Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
A1
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades |
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas |
|
B2 B3 B4 B9
|
C3 C7 C8
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia |
|
B2 B4
|
C3
|
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información |
A1 A15
|
B1
|
C3
|
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios |
A1
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C3 C6 C8
|
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos |
|
B2 B4
|
C3
|
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas |
|
B2 B3 B4 B5
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución aos conceptos básicos de informática |
1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
|
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. |
2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS. |
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais |
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información |
4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación. |
5. Didáctica |
5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe. |
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento |
6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
|
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos |
7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación
|
8. Ferramentas de traballo colaborativo |
8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B5 C3 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 |
28 |
56 |
84 |
Actividades iniciais |
A15 B5 B9 C6 |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC. |
Actividades iniciais |
Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso. |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención persoalizada fora do horario de clase realizarase de xeito presencial no horario de titorías do profesorado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 |
Actividades a desenvolver na aula informatizada. Prácticas curtas a realizar en unha ou dúas sesións e prácticas de maior complexidade a desenvolver ao longo de varias semanas. As prácticas realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. |
45 |
Proba mixta |
B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 |
Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos |
50 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B5 C3 |
A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos propostos de unha clase para a seguinte |
5 |
|
Observacións avaliación |
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>PRIMEIRA
OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:</font></font></font></p><ul> <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita
teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo
do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta
proba escrita para superar a materia. </font></font></font>
</p>
<p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
45% da nota global da materia corresponderá coas prácticas
desenvolvidas ao longo do curso empregando os recursos da aula
informática. Cada práctica curta terá unha cualificación máxima
de 3 puntos e cada práctica longa terá unha cualificación máxima
de 7 puntos.</font></font></font></p>
<p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Finalmente
outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de
teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se
propoñan na mesma nos diferentes temas.</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
entrega das prácticas non é obrigatoria. Unha vez aprobada a proba
escrita, a cualificación das prácticas entregadas correctamente
sumarase á nota final. </font></font></font>
</p>
</ul><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul> <p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Terá
cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
a proba escrita teórica.</font></font></font></p>
</ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>SEGUNDA
OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Poderán
presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes
que non superen a materia na primeira oportunidade</font></font></font></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
segunda oportunidade constará de dúas partes:</font></font></font></p><ul> <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Proba
escrita teórica (55% da nota final), para recuperar a nota da proba
teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA
de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Actividades
prácticas (45% da nota final) para recuperar a nota das actividades
prácticas na aula informática. Estas actividades poderán ser, a
criterio do equipo docente, as mesmas da primeira oportunidade ou
outras de similar dificultade. O enunciado das actividades será
publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións
definitivas da primeira oportunidade.</font></font></font></p>
</ul><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul> <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Cada
estudante poderá escoller se opta a recuperar todas ou parte das
prácticas. </font></font></font>
</p>
<p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Se
un/unha estudante decide non realizar a recuperación da parte
práctica, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa
parte. </font></font></font>
</p>
<p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Os/as
estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na
primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda
oportunidade para aprobar a materia. </font></font></font>
</p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles
alumnos/as que se presentan ao exame extraordinario (ou adiantado)
de decembro, deberán contactar co profesorado para que se
establezan as prácticas a entregar para superar a materia. </font></font></font>
</p>
</ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles/as
estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que
lles exima da asistencia ás clases poderán entregar as prácticas realizadas durante o curso empregando o material dispoñible en vídeo con explicacións dos enunciados publicados no Moodle da materia. Tanto en primeira como en segunda oportunidade, o 55% da nota global corresponderase coa proba escrita teórica e o 45% coas actividades prácticas. <br /></font></font></font></p><p align="justify">
<strong><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS
Á AVALIACIÓN</font></font></font></strong></p><p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A materia
poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde
mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles
na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira
previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á
Diversidade (<a href="https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/">https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/</a>);
no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no
seguinte enderezo electrónico: <a href="mailto:pat.filoloxia@udc.gal">pat.filoloxia@udc.gal</a>)," para que o profesorado da materia poida adaptar os seus contidos e avaliación axeitadamente. </font></font></font></p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|