Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Tecnoloxías da Información e da Comunicación Código 613G01007
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Correo electrónico
nieves.brisaboa@udc.es
Profesorado
Lizancos Vidal, Plácido Francisco
Ramos García, Lucia
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
placido.francisco.lizancos.vidal@udc.es
l.ramos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende dar a coñecer aos/ás estudantes as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no eido dos estudos lingüísticos e literarios; así como axudarlles a desenvolver un conxunto elemental de competencias - de carácter eminentemente práctico - como base para o uso de todo tipo de ferramentas TIC.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario A1
B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas B2
B3
B4
B9
C3
C7
C8
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información A1
A15
B1
C3
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios A1
B1
B2
B3
B4
B9
C3
C6
C8
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos B2
B4
C3
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas B2
B3
B4
B5
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución aos conceptos básicos de informática 1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. 2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS.
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario 3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información 4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación.
5. Didáctica 5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe.
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento 6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos 7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación

8. Ferramentas de traballo colaborativo 8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B2 B5 C3 30 30 60
Prácticas a través de TIC A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 28 56 84
Actividades iniciais A15 B5 B9 C6 1 0 1
Proba mixta B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC.
Prácticas a través de TIC Realización de actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC.
Actividades iniciais Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso.
Proba mixta Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
A atención persoalizada fora do horario de clase realizarase de xeito presencial no horario de titorías do profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos 50
Sesión maxistral B1 B2 B5 C3 A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos propostos de unha clase para a seguinte 5
Prácticas a través de TIC A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 Actividades a desenvolver na aula informatizada. Prácticas curtas a realizar en unha ou dúas sesións e prácticas de maior complexidade a desenvolver ao longo de varias semanas. As prácticas realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. 45
 
Observacións avaliación


PRIMEIRA
OPORTUNIDADE


A
primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:

  • O
    50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita
    teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo
    do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta
    proba escrita para superar a materia.


  • O
    45% da nota global da materia corresponderá coas prácticas
    desenvolvidas ao longo do curso empregando os recursos da aula
    informática. Cada práctica curta terá unha cualificación máxima
    de 3 puntos e cada práctica longa terá unha cualificación máxima
    de 7 puntos.


  • Finalmente
    outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de
    teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se
    propoñan na mesma nos diferentes temas.



  • A
    entrega das prácticas non é obrigatoria. Unha vez aprobada a proba
    escrita, a cualificación das prácticas entregadas correctamente
    sumarase á nota final.



OBSERVACIÓNS:


  • Terá
    cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
    a proba escrita teórica.



SEGUNDA
OPORTUNIDADE


Poderán
presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes
que non superen a materia na primeira oportunidade


A
segunda oportunidade constará de dúas partes:

  • Proba
    escrita teórica (55% da nota final), para recuperar a nota da proba
    teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA
    de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.



  • Actividades
    prácticas (45% da nota final) para recuperar a nota das actividades
    prácticas na aula informática. Estas actividades poderán ser, a
    criterio do equipo docente, as mesmas da primeira oportunidade ou
    outras de similar dificultade. O enunciado das actividades será
    publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións
    definitivas da primeira oportunidade.



OBSERVACIÓNS:

  • Cada
    estudante poderá escoller se opta a recuperar todas ou parte das
    prácticas.


  • Se
    un/unha estudante decide non realizar a recuperación da parte
    práctica, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa
    parte.


  • Os/as
    estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na
    primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda
    oportunidade para aprobar a materia.



  • Aqueles
    alumnos/as que se presentan ao exame extraordinario (ou adiantado)
    de decembro, deberán contactar co profesorado para que se
    establezan as prácticas a entregar para superar a materia.


DISPENSA ACADÉMICA


Aqueles/as
estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que
lles exima da asistencia ás clases poderán entregar as prácticas realizadas durante o curso empregando o material dispoñible en vídeo con explicacións dos enunciados publicados no Moodle da materia. Tanto en primeira como en segunda oportunidade, o 55% da nota global corresponderase coa proba escrita teórica e o 45% coas actividades prácticas.


OBSERVACIÓNS
Á AVALIACIÓN

A materia
poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde
mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles
na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira
previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/);
no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no
seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal)," para que o profesorado da materia poida adaptar os seus contidos e avaliación axeitadamente. 


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías