Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Atopar e empregar de xeito crítico as ferramentas básicas das TIC para producir discursos orais breves sobre temas cotias ou de interese persoal e académico. |
A8 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C3
|
Empregar de xeito crítico as ferramentas básicas das TIC para producir textos escritos breves sobre temas cotias ou de interese persoal e académico. |
A8 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C3
|
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos léxicos, fraseolóxicos e gramaticais do segundo idioma co propio. |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15
|
B3 B5 B6 B7
|
C2 C6
|
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos de civilización propios das mentes que falan o segundo idioma estranxeiro e alleos. |
A18
|
B8 B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Grundlagen der deutschen Sprache |
Aussprache, Syntax, Groß- und Kleinschreibung, das Alphabet. |
Begrüßung und Verabschiedung |
Vorlieben, Verbkonjugation, W-Fragen, Präpositionen "in, aus, nach". |
Angaben zur Person und Berufe |
Verbkonjugation, Präpositionen "als, bei, mit", Ja-/Nein-Fragen, "doch", Wortbildung mit -in. |
Gegenstände und Eigenschaften |
Definierte, indefinite und negative Artikel im Nominativ und Akkusativ; Nomen (Genus und Plural), Personalpronomen im Nominativ. |
Freizeit, Jahreszeiten, Wochentage |
Verben mit Vokalwechsel, trennbare Verben, "man", temporal Präpositionen "in, an, zu", Position 1 im Satz.
Verben "haben" und "möchten", definier, indefiniter und negativer Artikel im Akkusativ und Dativ. |
Familienwörter, Sprachen, Nationalitäten |
Possessivartikel, Personalpronomen im Akkusativ, Genitiv. |
Lebensmittel, Verpackungen, Mengenangaben |
Modalverben, Satzklammer bei Modalverben, Nullartikel, Steigerung "gern". |
Uhrzeiten, Tageszeiten, Monate |
Modalverben, temporale Präpositionen, das Futur. |
Die Wohnung, Zimmer und Gebäude |
Lokale Präpositionen, Dativ, "legen-liegen, stehen-stellen, setzen-sitzen", Personalpronomen im Dativ. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 A8 A10 A15 B1 B2 B3 B8 C4 C6 |
3 |
1 |
4 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 |
17 |
14 |
31 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C3 C6 |
18 |
10 |
28 |
Sesión maxistral |
A5 A8 A15 A18 B1 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C6 |
15 |
7 |
22 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 |
2 |
19 |
21 |
Presentación oral |
A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
1 |
13 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
B5 C3 C4 |
3 |
5 |
8 |
Lecturas |
A2 A10 B1 B2 B3 B5 B7 C3 C6 |
0 |
16 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Trátase da primeira toma de contato coa lingua alemá, na que se realizarán diferentes aclaraciones e actividades dirixidas a obter información relevante sobre o alumnado e o seu nivel de partida na língua alemá, co fin de articular a docencia e favorecer a aprendizaxe eficaz e significativo. |
Discusión dirixida |
Clases e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais. Faranse actividades nas que o alumnado, de xeito individual ou en grupo, pondrá en práctica a expresión e a comprensión orais. Será de especial relevancia a participación activa de todo o alumnado nestas sesións e serán tidas en conta para a calificación final da materia. |
Obradoiro |
Son as sesións centradas no desenvolvemiento das prácticas de comprensión lectora e producción escrita, nelas se dará corrección de ejercicios, resolución de dúbidas e abordaranse as dificultades na elaboración de textos orais e escritos en lengua alemá.. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas e prácticas impartidas polo profesorado sobre os contidos da materia. |
Proba mixta |
Proba escrita con preguntas de tipo diverso que permita conocer e avaluar os coñecementos e competencias adquiridas polo alumnado. |
Presentación oral |
Presentación pública oral dun tema proposto polo profesorado. Poderán realizarse tamén intervencións por parte do alumnado ou do profesorado. |
Prácticas a través de TIC |
Explicacións e uso de fermentas informáticas e novas tecnoloxías como apoio ao aprendizaxe da lengua alemá. |
Lecturas |
O alumnado deberá consultar diferentes materiais fora da aula para a adquisición e asimilación dos contidos, así como para a correcta realización de diferentes actividades. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Obradoiro |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
|
Descrición |
A atención personalizada dependerá da metodología empregada e das necesidades do alumnado. Realizarse de xeito conxunto na aula e amén de manera individual Ademáis, o alumnado pode, en calquera momento, solicitar unha tutoría para tratar calquera dúbida ou dificultade que atope ao longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A5 A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C3 C6 |
Actividades da parte teórico-práctica (contidos gramaticáis, expresión escrita e comprensión lectora).
Inclue a valoración da asistencia as clases presenciais. |
25 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 |
Actividades da parte práctica (expresión oral, comprensión oral, interación e léxico).
Inclúe a valoración da asistencia as clases presenciais. |
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 |
Proba escrita ao final do cuatrimestre nas datas e horas fixadas polo centro.
Será requisito indispensable obter nesta proba unha calificación igual ou maior dun 4 sobre 10 para poder superar a materia. |
50 |
Presentación oral |
A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
Cada estudante realizará unha exposición pública dun tema propósito polo profesorado e someterse, se así se considera, ás preguntas do profesorado. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Todo-los traballos presentados polo alumnado para ser obxeto de avaliación deben ser de elaboración individual (salvo indicación expresa) e poderán ser incorporados á base de datos dunha ferramenta de deteción de plaxio ou de presentación do mesmo traballo en varias materias. No caso de deteción de plaxio ou de prácticas ilícitas como o uso de traductores automáticos por ejemplo, o traballo obterá unha calificación de 0 e activaranse as medidas recollidas nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cuaificacións dos estados de grao e mestrado universitario" da UDC.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN - Primeira oportunidade: É requisito indispensable obter unha calificación de 4 sobre 10 na proba mixta. É requisito indispensable obter unha calificación de 4 sobre 10 na presentación oral. Dita presentación realizarse de xeito público nas horas da clase dos venres (dependiendo do alumnado poderán ser unha ou máis semanas. As datas poden variar, sino comunicadas de frito público coa suficiente antelación). O alumnado que non se presente á proba mixta ou á proba oral, obterá unha avaliación de No Presentado. É requisito indispensable entregar e participar en máis da metade das actividades propostas.
-Segunda oportunidade: O alumnado que non supere a proba mixta, deberá repetila na segunda oportunidade. O alumnado que teña entregadas mais da metade das actividades propostas, só deberá repetir aquelas nas que a cualificación obtida sexa menor a 3 sobre 10. O alumnado que non se presentara á presentación oral, deberá facela na segunda oportunidade, despois da proba escrita (no caso de modificación, comunicaranse públicamente coa suficiente antelación)
-Alumnado con dispensa académica: O alumnado con dispensa académica debidamente xustificada, deberá entregar os traballos obrigatorios na mesma data que o resto do alumnado e será evaluado da seguinte maneira: proba mixta 50%, presentación oral 25%, obradoiro 25%.
Convocatoria adiantada decembro: O alumnado que se presente a convocatoria adiantada de decembro será evaluado do seguente xeito: proba mixta 50%, presentación oral 25% e obradoiro/traballos 25%. Deberase poñer en contacto co profesorado para concretar os traballos a entregar.
MEDIDAS DE APOIO Á
DIVERSIDADE (ADI)
A materia poderá ser adaptada
ao estudantado que requira da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á
diversidade. Deberán contactar cos servizos dispoñibles nos prazos oficiais
estipulados (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
Poderán pedir asesoramento ao
profesorado, á Titora ADI da Facultade de Filoloxía e á Unidade de Atención á
Diversidade (ADI): http://www.udc.es/cufie/adi/ (tel. 881015622; email: adi@udc.es).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Werner, G (2001).Grammatiktraining Deutsch. Langenscheidt. Braucek, B., Castell, A. (2013). Gramática básica del alemán A1-B1. Ed. Idiomas. Hueber. Lemcke, C & Rohrmann, L (2006). Grammatik. Intensivtrainer A1. Langenscheidt.
Rusch, P & Schmitz, H (2007). Einfach Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch A1 bis B1. Langenscheidt. |
Bibliografía complementaria
|
|
Al Dreyer, H & Scmitt, R (2000).Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Castell, A (1997). Gramática de la lengua alemana. Idiomas Castell, A (1997).Gramática de la lengua alemana: Ejercicios. Idiomas
Corcoll, B & Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para hispanohablantes. Gramática. Herder
Corcoll, B & Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para hispanohablantes. Ejercicios. Herder
Fandrych, C & Tallowitz, U (2008).Klipp und Klar. Gramática práctica del alemán. Klett |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|