Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A5 |
Knowing the constitutional principles and values. |
A7 |
Knowing the national and international legal and political structures. |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B7 |
Effective problem solving. |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C6 |
Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional |
A1 A7
|
B8 B11 B2 B3
|
C6 C7
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
|
A2 A5
|
|
|
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A5
|
|
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A3
|
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A8
|
|
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A10
|
|
|
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos |
A11
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A9
|
|
|
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B7
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
B10
|
|
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: A DIVISIÓN DO PODER NUN ESTADO DE DEREITO |
1) Contexto histórico 2) Formulación constitucional e significado actual. |
TEMA 2: A XEFATURA DO ESTADO |
1) A monarquía parlamentaria 2) A Corona |
TEMA 3: CORTES XERAIS (I) |
1) Sistemas electorais 2) O procedemiento electoral en España 3) Representación política. O papel dos partidos políticos |
TEMA 4: CORTES XERAIS (II) |
1) Sistemas bicameraisS 2) Congreso dos Diputados e Senado 3) Organización, Funcións, Autonomía das cámaras |
TEMA 5: CORTES XERAIS (III) |
1) Suxeitos parlamentarios: parlamentario individual e grupos parlamentarios 2) Prerrogativas dos parlamentarios 3) Órganos parlamentarios |
TEMA 6: O PODER EXECUTIVO. O GOBERNO |
1) Elección, control e cese do goberno 2) o presidente do goberno 3) O gobierno como órgano 4) Funcións e prerrogativas 5) O goberno en funcións
|
TEMA 7: O PODER XUDICIAL |
1) O poder de xuzgar e faccer executar o xuzgado. 2) o tribunal do xurado. 3) o Consello Xeneral do Poder Xudicial |
TEMA 8: O TRIBUNAL CONSTITUCIONAL |
1) A dificultade contramaioritaria. Modelos de xustiza constitucional 2) A elección de maxistrados 3) Recurso de inconstitucionalidade 4) Cuestión de inconstitucionalidade 5) Recurso de amparo 6) Conflictos ante o Tribunal Constitucional (de competencias; de atribucións e en defensa da autonomía local) |
TEMA 9: ORGANIZACIÓN TERRITORIAL DO ESTADO |
1) Os distintos níveis de goberno: local, autonómico y xeral do estado 2) Dereito de acceso a autonomía das nacionalidades e rexións. 3) Constitución e Estatuto de Autonomía 4) Diferencias entre autonomía local e a autonomía política das Comunidades Autónomas
5) A distribución de competencias no estado autonómico
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 B11 B13 B2 B3 C4 C6 C7 |
1 |
1 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 |
19 |
38 |
57 |
Seminar |
B7 B8 B10 |
11 |
22 |
33 |
Case study |
B7 B8 B10 B2 B3 |
10 |
10 |
20 |
Document analysis |
A9 A10 A11 |
3 |
6 |
9 |
Directed discussion |
A11 B7 B2 B3 |
3 |
3 |
6 |
Workbook |
A1 A2 A3 A5 A7 |
3 |
0 |
3 |
Objective test |
B2 B3 |
1 |
0 |
1 |
Speaking test |
B7 B8 B3 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A9 A11 B7 B3 |
7 |
7 |
14 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
O primeiro día de clase, cada un dos profesores responsables dos diferentes grupos procederá a explicar aos seus alumnos/ as a estrutura da guía docente personalizada, así como as materias concretas obxecto de estudo, a distribución aproximada do cronograma e as fontes documentais máis útiles para seguir o curso académico. |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais constituirán a base teórica que facilite os coñecementos esenciais ao alumno sobre a materia |
Seminar |
Os seminarios son sesións de traballo cun perfil teórico-práctico especializadas nun tema concreto. |
Case study |
Estudo de casos prácticos, análises de textos xurídicos ou de xurisprudencia que os docentes expoñan aos alumnos/ as. Esta actividade poderá ser presencial ou non presencial. |
Document analysis |
Estudar ou comentar documentos xurídicos, documentos doctrinales ou xurisprudencia do Tribunal Constitucional, Tribunal Europeo de Dereitos Humanos, etc... |
Directed discussion |
|
Workbook |
Lecturas en sesións presenciais ou non presenciais |
Objective test |
Exame final e, no seu caso, exame parcial (se así o establece o profesor encargado dese grupo).
Durante a primeira semana lectiva do cuadrimestre, o profesor responsable do grupo tamén poñerá de manifesto os mecanismos concretos de avaliación que serán empregados durante o cuadrimestre. |
Speaking test |
Posibilidade de proba final ou parcial oral (establecerase por cada profesor) |
Supervised projects |
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada ao estudante non estará vinculada a só unha metodoloxía, senón que será constante. Neste sentido, tanto o contido das clases teóricas, como o estudo persoal do alumno, coma calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte do docente, co fin de que o estudante poida formular as súas dúbidas e dificultades e que o docente poida axustar as súas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A9 A10 A11 |
Lecturas / Estudo de Casos / Discusión dirixida / Traballos prácticos individuais ou colectivos |
25 |
Objective test |
B2 B3 |
Prueba obxetiva: oral, escrita ou tipo test |
75 |
|
Assessment comments |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Constitutional Law: Sources of Law and Fundamental Rights/612G01003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|