Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A1 A2 A7 A8 A16 A17
|
B5 B7 B8
|
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a súa cultura |
A1 A7 A8 A16
|
B1 B5 B7 B8
|
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A7 A8
|
B1
|
C8
|
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A2 A17
|
|
|
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A7 A8
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O século XVIII. |
1.1. Introdución. O ascenso da novela: a cultura da época. Xornais e publicacións periódicas. Transformacións na Inglaterra do século XVIII. A natureza da sátira: Swift.
1.2.- Daniel Defoe: Robinson Crusoe, Moll Flanders. (pasajes)
1.3.- Jonathan Swift. Gulliver's Travels
1.4. Fielding.
1.5. Sterne. Tristram Shandy (pasajes). Un viaje sentimental (pasajes).
1.6. Outros autores relevantes do XVIII (pasaxes das obras, no seu caso). Por exemplo, Burke, Walpole, Fielding, Alexander Pope, Richardson, Tobias Smollett, Goldsmith, etc. |
2. O Romanticismo ingles e a "Regencia". |
2.1 Introdución á novela gótica (XVIII). Walpole y Radcliffe (extractos)
2.2 A novela "doméstica". Jane Austen. Pride and Prejudice (completa)
2.3 Os poetas románticos: Wordsworth (poemas), Keats (poemas) e Coleridge. (The Rime of the Ancient Mariner, completa)
2.4. Novela de herencia gótica: Frankenstein Mary Shelley (novela completa)
2.5. Romaticismo tardío: As Brontë: Charlotte Brontë. Jane Eyre (novela completa)
|
3. A novela e a cultura da época Victoriana. |
3.1 Introdución. Natureza sobrenatural e ciencia. novela realista, novela naturalista, policíaca, melodrama social, etc.
3.2 Dickens. Grandes esperanzas (texto completo)
3.3. Carroll: Alicia no País das Marabillas (extractos) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba práctica |
A1 A2 |
4 |
15 |
19 |
Sesión maxistral |
A7 A17 B1 B5 B7 B8 C8 |
30 |
5 |
35 |
Seminario |
A1 A2 |
26 |
3 |
29 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
0 |
18 |
18 |
Lecturas |
A16 |
0 |
45 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba práctica |
Exames e test sobre as lecturas. |
Sesión maxistral |
Explicación de temas. |
Seminario |
Discusión en máis profundidade de temas. Realizaranse en grupo interactivo para favorecer a participación de todas/os. A participación dos alumnos será obxecto de avaliación. |
Proba mixta |
Exames escritos de contidos teóricos e prácticos. |
Lecturas |
Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral, segundo as indicacións do seu momento do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 |
Participación e desenvolvemento dos traballos dentro dos seminarios, incluíndo outras probas escritas ou orais. |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
Proba de preguntas teóricas do aprendido durante o curso e de comentario e análise de textos. Só se terá en conta o exame final (ou os exames parciais) cando o alumno obteña, polo menos, catro puntos de dez. No caso de que a nota sexa inferior a catro, o/a alumno/a terá que volver facer o exame final ou os parciais. |
50 |
Proba práctica |
A1 A2 |
Exames e tests escritos e / ou orais sobre as lecturas do curso. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes deben completar as lecturas propostas (ver listaxe de contidos do programa) sempre antes de que sexan analizadas ou comentadas en clase, para que a interactividade e o debate sexa posible. Igualmente, o profesor establecerá un test ou unha proba de lectura, que se realizará sempre na clase (agás imposibilidade), sobre cada unha das lecturas en curso, xa sexa nese momento ou máis tarde de que esas obras se traballaran na aula. As lecturas son obligatorias e todas elas serán avaliadas de xeito individual. As lecturas e os seus tests respectivos forman parte da avaliación da asignatura, no apartado proba práctica, como se indica enrriba destas liñas. Podería demandarse por parte del profesor unha presentación oral. O exame escrito completará a avaliación da materia.
Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán actividades, traballos ou un ensaio sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional, agás que o indique o profesor específicamente. Os alumnos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado. Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. Sobre o plaxio Os traballos escritos poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario). Turnitin recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais localizados en Internet.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Stevenson, Randall (1993). A Reader`s Guide to the 20th Century Novel in Britain. London: Harvester
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Marcus,L. and Nicholls (2005). The Cambridge History of Twentieth Century English Literature. Cambridge: CUP
Head, Dominic (2002). The Cambridge Introduction to Modern British Fiction 1950-2000. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Thomson, D. (1981). The Pelican History of England in the Twentieth Century. Harmondsworth: Penguin
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
Listaxe de lecturas: Na maioría dos casos se empregarán fragmentos das obras, agás as que se sinalan concretamente. XVIII Daniel Defoe. Robinson Crusoe. (full novel) Jonathan Swift. Gulliver`s Travels, (full novel) Outros autores: fragmentos de novelas o poesía de Defoe, Swift, Fielding, Richardson, Sterne, Goldsmith etc. Jane Austen. Pride and Prejudice, (full novel) XIX Poetas románticos (poemas de Keats, Wordsworth e Coleridge: The Rime of the Ancient Mariner) Frankenstein, de Mary Shelley. (full novel) Charles Dickens. Great Expectations. Charlotte Brontë: Jane Eyre. Lewis Carroll: Alice in Wonderland |
Bibliografía complementaria
|
Pyckett, Lynn (1995). Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 |
|
|