Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A23 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C2
|
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A poesía épica na Europa medieval. |
1.1. As orixes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica. |
2. A lírica. |
2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana. |
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. |
3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico. |
4. Os anos dourados do "roman". |
4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica. |
5. O conto medieval. |
5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
2 |
20 |
22 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
2 |
26 |
28 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
14 |
0 |
14 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
6.5 |
8.5 |
15 |
Lecturas |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Sesión práctica entre os alumnos/as e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura. |
Traballos tutelados |
Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia. |
Proba mixta |
Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Sesión maxistral |
Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte do alumnado. |
Análise de fontes documentais |
Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo. |
Lecturas |
Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos/as Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. |
50 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 |
Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Si o alumno/a
realiza o 50% das actividades propostas, aínda que non se presente ao
exame, será avaliado/a (a súa cualificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumnado deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer algunha delas, substituirase por
outra. Nesta oportunidade a entrega do traballo farase o día do exame oficial. O traballo tutelado entregarase o día do exame, sempre unha copia en papel e non vía internet. Alumnos con dispensa académica: O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos /as
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta
adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras. Medidas de apoio á diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos
servizos disponíbeis na UDC/no centro nos prazos oficiais estipulados de
maneira previa a cada cuatrimestre, coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); o coa titora ADI da Fac. de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carmona, F. (1988). El román lírico medieval. Barcelona: PPU
Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Dronke, P. (1978). La lírica en la Edad Media. Barcelona: Seix-Barral
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Frenck, M. (1986). Lírica española de tipo popular. Madrid: Cátedra
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino |
Tamén se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos
temas do programa e outra para a
realización do traballo que ten que presentar para ser avaliado. |
Bibliografía complementaria
|
Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Bec, O. (1978). La lyrique française au Moyen Age. 2 vols.. Paris: Picard
Bloch, M. (1939). La société féodale. Paris: Albin Michel
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Limentani, A. (1977). L´eccezione narrativa. La Provenza e l´arte del racconto. Torino: Einaudi
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA
Jackson, Guida M. (1994). Traditional Epics. A literary companion. Oxford: Oxford University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
As Linguas Románicas/613G02034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Idioma Moderno: Italiano/613G02050 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|