Identifying Data 2022/23
Subject (*) Philosophy and Literature Code 613G03030
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Couceiro Bueno, Juan Carlos
E-mail
juan.couceiro.bueno@udc.es
Lecturers
Couceiro Bueno, Juan Carlos
E-mail
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web http://www.udc.es (página web de Fac. de Filología)
General description Para consolidar ou reconfigurar o seu obxecto de análise, a filosofía, nunha das súas importantes tarefas, tenta facer problemático o que se presenta como evidente.
Despois desta afirmación preliminar, trátase de preguntarse se é posible conceptualizar a literatura, e dicir, de que falamos cando falamos do factum literario.
O obxectivo non disimulado é acadar a correcta comprensión que, dende a filosofía, a literatura ten de si mesma.
A partir desta aclaración xeral, investigaremos as raíces do que comunmente chamamos literatura: mythos, poiesis, metáfora, mimos, etc.
Por último, cómpre destacar, sen dúbida, a Hermenéutica Filosófica na autoconciencia do literario.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A2
A9
A10
A11
A14
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 1 15 16
Seminar A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C6 C7 C8 14.5 27 41.5
Mixed objective/subjective test A1 A2 A9 A10 A11 A14 B3 B5 B6 B7 C1 C4 2 25 27
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A10 A11 A14 A15 B1 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 15 7 22
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical
Seminar
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Critical bibliographical
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Description
,

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Nos seminarios planteados valoraránse tanto as intervencións dos estudantes como as repercusións que poidan suscitar entre os seus compañeiros. 10
Critical bibliographical A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Se valorará a autenticidade, creatividade e congruencia na análise de fontes hermenéuticas e literarias 5
Mixed objective/subjective test A1 A2 A9 A10 A11 A14 B3 B5 B6 B7 C1 C4 A proba mista constará, con respecto aos detalles acordados in situ, dunha pregunta breve e outra cun desenvolvemento máis amplo. 80
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A10 A11 A14 A15 B1 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Observaráse a capacidade intelectual ante a conceptualidade desenvolvida. 5
 
Assessment comments

Amateria poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro:nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).


Sources of information
Basic (). .
(). .
Heidegger, M. (1977). Holzwege. Frankfurt am Main:V. Klostermann
Couceiro-Bueno, J. C. (). La carne hecha metáfora (prólogo de Gianni Vattimo). Barcelona: Bellaterra
Ricoeur, P. (1969). Le conflict des interpretations. París: Seuil
Derrida, J. (1972). Marges de la philosophie. París: Editions de Minuit
Vattimo, G. (1967). Poesia e Ontología. Milán: Mursía
Aristóteles (1977). Poética. Madrid: Gredos
Gadamer, H. G. (1960). Wharheit und Methode:Grundzüge einer philosophischen Hermenéutik. Tübingen: Mohr

Complementary (). .
(). .
(). .
(). .
(). .
(). .
(). .
Iser, W. (1987). El acto de leer. Madrid:Taurus
Batjin, M. (1982). Estética de la creación. México: Siglo XXI
Ingarden, R. (1998). La obra de arte literaria. México: Universidad Iberoamericana
Barthes, R. (1957). Le plaisir du texte. París: Seuil
Jauß, H. R. (1967). Literaturgeschichte des Provokation der Literatur Wissenschaft. Konstanz:Konstanz Universitätsreden
Todorov, T. (1968). Poétique. París:Seuil


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.