Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar as Leis, a xurisprudenza e a doctrina existente en materia de Dereito de Obrigas e danos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8
|
B1 B2 B3
|
C4 C5 C6 C7
|
Coñecer os dereitos, principos e valores constitucionais que resultan de aplicación ao Dereito de Obrigas e ás relacións xurídico obrigatorias. |
A5 A9 A10 A11 A12 A14
|
B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2
|
Comprender a evolución social e xurídica do Dereito de Obrigas e danos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
|
B5
|
C1 C2 C4 C5 C7 C8
|
Coñecer a función do Dereito de Obrigas e daños como sistema regulador das relacions xurídicas no ámbito patrimonial. |
A2 A6 A10
|
B6 B7 B8 B11
|
C6 C7 C8
|
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes do Dereito de Obrigas e daños no seu entorno casuístico. |
A9 A10 A11
|
B7 B8 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: A obriga. Concepto e fontes. |
1. Concepto de obriga. 2.Débeda e responsabilidade. 3. Aa patrimonialidade da obriga. 4. A complexidade da relación oblrgatoria. 5. A fontes das obrigas. 6. A declaración unilateral de vontade. |
TEMA 2:Suxeito da relación obrigatoria. |
1. Introducción. 2. As relacións obrigatorias con pluralidade de suxeitos. 3. Réximen das obrigas mancomundas divisibles. 4. Réximen das obrigas mancomunadas indivisibles. 5. Réximen das obrigas solidarias. |
TEMA 3: Obxecto da relación obrigatoria. |
1. La prestación y su contenido. Obligaciones de dar, hacer y no hacer. 2. Las obligaciones genéricas. 3. Las obligaciones alternativas. 4. Las obligaciones sinalagmáticas. 5. Las obligaciones pecuniarias. La deuda de intereses. |
TEMA 4:AS circunstancias da relación obrigatoria. |
1. El tiempo de la relación obligatoria. 2. Las obligaciones a plazo. 3. El lugar de la relación obligatoria. 4. La relación obligatoria condicional. |
TEMA 5:O cumprimento da obriga. |
1. Los medios solutorios. 2. El pago. 3. La imputación de pagos. |
TEMA 6: Os subrogados do cumprimento. |
1. Introducción. 2. La consignación. 3. La compensación. 4. La dación en pago y el pago por cesión de bienes. 5. La remisión o condonación de la deuda. |
TEMA 7: O incumprimento da obriga. |
1. El incumplimiento de la obligación y el cumplimiento defectuoso. 2. Las medidas de protección del derechode crédito lesionado. 3. La responsabilidad por el incumplimiento. Criterios de imputación. 4. La mora del deudor. 5. La imposibilidad sobrevenida. |
TEMA 8: Protección e garantías do dereito de crédito. |
1. Introducción. 2. Medios de tutela preventiva. 3. Acción pauliana. 4. Acción subrogatoria. 5. Pena convencional. 6. Arras. 7. Derecho de retención. |
TEMA 9: Concurrencia de acreedores e insuficiencia do patrimonio do deudor. |
1. Nociones generales. 2. Los créditos privilegiados. 3. Concurrencia singular de acreedores. 4. Concurrencia universal de acreedores. 5. Ley Concursal. |
TEMA 10: A modificación e a extinción da relación obrigatoria. |
1. La novación y sus clases. 2. Novación por cambio del acreedor. 3. Novación por cambio del deudor. 4. Novación por cesión de contrato. 5. Extinción de la relación obligatoria. |
TEMA 11: Os cuasicontrantos |
1. Los cuasicontratos. 2. El enriquecimiento sin causa. 3. La gestión de negocios ajenos sin mandato. 4. El cobro de lo indebido. |
TEMA 12: A responsabilidade civil. |
1. Concepto y funciones de la responsabilidad civil. 2. Responsabilidad civil contractual y extracontractual. 3. Responsabilidad civil y responsabilidad penal. 4. Los elementos constitutivos de la responsabilidad civil. 5. Los sujetos de la responsabilidad civil. La responsabilidad por hecho ajeno. 6. La prescripción de la acción de reclamación de daños. 7. El seguro de repsonsabilidad civil. |
TEMA 13: As responsabilidades civiles especiais. |
1. La responsabilidad civil en la circulación de vehículos a motor. 2. La responsabilidad civil por daños causados por productos defectuosos. 3. La responsabilidad civil médica. 4. La responsabilidad por daños causados por animales y en el ámbito de la caza. 5. Los accidentes de trabajo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Proba de resposta breve |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 B13 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 B1 C5 C8 |
25 |
65 |
90 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 B7 B8 B9 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 B13 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Esta actividad será realizada de modo presencial y consistirá en la puesta en común de opiniones sobre una materia, o bien en la resolución común de problemas actuales que estén directamente relacionados con el objeto de estudio. |
Prácticas a través de TIC |
Se trata de adiestrar a los estudiantes en el manejo de las herramientas básicas de las tecnologías de la información y comunicación necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje. Esta actividad requiere atención personalizada en trabajo presencial y trabajo no presencial. |
Proba de resposta breve |
Cada tres semanas (aproximadamente) se realizarán pruebas de respuesta breve las cuales versarán sobre los contenidos expuestos y estudiados hasta ese instante. Dichas pruebas exigen trabajo no presencial. |
Sesión maxistral |
Las sesiones magistrales constituirán la base teórica que facilite los conocimientos esenciales al estudiante sobre la materia. |
Proba obxectiva |
Examen final con preguntas que persiguen detectar si el estudiante conoce los conceptos claves de la asignatura. |
Traballos tutelados |
El Profesor sugerirá el desarrollo de trabajos individuales o en grupo sobre un tema concreto. Dichos trabajos se presentarán por escrito, no habrá exposición oral y exigen trabajo no presencial y atención personalizada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Durante a realización dos traballos que se encarguen aos estudintes, a atención personalizada do Profesor é necesaria para: encauzar e orientar o tema a tratar, ensinar os aspectos metodolóxicos, seleccionar a bibliografía e xurisprudencia, resolver as dúbidas na redacción do traballo. No referente ás prácticas mediante TICS, se pretende que cada un de los estudantes poida realizar o seu labor nun posto informático; o Profesor encagarase da realización das concretas actividades que serán supervisadas personalmente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 B13 |
A realización dun caso práctico que deberá entregarse e contará el 20% de la asignatura |
10 |
Proba de resposta breve |
A2 A5 A6 A9 A10 A11 B13 |
Realizaránse unha ou dúas probas escritas compostas cada una de elas por varias respostas breves, que poden ser tipo test |
60 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 B7 B8 B9 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
Examen final con preguntas cortas que persiguen deteminar si o estudante coñece os conceptos clave da materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Debido á participación nesta materia de diversos profesores, as regras concretas de avaliación anunciaranse ao inicio de curso para cada grupo.
Nalgún grupo, a avalaliación da proba obxectiva (que poderá ser tipo test) poderá ter un valor de 60% da calificación final, sendo a evaluación continua do 40%. En referencia aos criterios de avaliación do estudantado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa de asistencia ás aulas, as probas obxectivas ou de resposta breve que se fagan ou os propios traballos tutelados realizaranse nas mesmas condicións que as do resto do estudantado. A avaliación dos casos ou doutras fórmulas que requiran asistencia presencial consistirá na entrega dos propios casos ou en comentarios escritos de fontes normativas ou bibliográficas. Respecto da segunda oportunidade, aplicaránse estas regras con carácter xeral, salvo que o profesor do grupo especifique outra cousa: 1º por regla xeral, manteráse a calificación obtida na avaliación continua (traballos, casos, etc.). O alumno deberá repetir a proba obxectiva. 2º en caso de que a calificación obtida na avaliación continua sea moi baixa, o profesor poderá darlle a oportunidade de repetir algunha das probas ou traballos realizados durante o curso, de xeito excepcional, sempre que a natureza da proba o faga posible.
En caso de plaxio en calquera das probas, aplicaráse a normativa da UDC ao respecto.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO R.(dir) et al. Manual de Derecho Civil. Obligaciones. Bercal. Madrid.2018.
CARRASCO PERERA (dir); CORDERO LOBATO; MARÍN LÓPEZ: Lecciones de Derecho Civil, 4ª ed., Madrid, Tecnos, 2021. |
Bibliografía complementaria
|
|
DÍEZ-PICAZO, L. y GULLÓN BALLESTEROS, A. Sistema de Derecho Civil. Vol. II. Derecho de Obligaciones. Tecnos. Madrid.
LACRUZ BERDEJO, J. L. Elementos de Derecho Civil. Derecho de Obligaciones. Dykinson. Madrid.
LASARTE ALVAREZ, C. Principios de Derecho Civil. Derecho de Obligaciones. Marcial Pons. Madrid.
GONZÁLEZ PÉREZ, J. Responsabilidad patrimonial de las Administraciones Públicas. Civitas. Madrid 2000.
MIR PUIG PELAT, O. La responsabilidad patrimonial de la Administración. Hacia un nuevo sistema. Civitas. Madrid 2002. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da persoa/612G01007 | Dereito de familia/612G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Contratación/612G01024 |
|
Observacións |
Recoméndase aos estudiantes seguir o sistema de avaliación continua, asistiendo regularmente ás clases (teóricas e prácticas) e realizando as actividades de avaliación marcadas en cada grupo. |
|