Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A historia da lingua |
1.1. Os estudos diacrónicos
1.2. Orixe, evolución e metodoloxía do historicismo lingüístico |
2. O castelán lingua románica |
2.1. Orixes históricas da lingua española
2.2. O castelán entre as linguas románicas
2.3. Aportacións léxicas ao castelán: substratos e superestratos |
3. Períodos na historia da lingua española |
3.1. O español medieval
3.2. O español clásico. Os Séculos de Ouro
3.3. O español moderno. Séculos XVIII y XIX
3.4. O español contemporáneo |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 |
0 |
15 |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 |
21 |
10 |
31 |
Events academic / information |
A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 |
0 |
6 |
6 |
Supervised projects |
A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 |
10 |
10 |
20 |
Student portfolio |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
0 |
15 |
15 |
Workshop |
A11 A15 A18 A21 A22 B1 B7 |
20 |
10 |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
3 |
27 |
30 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
O alumno realizará, fora da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo. |
Events academic / information |
O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará. |
Supervised projects |
Traballo de tipo práctico. |
Student portfolio |
O alumno entregará todas as actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron. |
Workshop |
En clase realizaranse diversas actividades, como comentarios de texto, relacionados con algún aspecto concreto do temario. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Events academic / information |
Workbook |
Mixed objective/subjective test |
Workshop |
|
Description |
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; con este fin, o alumno debe acudir ás sesións de tutoría no horario establecido. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 |
Realizarase un traballo práctico, sempre baixo a tutela do profesor. |
35 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para expoñelos. |
50 |
Student portfolio |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
A final de curso o alumno entregará unha recopilación das actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron. |
10 |
Workshop |
A11 A15 A18 A21 A22 B1 B7 |
Tempo reservado especialmente á realización de prácticas de análise filolóxica e ao coñecemento de ferramentas útiles na nosa disciplina |
5 |
|
Assessment comments |
Os diversos traballos e actividades deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía como no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...). Calificaráse con "Non presentado" aos alumnos que non realicen a proba mixta. Na proba mixta debe acadarse unha nota mínima de 4 para superar a materia. Na convocatoria de xullo realizaráse unha proba mixta, que contará o 50%. O 50% restante recaerá no traballo tutelado, que será individual e nas actividades e participación nas aulas do alumnado. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización de textos ou ideas doutros autores sin indicar a procedencia, copiar traballos, copiar nos exames, ou outras formas) se penalizará acordo con o indicado na normativa académica. Cumpre sinalar que a Xunta de Facultade aprobou o uso da aplicación "Turnitin" por parte do profesorado, ferramenta que permite detectar o plaxio. Pode reconocer traballos presentados nesta ou noutras universidades, asi como porcións de textos procedentes doutros textos e sinalar a sua procedencia. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia Estes alumnos avaliáranse mediante a proba mixta (50%) mais un trabalho tutelado individual (50%), tanto na primeira oportunidade coma na segunda.
|
Sources of information |
Basic
|
|
ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989. CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004. FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997. LAPESA, R., Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998. LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993. MENÉNDEZ PIDAL, R., Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941. MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005.
|
Complementary
|
LLOYD, P. M (1993). Del latín al español. Madrid: Gredos
FRADEJAS RUEDA, J. M. (1997). Fonología histórica del español. Madrid: Visor
PENNY, R. (1993). Gramática Histórica del español. Barcelona: Ariel
MENÉNDEZ PIDAL, R. (1941). Gramática histórica española. Madrid: Espasa-Calpe
CANO AGUILAR, R., coord. (2004). Historia de la Lengua Española. Barcelona: Ariel
LAPESA, R. (1998). Historia de la lengua española. Madrid: Gredos
MENÉNDEZ PIDAL, R. (2005). Historia de la lengua española. Madrid: Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española
ARIZA, M. (1989). Manual de fonología histórica del español. Madrid: Síntesis |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Spanish Language 1/613G01001 | Spanish Language 2/613G01013 | Spanish Phonetics and Phonology/613G01020 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Aspects of the History of the Spanish Language/613G01043 |
|
|