Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as literaturas en lingua inglesa dos países que foron antiguas colonias do imperio británico, así como das súas diásporas. |
A1 A7 A16
|
B5 B8
|
C2 C4
|
Coñecer o contexto socio-histórico e cultural das comunidades anglófonas de fóra de Europa, con especial atención á súa relación cos textos literarios da materia. |
A16 A17
|
B1 B5 B7 B8
|
C2 C4
|
Ler e analizar textos dende unha perspectiva crítica e / ou poscolonial. |
A1 A2 A3 A11 A15
|
B1 B2 B3 B6 B7 B8
|
C2 C4 C6 C7
|
Ser capaces de elaborar ensaios e comentarios de texto en lingua inglesa, e preparar e facer exposicións orais coherentes en lingua inglesa. |
A6 A9
|
B1 B3 B5 B7 B8
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución: contextos coloniais. |
1.1. O imperialismo británico: introdución socio-histórica.
1.2. O discurso colonial. Orientalismo.
Lecturas: Rudyard Kipling, “White Man’s Burden” e Marlene Nourbese Philip (selected poems). |
2. Descolonización e poscolonialismo. |
2.1. Descolonizando a mente.
2.2. Literaturas e crítica poscolonial. Estereotipos e opostos maniqueos.
Lecturas: Chinua Achebe’s Things Fall Apart (fragmentos), Chimamanda Ngozi Adichie’s “The Danger of a Single Story”, Merlinda Bobis ("Fish Hair Woman), y Amalia Ortiz (selections from The Canción Cannibal Cabaret). |
3. Resistencia e descolonización. |
3.1. Sudáfrica: de colonia de asentamiento a la era pos-apartheid.
3.2. Rexións post-coloniais(?).
Lecturas: Nadine Gordimer, “Country Lovers” y Uno, Thirty One: A Bilingual Anthology of Saharawi Resistance Poetry (selection).
|
4. Axencia poscolonial. |
4.1. Hibridismo e terceiros espazos.
4.2. "Ritos de paso" e liminalidade.
4.3. "Pode o subalterno falar?"
Lectura: Gabby Rivera (fragmento de Juliet Takes a Breath) e Joumana Haddad (fragmentos de I Killed Scheherazade). |
5. Diásporas, migracións e contextos transnacionais. |
5.1. Aínda, o comercio triangular da escravitude.
5.2. Afropolitanismo.
5.3. Globalización, neocolonialismo e cosmopolitanismo.
Lecturas: Jamaica Kincaid’s “A Small Place” e Suniti Namjoshi (fragmentos de The Fabulous Feminist). Selección de poesía (Warsan Shire, Rupi Kaur, Fariha Róisín, ou Nayyirah Waheed). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A7 A15 A16 A17 B5 B7 C2 |
21 |
25 |
46 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A11 A15 B7 B8 C4 C6 C7 |
30 |
14 |
44 |
Proba de ensaio |
A9 B1 B2 B3 B6 |
5 |
24 |
29 |
Proba mixta |
A3 A6 A7 A9 A11 A15 A16 A17 C2 |
2 |
24 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Neste tipo de sesións as docentes explicarán a) o contexto socio-histórico e cultural no que se inscriben os textos e autores/as a analizar, b) conceptos teóricos dos estudos poscoloniais, c) pautas para analizar críticamente e para facer un uso axeitado das teorías poscoloniais. |
Discusión dirixida |
Animarase ao alumnado a debatir e expresar a súa opinión, tanto de forma oral como escrita. Esta discusión dirixida pode complementar as sesións maxistrais nas clases de grupo grande (DE), aínda que se levará a cabo fundamentalmente nas clases interactivas (DI). |
Proba de ensaio |
O alumnado redactará dous ensaios (un a mediados do cuadrimestre e o outro cara ó final) sobre os contidos expostos en DE e parte das obras estudadas nas clases interactivas. |
Proba mixta |
Este tipo de proba valorará a capacidade do/a estudante para comprender e aproximarse a un texto literario de xeito crítico por medio de preguntas sobre os textos analizados no curso. Ademais, o alumnado deberá demostrar que comprenden os principais temas e conceptos teóricos do poscolonialismo, e que os poden aplicar ao estudo de textos literarios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado axudará ao alumnado a resolver dúbidas sobre os textos e conceptos discutidos na clase de xeito individual e en grupos pequenos. Tamén están ao dispor do alumnado para orientar sobre calquera aspecto do curso durante o horario semanal de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A11 A15 B7 B8 C4 C6 C7 |
Valoraranse actividades feitas na clase (individuais e en grupo, orais e escritas):
Presentación oral (10% DI): faránse en grupos de 3-9 estudantes e será OPCIONAL.
Seminario (5% DE + 15% DI): Valoraránse as actividades feitas por o alumnado nas aulas, tales como a participación activa en debates e a resposta a preguntas, ou realizar comentarios de texto (close-reading), entre outras actividades. |
30 |
Proba de ensaio |
A9 B1 B2 B3 B6 |
Cada estudante redactará dous textos escritos (un a mediados do cuadrimestre, o outro cara o final) sobre os conceptos teóricos e as obras estudadas en clase (DE). (As datas especificaranse ao principio do cuadrimestre). Na valoración destas probas valorarase en particular a capacidade do/a estudante para a comprensión crítica dos textos e conceptos vistos na clase así como a súa competencia lingüística en inglés. |
40 |
Proba mixta |
A3 A6 A7 A9 A11 A15 A16 A17 C2 |
O exame final poderá incluír preguntas breves (ex., identificación /análise de citas, definicións de termos clave, etc.), así como preguntas máis longas e complexas ou comentarios de texto.
O exame terá dúas partes (DE - 15%, na data oficial de exame, e DI - 15% durante unha sesión de aulas). |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia a/o estudante debe obter unha nota de 5 (ou superior) a 10 despois de sumar todos os compoñentes da avaliación. Adicionalmente, non se superará a materia a menos que se obteña unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame final. Todas
as actividades, incluídos os exames, deben estar escritas con claridade; os
erros de gramática, vocabulario, ortografía, puntuación e estilo xeral
afectarán negativamente ás cualificacións.
Todos os traballos deberán entregarse a tempo e no formato especificado para evitar unha penalización do 25% sobre a cualificación obtida. A segunda oportunidade de avaliación en xullo consistirá nas seguintes seccións: 1) Un ensaio
crítico máis extenso (40%);
2) Dúas probas
escritas similares ás probas finais de xuño (15% DE + 15% DI);
3) Unha
exposición oral OPCIONAL (10%);
4) O traballo do
seminario correspondente ás sesións de "Debate dirixido" será
substituído por dúas probas (5% DE + 15% DI) con preguntas sobre os textos e
conceptos explicados ao longo do curso.
Obterase unha calificación de "non presentado" por non acudir ao exame e/ou por ter completado traballo de curso que represente unha porcentaxe inferior ao 50%. O alumnado que se presenta á convocatoria adiantada de decembro avaliarase segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso e avaliarase do mesmo xeito que o especificado para a oportunidade de xullo. Calquera
deslealdade académica (plaxio ou "copiar" en exames, entre outras) será
sancionada de conformidade co disposto no Artigo 14 das “Normas para a
avaliación, revisión e reclamación de títulos de dous estudos de grao e
mestrado universitario”.
O profesorado pode usar o servizo de detección do plaxio “Turnitin” para revisar o traballo do alumnado. O plaxio en calquera actividade significará a cualificación de "cero" nesta actividade. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ACHEBE, Chinua (1958 [2001]). Things Fall Apart (novel). London: Penguin
KINCAID, Jamaica (1988). "Small Place" (essay). New York: Farrar
ADICHIE, Chimamanda Ngozi (2009). "The Arrangers of Marriage" (short story). London: Fourth State.
KAY, Jackie (). "Things Fall Apart" (poem). http://www.poetryarchive.org/poetryarchive/singlePoet.do?poetId=5682
Morris, Rosalind C. (ed.) (2010). Can the Subaltern Speak? Reflections on the History of an Idea. Columbia UP
Haddad, Joumana (2011). I Killed Scheherazade: Confessions of an Angry Arab Woman. Lawrence Hill
Rivera, Gabby (2016). Juliet Takes a Breath. Riverdale Avenue Books
Said, Edward (1995). Orientalism: Western Concepts of the Orient. Penguin
Philip, Marlene Nourbese (2014). She Tries her Tongue, her Silence Softly Breaks. Wesleyan UP
Ortiz, Amalia (2019). The Canción Cannibal Cabaret & Other Songs. Wing
Namjoshi, Suniti (2013). The Fabulous Feminist: A Reader. Zubaan
VVAA (2007). Treinta y Uno, Thirty One: A Bilingual Anthology of Saharawi Resistance Poetry. Sombrerete
Bobis, Merlinda (1999). White Turtle. Spinifex |
|
Bibliografía complementaria
|
McLeod, John (2010). Beginning Postcolonialism, 2nd ed.. Manchester UP
Anzaldúa, Gloria (1987). Borderlands/La frontera: The New Mestiza. Spinster/Aunt Lute
Clarke, Ayebia (2005). Broadening the Horizon: Critical Introductions to Amma Darko. Banbury, UK
Boehmer, Elleke (1995/2005). Colonial and Postcolonial Literature. Oxford UP
Young, Robert J.C. (1995). Colonial Desire: Hybridity in Theory, Culture and Race.
Keown, Michelle; David Murphy and James Procter, eds. (2009). Comparing Postcolonial Diaspora. . Macmillan
Steger, Manfred (2013). Globalization: A Very Short Introduction. Oxford UP
Childs, Peter, and Patrick Williams (1997). Introduction to Post-Colonial Theory. Prentice
Wisker, Gina (2007). Key Concepts in Postcolonial Literature. Macmillan
Raiford, Leigh and Heike R-Hernandez (2017). Migrating the Black Body. The African Diaspora and Visual Culture. Seattle: U of Washington
Wawrzinek, Jennifer and J.K.S. Makokha (2011). Negotiating Afropolitanism: Essays on Borders and Spaces in Contemporary African Literature and Folklore. Rodopi
Isidoros, Konstantina (2018). Nomads and Nation-Building in the Western Sahara: Gender, Politics and the Sahrawi. I.B. Tauris
Ashcroft, B., G. Griffiths and H. Tiffin (2007/2013). Postcolonial Studies: The Key Concepts. 2nd/3rd edition.. Routledge
Ramone, Jenni (2011). Postcolonial Theories. New York: Palgrave
Gadsby, Meredith (2006). Sucking Salt: Caribbean Women Writers, Migration, and Survival. . Columbia:U of Missouri
Booker, M. K. (1998). The African Novel in English. An Introduction. Heinemann
Ashcroft, B., G. Griffiths and H. Tiffin (1989/2002). The Empire Writes Back. Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. 2nd ed. . Routledge
Donnell, Alison (2006). Twentieth-Century Caribbean Literature: Critical Moments in Anglophone Literary History. London: Routledge |
Recoméndase utilizar o primeiro libro desta lista, de Ashcroft, Griffiths e Tiffin (identificador ou sinatura da biblioteca UDC: L2-4120), como libro de consulta xeral (especialmente na sua segunda ou terceira edición), ademáis de outros textos máis curtos (capítulos de libro e artigos) que aportará ou recomendará a docente para cada tema en particular. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa 2/613G03017 | Lingua Inglesa 4/613G03019 | Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020 | Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa/613G03022 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032 |
|
Materias que continúan o temario |
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032 | Traballo Fin de Grao/613G03041 |
|
Observacións |
Aínda que o calendario detallado de lectura darase a coñecer na primeira clase da materia, o profesorado recomenda encarecidamente ás/aos estudantes que comecen ler os textos de obrigada lectura tan pronto lles sexa posible. |
|