Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12
|
B10 B12 B1 B2 B4
|
C4 C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCIÓN 1.- CONSTITUCIÓN E
ESTATUTOS DE AUTONOMÍA |
1.- Estatuto do 36 como precedente.
2.- A posición no sistema de fontes dos Estatutos de Autonomía e a distribución territorial do poder en España.
3.- A evolución do modelo territorial español e as reformas estatutarias. |
LECCIÓN 2.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA |
1.- O Estatuto de Autonomía de 1981: posición e estrutura.
2.- División de Poderes no sistema político de Galicia.
3. A lingua e os símbolos de Galicia.
4. A garantía dos dereitos no estado autonómico. Dereitos fundamentais. Dereitos estatutarios (perspectiva comparada).
5.- Protección de dereitos sociais |
LECCIÓN 3.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA O SISTEMA PARLAMENTARIO GALEGO |
1.- O Pobo galego. Dereito de sufraxio e sistema electoral nas eleccións ao Parlamento de Galicia.
2.- O Parlamento de Galicia: composición e organización.
3.- O Parlamento de Galicia. Funcións: a) Función lexislativa b) As relaciones Parlamento/ Xunta e a función de control c) Aprobación e control presupuestario. |
O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA: A XUNTA DE GALICIA E A SÚA PRESIDENCIA |
1.- A presidencia da Xunta: natureza xurídica e funcións.
2.- O Poder Executivo de Galicia: composición e estrutura.
3.- Funcionamento do Goberno: O Consello da Xunta. |
LECCIÓN 5.- O DEREITO PÚBLICO AUTONÓMICO DE GALICIA: INSTITUCIÓNS DE GARANTÍA, CONTROL E ASESORAMENTO |
1.- O Valedor do Pobo.
2.- O Consello de Contas.
3.- O Consello Consultivo de Galicia.
4.- O Consello Económico e Social de Galicia.
5.- O Consello da Cultura de Galicia. |
LECCIÓN 6.- O PODER XUDICIAL NO ESTATUTO GALEGO |
1.O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia.
2.- As competencias da Comunidade Autónoma de Galicia en relación coa Administración de Xustiza. |
LECCIÓN 7.- AUTONOMÍA MULTINIVEL |
1.- Relación CCAA-Estado. Colexislación. Senadores de designación autonómica. Conferencias sectoriais, comisión bilaterais e a conferencia de presidentes.
2. A presenza de Galicia na UE e nas relacións internacionais |
LECCIÓN 8.- A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA AUTONÓMICA y LOCAL |
1.-La Administración autonómica. Organización administrativa de la CA de Galicia.
2.-Principios de Organización y funcionamiento.
3.-Régimen competencial.
4.-Relaciones administrativas. Procedimiento administrativo.
5.- La Administración Local: La autonomía local. Régimen jurídico de la Entidades Locales |
LECCIÓN 9.- DERECHO ADMINISTRATIVO SECTORIAL |
1.-El Derecho Urbanístico. Introducción. El marco jurídico, principios rectores y presupuestos básicos.
2.- El régimen jurídico urbanístico del suelo.
3.- El sistema legal de planeamiento urbanístico y de ordenación del territorio.
4.- Los sistemas legales de gestión urbanística en Galicia
5.- La obtención de dotaciones públicas y patrimonios públicos del suelo. Instrumentos legales
6.- La intervención administrativa y la disciplina urbanística
7.- Otras materias sectoriales de competencia autonómica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A8 A10 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 |
28 |
56 |
84 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Sesións en grupos reducidos, dirixidas polo profesor da asignatura |
Proba mixta |
Proba de avaliación ao final de cuatrimestre, con preguntas teóricas e prácticas sobre a materia estudiada. |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas de materias do programa |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
OS ESTUDIANTES DISPORÁN DUN HORARIO DE TiTORÍAS PARA RESOLVER CO PROFESOR AS DÚBIDAS QUE PODAN XURDIR NA PREPARACIÓN DAS ACTIVIDADES E A APRENDIZAXE DOS CONTENIDOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A4 A8 A10 |
A nota que se corresponde a este apartado obterase a partir da valoración dunha proba final que realizarase ó finalizar o cuadrimestre e que versará sobre os contidos da materia.
Esta proba pode ser oral ou escrita. |
70 |
Seminario |
A1 A3 A4 A8 A9 A10 A11 A12 B10 B12 B1 B2 B4 C4 C5 C8 |
A nota que se corresponde a este apartado obterase a partir da valoración das diversas actividades dirixidas realizadas polo alumnado ó longo do cuadrimestre (comentarios de sentencias, resolución de casos, exposición de temas, traballos tutelados, etc.). |
30 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final de Dereito Público Autonómico obterase a partir da ponderación das notas finais conseguidas en cada unha das dúas partes en que se estructura a materia: Dereito Administrativo 50%, Dereito Constitucional 50%.?Para que se poida realizar esta ponderación será requisito imprescindible ter obtido unha nota mínima de 5 (en base 10) en todas elas, A cualificación de cada unha das partes obterase do seguinte xeito: Dereito Administrativo: proba obxectiva 70%; avaliación continúa 30%. Este criterio aplicarase cando o/a alumno/a teña obtido unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 na proba obxectiva. Dereito Constitucional: proba obxectiva 70%; avaliación continua 30%. Este criterio aplicarase cando o/a alumno/a teña obtido unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 na proba obxectiva. Cada docente establecerá a principio de curso o modo en que se realizará a proba mixta e os criterios da avaliación continua. DISPENSA - SEGUNDA OPORTUNIDADE - PLAGIO 1.- Na segunda oportunidade se mantendrá la nota de la Parte de Prácticas de la Primeira oportunidade. 2.- Un aviso para o alumnado: En caso de plaxio aplicarase penalización. 3.- Nos casos de dispensa o alumnado podrá elexir si realiza un examen da parte teórica que le supondrá un nota sobre 10. O se prefire, pode facer un dosier de prácticas que se ponderará con la teoría (na porcentaxe prevista para a avaliación continua). Para a superación da materia será requisito imprescindible aprobar a proba mixta. A nota resultante servirá para facer a media co resto das puntuacións
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA DE CONSULTA:
-Comentarios al
Estatuto de Autonomía de la Comunidad Autónoma de Galicia. MAP, 1991
-Máiz, Ramón y Portero,
José Antonio: As institucións políticas no Estatuto de Autonomía para
Galicia, Santiago de Compostela, 1988.
-Portero Molina, José
Antonio: Reflexiones sobre un tiempo de reformas estatutarias, A Coruña, 2006.
-Ruipérez Alamillo,
Javier:
La Constitución del
Estado de las Autonomías:teoría constitucional y práctica política en el federalizing process español, Madrid, 2003
Entre el federalismo y
el confederantismo.: dificultades y problemas para la formulación de una Teoría
Constitucional del Estado de las Autonomías
La reforma del Estatuto
de Autonomía para Galicia, La Coruña, 1995
-Sarmiento Méndez, Xosé
Antón: O Estatuto de Galicia: 20 anos de Parlamento e Xustiza
Constitucionais, Vigo, 2003 - Rodríguez-Arana Muñoz, J.: Código da Administración Galega, Netbiblo, 2009.
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|