Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A7 |
E07 - Capacidad para analizar distintos tipos de discursos y géneros discursivos orales y/o escritos en lengua inglesa. |
A9 |
E09 - Conocimiento de los principios modelos y recursos de investigación literaria/cultural en el ámbito anglófono |
A10 |
E10 - Capacidad de utilizar las técnicas empleadas para el análisis de textos artísticos y culturales en el ámbito anglófono. |
A12 |
E12 - Capacidad para comprender diferentes aproximaciones teóricas y críticas así como su aplicación al análisis de textos literarios y culturales en el ámbito anglófono. |
A13 |
E13 - Conocimiento de las relaciones entre las principales manifestaciones artísticas y literarias en el ámbito anglófono. |
B7 |
G02 - Capacidad para aplicar los conocimientos adquiridos en el entorno multidisciplinar y multifacético de los Estudios Ingleses |
B9 |
G04 - Capacidad para presentar en público experiencias, ideas o informes, así como emitir juicios en función de criterios, de normas externas o de reflexiones personales para lo que será necesario alcanzar un dominio suficiente del lenguaje académico y científico tanto en su vertiente escrita como oral. |
B10 |
G05 - Habilidades para investigar y manejar nuevos conocimientos e información en el contexto de los Estudios Ingleses. |
B11 |
G06 - Capacidad para adquirir un espíritu crítico que lleve a los estudiantes a considerar la pertinencia de las investigaciones existentes en las áreas de estudio que conforman los Estudios Ingleses, así como de las suyas propias. |
B12 |
G07 - Habilidades de consolidación y desarrollo de la competencia lingüística (nivel C2) en el uso hablado y escrito de la lengua inglesa |
B13 |
G08 - Autonomía progresiva en el aprendizaje, búsquedas propias de recursos e información, accediendo para ello a fuentes bibliográficas y documentales sobre los distintos ámbitos que conforman los Estudios Ingleses. |
B14 |
G09 - Capacidad para realizar trabajos de investigación de carácter académico en los distintos ámbitos de los Estudios Ingleses. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos literarios dentro do ámbito da sociedade contemporánea |
AI7
|
BI12 BI13 BI14
|
|
Participar activamente nas explicacións presentadas polo profesorado |
AI12
|
BI9 BI11
|
|
Producir liñas de pensamento crítico sobre a sociedade contemporánea a partir de lecturas de discursos fílmicos e literarios |
AI7 AI13
|
BI11
|
|
Recoñecer as características particulares de textos de tipo diverso e resolver as dificultades de interpretación crítica e análise que son pertinentes en cada caso |
AI7 AI9 AI10
|
BI11
|
|
Coñecer as diferentes correntes críticas relacionadas coa teoría cultural contemporánea. |
AI7 AI12
|
BI7 BI10
|
|
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos fílmicos dentro do ámbito da sociedade contemporánea |
AI7
|
BI12 BI13 BI14
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
The course tackles the relations between literature and society, placing special emphasis on the political and
socio-historical contexts.
|
Likewise, the more relevant ideological and inter-textual
relations?and also the main aesthetic aspects?will be considered when analysing and/or discussing literary (con)texts of the English-speaking world.
|
1. Introduction: Narratives of the Body |
Coco Fusco: Only Skin Deep. Changing Visions of the American Self
Chuck Palahniuk: Invisible Monsters (Ch. 1-3)
Guillermo Gómez-Peña: Dangerous Border-Crossers (22-47) |
2. Narratives of Space |
Junot Díaz: The Brief Wondrous Life of Oscar Wao (Episode One, in Part I: ?Ghetto Nerd at the End of the World?).
Fredric Jameson: The Cultures of Globalization (3-21: ?Beyond Eurocentrism?).
|
3. Discourses of Abjection |
Kathy Acker: Great Expectations (5-36)
Julia Kristeva: Powers of Horror (1-31)
Judith Butler: Bodies that Matter (Critically Queer and/or Gender is Burning)
|
4. Discourses of Violence |
Gabby Rivera: Juliet Takes a Breath (1. Wolves, Falcons, and The Bronx)
Elizabeth Acevedo: The Poet X (selection)
Jillian Hernández: "Beauty Marks"
|
5. Pre-Trauma Dystopias |
Paul Auster: Travels in the Scriptorium 1-51
Jean Baudrillard: Simulacra and Simulation (selection)
|
6. Heterotopic Discourses and the Non City |
Charles Bukowski: Tales of Ordinary Madness (selection)
David Lynch: Lost Highway
David Harvey: Rebel Cities (3-25)
|
7. Literary Discourse and Society |
Discussion and conclusions |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Presentación oral |
A10 B7 B9 B12 B13 |
5 |
10 |
15 |
Trabajos tutelados |
A13 B10 B11 |
0 |
20 |
20 |
Seminario |
A7 A9 A12 B13 B14 |
9 |
29 |
38 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Presentación oral |
O alumnado abrirá a discusión de cada sesión mediante unha pequena presentación relacionada cos textos que
correspondan para cada sesión.
|
Trabajos tutelados |
Coa supervisión do profesor, o alumnado producirá un traballo de investigación. |
Seminario |
En cada sesión o alumnado deberá levar os textos propostos lidos e pensados. A dinámica da clase consistirá nun debate
dirixido polo profesor no que o estudantado deberá participar activamente.
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Seminario |
Presentación oral |
|
Descripción |
Discusión previa co profesor para delimitar tema e enfoque, e desenvolvemento crítico do tema proposto.
Guía das diferentes sesións de clase.
O profesorado evaluará as presentacións e os traballos durante o cuadrimestre. O alumnado debe ter en conta os comentarios do profesor para as súas próximas presentacións e traballos.
O alumnado debe facer uso das horas de titorías do profesorado, tanto para asesoramento individual como para a avaliación do progreso na asignatura.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A13 B10 B11 |
Traballo de análise e crítica sobre al menos un dos textos discutidos na clase. Existe a posibilidade de articular ese(s) texto(s) con outros non discutidos na clase, sempre
co consentemento previo do profesor.
O 50% correspondente a esta metodoloxía divídese do seguinte xeito:
40/50: Traballo final (textos diferentes aos da presentación oral). Entrega: data do exame oficial. TNR 12, dobre espazo, 8-10 pp.
10/50: Traballo parcial. Entrega: antes da sexta sesión (TNR 12 1.5 espazo, 2 páxinas). |
50 |
Seminario |
A7 A9 A12 B13 B14 |
Traballo virtual, participación crítica na clase e colaboración activa nas discusións. |
20 |
Presentación oral |
A10 B7 B9 B12 B13 |
Presentación crítica dun tema derivado dos textos propostos para cada sesión.
A presentación non será puramente descriptiva, senón que aportará unha visión particular e subxectiva do alumnado que estea encargado da presentación.
|
30 |
|
Observaciones evaluación |
<p>Dado o
carácter semi-presencial do título, a asistencia é obrigatoria, salvo
dispensa solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre
respetando as normativas de asistencia a clase das tres universidades
participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran
expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das
consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a ausencia a
determinadas sesións presenciais. </p><div>Quen teña concedida a dispensa
académica, e como establece a Normativa de permanencia
da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo. <br /></div><div><br /></div><div>Quen non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña
realizado traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías de
avaliación, acadará a cualificación de Non Presentado. </div><div><br /></div><div>Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da
oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira
oportunidade, máis os exercicios convidos que poidan suplir o
resto das actividades. <br /></div><div><br /></div><div>Calquera falta á honorabilidade académica (e.g. plaxio, copia)
suporá a descalificación automática das actividades e o suspenso da materia. Calquera dúbida con respecto a isto deberá ser consultada co profesorado ANTES de facer entrega da actividade.</div><div><br /></div><div><br /></div>
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Arendt, Hannah: On
Violence (selection)Barrett, Michèlle: The Politics of TruthBaudrillard, Jean:
Simulacra and Simulation (selection)Butler, Judith: Bodies that Matter
(?Critically Queer? and/or ?Gender is Burning?)Coco Fusco: Only Skin Deep.
Changing Visions of the American SelfDavis, Mike: City of QuartzGómez-Peña,
Guillermo: Dangerous Border-Crossers (22-47)Haraway, Donna: A Cyborg
ManifestoHarvey, David: Rebel CitiesJameson, Fredric: The Cultures of Globalization
Kristeva, Julia: Powers of HorrorTicineto Clough, Patricia, ed.: The Affective
TurnWest, Cornel: Race Matters |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|