Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento |
A2 |
Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais |
A3 |
Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais |
A4 |
Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional |
A5 |
Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados |
A7 |
Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio |
A10 |
Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional |
A13 |
Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B12 |
Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do réxime xurídico do empresario individual e do empresario social. Estudio das formas xurídicas que pode adoptar un empresario. Especial referencia ás sociedades de capital. Impugnación de acordos sociais e responsabilidade de administradores. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM10 AM13
|
BM2 BM3 BM4 BM9 BM12
|
CM2 CM5 CM6
|
Destrezas básicas sobre a contratación mercantil. As obrigas mercantís. Contratación electrónica, contratación con condicións xerais. Especial referencia aos contratos bancarios. O préstamo mercantil. Venta de bens mobles a prazo. Contratos de colaboración empresarial. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM10 AM13
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM9
|
CM2 CM5 CM6
|
Coñecemento do réxime xurídico do concurso. Estudio da estructura xeral da Lei Concursal. A comunicación previa para adhesións, a solicitude de concurso voluntario e necesario, os incidentes concursais. Responsabilidade do concursado. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM10 AM13
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM9 BM12
|
CM2 CM5 CM6
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias dos dereitos sobre creacións industriais e sobre signos distintivos. Libre competencia e competencia desleal. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM10 AM13
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM9 BM12
|
CM2 CM5 CM6
|
Destrezas básicas no manexo de títulos valores. O xuizo cambiario: accións e excepciós. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM10 AM13
|
BM3 BM4 BM5 BM9 BM12
|
CM2 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. DEREITO DE SOCIEDADES. |
1. Empresario individual e empresario social.
2. Formas xurídicas que pode adoptar un empresario social.
3. As sociedades de capital.
4. Impugnación de acordos sociais.
5. Responsabilidade de administradores. |
II. CONTRATOS MERCANTÍS. |
1. As obrigas mercantís.
2. Contratación electrónica.
3. Contratación con condicións xerais.
4. Contratos bancarios.
5. Contratos de colaboración. |
III. DEREITO CONCURSAL. |
1. A declaración de concurso.
2. Determinación da masa activa e pasiva.
3. Convenio ou liquidación.
4. Responsabilidade do concursado.
5. Aspectos procesais. |
IV. PROPIEDADE INTELECTUAL E COMPETENCIA. |
1. Patente: solicitude, accións de tutela e nulidade.
2. Marca: solicitude, tutela e nulidade.
3. Accións por competencia desleal.
4. A tutela administrativa e xudicial da competencia nos mercados. |
V. TÍTULOS VALORES. |
1. Letra de cambio, cheque e pagaré.
2. Tutela extracambiaria.
3. Accións e excepcións cambiarias: o xuizo cambiario. |
VI. SUPOSTOS PRÁCTICOS. |
Se realizarán casos prácticos sobre temas abordados no temario da asignatura. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
15 |
20 |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A7 A10 A13 B3 B5 |
5 |
20 |
25 |
Proba mixta |
A13 B3 B9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
18 |
24 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
O profesor plantexará en clase un problema xurídico e se procurará chegar á solución do mesmo cas intervencións dos alumnos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral de cada unha das leccións que integran os contidos da asignatura, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba mixta |
Preguntas de resposta múltiple, de ordeación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Estudo de casos |
Se analizarán sentenzas dos tribunales e, especialmente, se resolverán problemas xurídicos plantexados en supostos de feito concretos (casos prácticos). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os profesores da materia axudarán aos alumnos a resolver as dúbidas referentes á resolución dos casos prácticos.
A atención personalizada tamén se realiza a través da posta a disposición dos profesores da materia nuns horarios determinados para que os alumnos consulten as dúbidas que podan ter do temario oo do sistema de avaliación.
Atenderase ao “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” a través de correo electrónico ou Teams para resolverlle ás concretas dúbidas que se poidan plantexar no estudo do manual ou materiais da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos durante as sesións presenciais intervendrán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos, debatendo, en no seu caso, co profesor e o seus compañeiros. |
25 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos intervendrán na discusión plantexada, tratando de mostrar o ses coñecementos e habilidades. |
25 |
Proba mixta |
A13 B3 B9 |
Verificación dos coñecementos adquiridos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente. Avaliación do “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: o estudantado nesta situación porase en contacto co profesor/es por correo electrónico para ir entregando ou realizando as prácticas da asignatura por medios compatibles coa súa situación (correo electrónico ou Teams). Estas prácticas terán un valor do 25% da nota, e a proba mixta dun 75%. O mesmo sistema seguirase para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Aurelio MENÉNDEZ y Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil. Thomson Reuters. SÁNCHEZ CALERO, F. (Última edición). Instituciones de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi. JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J. (Última edición). Derecho Mercantil, t. I. Ariel. VICENT CHULIÁ, F. (Última edición). Introducción al Derecho Mercantil. Tirant lo Blanch. BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos. BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|