Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Capacidade dos estudantes para aplicar a metodoloxía da lingüística baseada na análise de corpus lingüísticos. |
A5 |
Capacidade para a selección axeitada de datos lingüísticos en función do método de investigación elixido. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos. |
B7 |
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora. |
B9 |
Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais |
B10 |
Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster. |
C1 |
Expresión correcta, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolvemento para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as distintas perspectivas de análise das obras lexicográficas, de maneira xeral e de maneira específica segundo os diferentes tipos de obras. |
|
BR8
|
CC1 CC6
|
Aplicar de forma sistematizada os diversos criterios de avaliación á crítica das obras lexicográficas.
|
|
BR1 BR2 BR4 BR5 BR6 BR9 BR10
|
CC1 CC4 CC6 CC8
|
Coñecer e saber valorar a interrelación dos procesos de elaboración e avaliación dos dicionarios. |
AR4 AR5
|
BR2 BR6 BR7
|
CC1 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
1.1. O concepto de dicionario: flutuación histórica das denominacións e delimitación fronte a outros recursos
1.2. Finalidades da súa avaliación |
2. O dicionario como obxecto de investigación e avaliación |
2.1. Como produto lexicográfico en si mesmo
2.2. Como produto didáctico
2.3. Como instrumento de comunicación
2.4. Como ferramenta para a tradución
2.5. Outros posibles enfoques
|
3. A avaliación dos dicionarios |
3.1. O punto de vista do avaliador: usuario ou especialista (lexicógrafo)
3.2. A caracterización tipolóxica
3.3. A avaliación física ou externa
3.4. A análise da macroestrutura. O criterio da coherencia externa
3.5. A análise da microestrutura
3.5.1. Organización e estrutura dos artigos. Elementos formais e tipográficos
3.5.2. Avaliación do contido
3.5.2.1. O criterio da coherencia interna
3.5.2.2. Os criterios da cantidade, calidade e empregabilidade (intelixibilidade e fiabilidade) dos datos
3.6. Criterios específicos para os dicionarios bilingües e terminolóxicos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 |
9 |
0 |
9 |
Supervised projects |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
1 |
23 |
24 |
Workbook |
B1 C6 |
0 |
24 |
24 |
Workshop |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
6 |
6 |
12 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Impartición de clases de carácter teórico e práctico, ante as cales se espera unha actitude activa dos alumnos. |
Supervised projects |
Os alumnos deberán realizar un traballo tutelado, que consistirá na aplicación dos coñecementos adquiridos durante o curso, segundo procedementos e criterios que tamén se poñerán en práctica previamente. |
Workbook |
Os alumnos deberán ler certos traballos, actividade da que se pedirá unha proba de lectura. |
Workshop |
Nas clases presenciais realizarase un obradoiro que permita a posta en práctica guiada e colectiva dos coñecementos adquiridos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
No transcurso destas dúas actividades terá lugar unha titorización personalizada do alumno, aínda que en ambos os dous casos existirá igualmente unha titorización colectiva.
Adoptaranse as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe, así como para aqueles que teñan matrícula a tempo parcial ou dispensa académica.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
Valorarase a participación activa e interacción cos compañeiros e coa profesora.
Esta porcentaxe inclúe un 10% para as probas de lectura. |
30 |
Supervised projects |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Valorarase a correcta aplicación dos coñecementos adquridos durante o curso, así como a súa correcta expresión escrita. |
70 |
|
Assessment comments |
As probas obxecto de avaliación e as porcentaxes poderán sufrir algunha variación se ao longo do curso xorden elementos imprevistos que alteren dalgunha maneira o seu normal desenvolvemento ou se se programan actividades que se consideren de interese para o alumno (xornadas, exposicións...). As persoas inscritas a tempo parcial e que obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliables nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora comunicará ao alumnado afectado ao inicio do curso. A data de entrega do traballo tutelado será o 25 de abril de 2023. Na segunda oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que non realizase ou suspendese ao longo do curso. Se algunha delas non puidese realizarse nas mesmas condicións (obradoiro, por exemplo), será substituída pola profesora por outra equivalente, convenientemente comunicada ao alumno. Avaliarase o alumno (isto é, non será considerado NP) se entrega unha das dúas actividades previstas (proba de lectura ou traballo tutelado). As faltas contra a corrección lingüística serán penalizadas. Os alumnos estranxeiros terán unha consideración especial neste sentido, aínda que un mínimo de corrección lingüística sempre é esixible. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 en cada unha das actividades. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización
de textos ou ideas doutros autores sen indicar a procedencia, copia en
exercicios ou traballos ou outras variables destas características) comportará a anulación total da actividade de que se trate e a penalización
correspondente en virtude da normativa vixente. A materia poderá ser adaptada ao
estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á
diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na
UDC/no Centro e, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI
da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). |
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Azorín
Fernández, D.; Martínez Egido, J. J. (2007). "Los diccionarios para la
enseñanza del español: criterios de evaluación". En Balmaseda Maestu, E.
(ed.). Las destrezas orales enla enseñanza del español L2-LE. La Rioja:
Universidad de La Rioja
[https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/7749/1/Diccsense%C3%B1anzaespa%C3%B1ol.pdf
Battaner Arias, P., López Ferrero, C. (2019), Introducción al
léxico, componente transversal de la lengua, Madrid, Cátedra. Dziemianko, A.
(2011), "Paper or Electronic? The Role of Dictionary Form in Language
Reception, Production and the Retention of Meaning and Collocations", International Journal of Lexicography, 23 (3):257–273, https://doi.org/10.1093/ijl/ecp040 Fuentes Morán, María Teresa, Joaquín García Palacios y Jesús
Torres del Rey, (2004-2005 ). "Algunos apuntes sobre la evaluación de
diccionarios", Revista de lexicografía, 11: 69-80 Hamel, M.-J. (2012).
Testing aspects of the usability of an online learner dictionary prototype: a
product- and process-oriented study. Computer
Assisted Language Learning, 25(4): 339–365. Haensch, Günter y C. Omeñaca (2004). "La crítica de
diccionarios", en G. Haensch y C. Omeñaca (eds.), Los diccionarios del
español en el umbral del siglo XXI,. Salamanca, Universidad de Salamanca. Kozem, I. et al.
(2019), “The Image of the Monolingual Dictionary Across Europe. Results of the
European Survey of Dictionary use and Culture”, International Journal of
Lexicography, 32 (1): 92–114. Lew, R. (2015. “Dictionaries and their users”. En Hanks, Patrick and
Gilles-Maurice de Schryver (eds.), International Handbook of Modern Lexis and Lexicography.
Berlin/Heidelberg: Springer, 1-9. Lew, R. (ed.) (2011), Special
Issue: Studies In Dictionary Use: Recent Developments, International
Journal of Lexicography, 24(1) Müller-Spitzer, C.
(ed.). (2014). Using online dictionaries, Series:
Lexicographica. Series Maior, 145, Berlin/Boston, De Gruyter Yin Wa Chan, Alice, A. Taylor (2001). "Evaluating Learner
Dictionaries: What the Reviews Say", International Journal of
Lexicography, 14 (3): 163-180 |
Complementary
|
Segoviano, C. (1984). "Criterios para la valoración de un diccionario bilingüe", en C. Segoviano y J. M. Navarro (eds.), Spanien und Lateinamerika. Beitrige zur Sprache, Literatur und Kultur. Stuttgart: DSV
Chapman, Robert L. (1977). "Dictionnary reviews and reviewing: 1900-1975", en James C. Raymond e I. Willis Russell (eds.). James B. McMillan. Essay in linguistics by his friends and colleagues..
Salvador, Gregorio (2002). "La crítica de diccionarios", en Pedro Álvarez de Miranda y José Polo (eds.), Lengua y diccionarios. Estudios ofrecidos a Manuel Seco. Madrid: Arco Libros
Humbley, J. (1993). "La evaluación de un diccionario especializado". Terminómetro, 13-14
Osselton, Noel E. (1989). "The history of academic dictionary criticism with reference to major dictionaries", en Franz. J. Hausmann et al. (eds.), Wörterbucher.. Berlin/New York: De Gruyter
Seco, Manuel (2003). "¿Para quién hacemos los diccionarios?", en M. Seco, Estudios de lexicografía española. Madrid: Gredos
Stein, Gabriele (2002). Better words. Evaluating EFL dictionaries. Exeter: Universitty of Exeter Press
Galinski, C. (1996). Draft: Intermediate Guidelines for the Evaluation of Terminology Resources. Viena: Infoterm
Steiner, Roger (1984). Guidelines for reviewers of bilingual dictionaries, en M. Snell-Hornby (ed.), ZürichLEX'86 proceedings. Tübingen: Francke Verlag
Hernández, Humberto (1998). La crítica lexicográfica: métodos y perspectivas. Lingüística española actual, XX, 1
Hartmann, R.R.K. (ed.) (2003). Lexicography. Critical Concepts. London/New York: Routledge
Wiegand, H. E. (ed.) (1993). Wörterbuchkritik. Dictionary Criticism. Lexicographica, 9 |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|