Identifying Data 2022/23
Subject (*) Readings of Spanish and Latin American Literature Code 613G02048
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
General description Análise de textos literarios representativos da literatura castelá e hispanoamericana

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B6
B10
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A11
B1
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A15
B5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A15
B1
B10
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. A2
A5
A15
B7
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. A7
A11
A15

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución 1.1. Actividades iniciales.

1.2. Introdución á metodoloxía de traballo ao longo do curso
2. Prosa 2.1. Metodoloxías para a análise dos textos narrativos.
2.2. Estudo dunha selección de textos narrativos escritos en castelá.
3. Poesía 3.1. Metodoloxía para a análise de textos poéticos
3.2. Estudo dunha selección de textos poéticos escritos en castelá.
4. Teatro 4.1. Metodoloxías para a análise de textos teatrais.
4.2. Estudo dunha selección de textos teatrais escritos en castelá.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 2 22.5 24.5
Directed discussion A1 A2 A5 A11 B6 B7 6 12 18
Guest lecture / keynote speech A7 B10 6 12 18
Introductory activities B7 B10 1 0 1
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 16 32 48
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Directed discussion Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Introductory activities Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Workshop O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Directed discussion
Description
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 Realización de exercicios de observación, contextualización e explicación dunha selección de textos literarios hispanos, atendendo aos diferentes xéneros. Estes exercicios terán un carácter esencialmente práctico e se farán de xeito, individual, colectivo, preferentemente na aula. 50
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 Realización dun comentario de texto literario relacionado cos contidos estudados na aula 50
 
Assessment comments

Para aprobar a materia, os alumnos deben conseguir unha media de cinco (5) entre as dúas metodoloxías avaliables: proba mixta e obradoiro.

Na segunda oportunidade, conservarase a cualificación positiva, se a houber, e o alumnado repetirá o exercicio da proba mixta.

Os alumnos con dispensa académica deberán informar da súa condición ao profesor ao comezo do curso e deberán presentar un traballo individual, seguindo as indicacións da profesora, alén de presentarse á proba mixta.

Cualificarase con Non presentado o alumnado que non se presente á proba mixta.

Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados á ferramenta para a detección de plaxio Turnitin.



Sources of information
Basic

O profesor/a proporcionará os estudantes unha selección de textos para cada tema, que constituirán a bibliografía de traballo práctico na aula.

Ademáis apórtanse recursos iniciais en formato web:

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-espanola-volumen-i/

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-espanola-volumen-ii/

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-hispanoamericana-desde-e-modernismo/

Complementary Rainer Warning (ed.) ([1975] 1989). Estética de la recepción. Madrid: Visor
J. C.Mainer (2010). Historia de la Literatura española. Barcelona: Crítica
J. M. Oviedo (2012). Historia de la Literatura hispanoamericana. Madrid: Alianza
Tzvetan Todorov ([1957] 2012). Teoría de la literatura de los formalistas rusos, trad A. M. Nethol. Madrid: Biblioteca Nueva
Enric Sullà Álvarez (ed.; trad) (1996). Teoría de la novela: antología de textos del siglo XX. Barcelona: Crítica
Antonio Garrido Domínguez (ed.; trad. ) (1997). Teorías de la ficción literaria. Madrid: Arco Libros


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.