárteles e abuso de posición dominante.
As restriccións verticais á competencia e os cotratos da distribución comercial.
|
TEMA 9: FOMENTO DA COMPETITIVIDADE E A EMPRESA NA UE
|
A polìtica industrial na UE: fomento da competitividade e da empresa
Politica I+D e fomento da I+D empresarial
Marco de incentivos e axudas e rexímenes especiais para as empresas en crisis.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
25 |
25 |
50 |
Seminario |
C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C4 C5 |
6 |
34 |
40 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Explicaránse casos practicos de análise sectorial e teoría de xogos como complemento das clases maxistrais e das presentacions orais do profesor nas aulas. Realizarase un traballo de análise estructural dun sector.
Recomendacións:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
Seminario |
Ralizaranse tutorías de grupo de 15 alumnos por grupo. Comunicarase con antelación o día e a hora de realización das tutorías. Destinaranse a resolución de dudas e a orientación dos estudiantes na realización de casos e traballos sectoriales. |
Proba mixta |
Realizaránse de xeito continuo probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
Sesión maxistral |
Explicación na clase dos diferentes temas coa axuda de transparencias e medios audiovisuais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Para as dudas sobre o desenvolvemento dos traballos dos estudiantes sobre a análise estructura dun sector.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordaráse ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa sua dedicación.
Haberá tutorías de grupo a partires da 5ª semana do catrimeste |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
Os alumnos deberán realizar durante o curso diferentes actividades individuais ou en grupo sobre os temas presentados en clase. |
70 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C4 C5 |
Realizaránse unha ou varias probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: - Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. - Identificación
do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN - Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación
que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final,
con independencia da cualificación alcanzada. - Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba
obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso
un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
C) OPORTUNIDADES DE EVALUACIÓN: - Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección.
- Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na segunda oportunidade só será posible repetir as actividades
individuais, mentres que para as actividades en grupo manterase a
cualificación obtida na primeira oportunidade. - Así, na 2ª oportunidade o alumno terá a posibilidade de alcadar o 100% da evaluación
- Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación
continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións
durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais á proba
obxectiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Estratexia Competitiva de Michael E. Porter. Un dos textos pioneiros na análise estructural de sectores industriais e entorno competitivo. Recomendase a leitura do orixinal en ingles. Tamén do mesmo autor, a monumental investigación “La ventaja competitiva de las naciones”. Ed. Pirámide 2010
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|