Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Idioma Moderno: Alemán Código 613G01053
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Alemán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Martín Cancela, Elena
Correo electrónico
elena.martin@udc.es
Profesorado
Martín Cancela, Elena
Correo electrónico
elena.martin@udc.es
Web http://www.udc.es/es/filo/graos/index.html
Descrición xeral A materia está concibida como unha disciplina de iniciación á lingua alemá básica e de introdución ao coñecemento non só da língua senón tamén dos aspectos culturais dos países de fala alemá.
A materia está deseñada tendo en conta que a mayoría do alumnado se enfronta por vez primeira ao alemá, é decir, pártese dun nivel cero de coñecemento.
Ao final do curso espérase alcanzar as competencias do nivel A1, segundo o especificado no Marco Común Europeo de Referencia para as linguas do Consello de Europa.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Atopar e empregar de xeito crítico as ferramentas básicas das TIC para producir discursos orais breves sobre temas cotias ou de interese persoal e académico. A8
A10
A15
B1
B2
B3
B4
B6
B7
C3
Empregar de xeito crítico as ferramentas básicas das TIC para producir textos escritos breves sobre temas cotias ou de interese persoal e académico. A8
A10
A15
B1
B2
B3
B4
B6
B7
C3
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos léxicos, fraseolóxicos e gramaticais do segundo idioma co propio. A1
A2
A5
A8
A9
A10
A15
B3
B5
B6
B7
C2
C6
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos de civilización propios das mentes que falan o segundo idioma estranxeiro e alleos. A18
B8
B10
C4

Contidos
Temas Subtemas
Grundlagen der deutschen Sprache Aussprache, Syntax, Groß- und Kleinschreibung, das Alphabet.
Begrüßung und Verabschiedung Vorlieben, Verbkonjugation, W-Fragen, Präpositionen "in, aus, nach".
Angaben zur Person und Berufe Verbkonjugation, Präpositionen "als, bei, mit", Ja-/Nein-Fragen, "doch", Wortbildung mit -in.
Gegenstände und Eigenschaften Definierte, indefinite und negative Artikel im Nominativ und Akkusativ; Nomen (Genus und Plural), Personalpronomen im Nominativ.
Freizeit, Jahreszeiten, Wochentage Verben mit Vokalwechsel, trennbare Verben, "man", temporal Präpositionen "in, an, zu", Position 1 im Satz.
Verben "haben" und "möchten", definier, indefiniter und negativer Artikel im Akkusativ und Dativ.
Familienwörter, Sprachen, Nationalitäten Possessivartikel, Personalpronomen im Akkusativ, Genitiv.
Lebensmittel, Verpackungen, Mengenangaben Modalverben, Satzklammer bei Modalverben, Nullartikel, Steigerung "gern".
Uhrzeiten, Tageszeiten, Monate Modalverben, temporale Präpositionen, das Futur.
Die Wohnung, Zimmer und Gebäude Lokale Präpositionen, Dativ, "legen-liegen, stehen-stellen, setzen-sitzen", Personalpronomen im Dativ.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A5 A8 A10 A15 B1 B2 B3 B8 C4 C6 3 1 4
Discusión dirixida A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 17 14 31
Obradoiro A1 A2 A5 A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C3 C6 18 10 28
Sesión maxistral A5 A8 A15 A18 B1 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C6 15 7 22
Proba mixta A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 2 19 21
Presentación oral A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 1 13 14
Prácticas a través de TIC B5 C3 C4 3 5 8
Lecturas A2 A10 B1 B2 B3 B5 B7 C3 C6 0 16 16
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Trátase da primeira toma de contato coa lingua alemá, na que se realizarán diferentes aclaraciones e actividades dirixidas a obter información relevante sobre o alumnado e o seu nivel de partida na língua alemá, co fin de articular a docencia e favorecer a aprendizaxe eficaz e significativo.
Discusión dirixida Clases e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais. Faranse actividades nas que o alumnado, de xeito individual ou en grupo, pondrá en práctica a expresión e a comprensión orais. Será de especial relevancia a participación activa de todo o alumnado nestas sesións e serán tidas en conta para a calificación final da materia.
Obradoiro Son as sesións centradas no desenvolvemiento das prácticas de comprensión lectora e producción escrita, nelas se dará corrección de ejercicios, resolución de dúbidas e abordaranse as dificultades na elaboración de textos orais e escritos en lengua alemá..
Sesión maxistral Sesións teóricas e prácticas impartidas polo profesorado sobre os contidos da materia.
Proba mixta Proba escrita con preguntas de tipo diverso que permita conocer e avaluar os coñecementos e competencias adquiridas polo alumnado.
Presentación oral Presentación pública oral dun tema proposto polo profesorado. Poderán realizarse tamén intervencións por parte do alumnado ou do profesorado.
Prácticas a través de TIC Explicacións e uso de fermentas informáticas e novas tecnoloxías como apoio ao aprendizaxe da lengua alemá.
Lecturas O alumnado deberá consultar diferentes materiais fora da aula para a adquisición e asimilación dos contidos, así como para a correcta realización de diferentes actividades.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Obradoiro
Discusión dirixida
Presentación oral
Descrición
A atención personalizada dependerá da metodología empregada e das necesidades do alumnado. Realizarse de xeito conxunto na aula e amén de manera individual Ademáis, o alumnado pode, en calquera momento, solicitar unha tutoría para tratar calquera dúbida ou dificultade que atope ao longo do curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A5 A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C3 C6 Actividades da parte teórico-práctica (contidos gramaticáis, expresión escrita e comprensión lectora).
Inclue a valoración da asistencia as clases presenciais.
25
Discusión dirixida A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 Actividades da parte práctica (expresión oral, comprensión oral, interación e léxico).
Inclúe a valoración da asistencia as clases presenciais.
10
Proba mixta A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 Proba escrita ao final do cuatrimestre nas datas e horas fixadas polo centro.
Será requisito indispensable obter nesta proba unha calificación igual ou maior dun 4 sobre 10 para poder superar a materia.
50
Presentación oral A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 Cada estudante realizará unha exposición pública dun tema propósito polo profesorado e someterse, se así se considera, ás preguntas do profesorado. 15
 
Observacións avaliación

Todo-los traballos presentados polo alumnado para ser obxeto de avaliación deben ser de elaboración individual (salvo indicación expresa) e poderán ser incorporados á base de datos dunha ferramenta de deteción de plaxio ou de presentación do mesmo traballo en varias materias. No caso de deteción de plaxio ou de prácticas ilícitas como o uso de traductores automáticos por ejemplo, o traballo obterá unha calificación de 0 e activaranse as medidas recollidas nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cuaificacións dos estados de grao e mestrado universitario" da UDC.


CRITERIOS DE AVALIACIÓN
 - Primeira oportunidade:
É requisito indispensable obter unha calificación de 4 sobre 10 na proba mixta. 
É requisito indispensable obter unha calificación de 4 sobre 10 na presentación oral. Dita presentación realizarse de xeito público nas horas da clase dos venres (dependiendo do alumnado poderán ser unha ou máis semanas. As datas poden variar, sino comunicadas de frito público coa suficiente antelación).
O alumnado que non se presente á proba mixta ou á proba oral, obterá unha avaliación de No Presentado.
É requisito indispensable entregar e participar en máis da metade das actividades propostas.

-Segunda oportunidade:
O alumnado que non supere a proba mixta, deberá repetila na segunda oportunidade.
O alumnado que teña entregadas mais da metade das actividades propostas, só deberá repetir aquelas nas que a cualificación obtida sexa menor a 3 sobre 10.
O alumnado que non se presentara á presentación oral, deberá facela na segunda oportunidade, despois da proba escrita (no caso de modificación, comunicaranse públicamente coa suficiente antelación)

-Alumnado con dispensa académica:
O alumnado con dispensa académica debidamente xustificada, deberá entregar os traballos obrigatorios na mesma data que o resto do alumnado e será evaluado da seguinte maneira: proba mixta 50%, presentación oral 25%, obradoiro 25%.

Convocatoria adiantada decembro:
O alumnado que se presente a convocatoria adiantada de decembro será evaluado do seguente xeito: proba mixta 50%, presentación oral 25% e obradoiro/traballos 25%.
Deberase poñer en contacto co profesorado para concretar os traballos a entregar.



MEDIDAS DE APOIO Á
DIVERSIDADE (ADI)



A materia poderá ser adaptada
ao estudantado que requira da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á
diversidade. Deberán contactar cos servizos dispoñibles nos prazos oficiais
estipulados (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).



Poderán pedir asesoramento ao
profesorado, á Titora ADI da Facultade de Filoloxía e á Unidade de Atención á
Diversidade (ADI): http://www.udc.es/cufie/adi/ (tel. 881015622; email: adi@udc.es).




Fontes de información
Bibliografía básica

Werner, G (2001).Grammatiktraining Deutsch. Langenscheidt.

Braucek, B., Castell, A. (2013). Gramática básica del alemán A1-B1. Ed. Idiomas. Hueber.

Lemcke, C & Rohrmann, L (2006). Grammatik. Intensivtrainer A1. Langenscheidt.

Rusch, P & Schmitz, H (2007). Einfach Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch A1 bis B1. Langenscheidt.
Bibliografía complementaria

Al Dreyer, H & Scmitt, R (2000).Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber

Castell, A (1997). Gramática de la lengua alemana. Idiomas

Castell, A (1997).Gramática de la lengua alemana: Ejercicios. Idiomas

Corcoll, B & Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para hispanohablantes. Gramática. Herder

Corcoll, B & Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para hispanohablantes. Ejercicios. Herder

Fandrych, C & Tallowitz, U (2008).Klipp und Klar. Gramática práctica del alemán. Klett

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías