Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A1 A2 A3 A8 A10 A11 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Tempi verbali. |
1.1 Il passato prossimo.
1.2. L´imperfetto.
1.3. Il condizionale. |
2. I pronomi. |
2.1 Studio e uso di alcuni pronomi atoni e tonici.
2.2 Forme accoppiate del pronome atono. |
3. Gli avverbi. |
3.1 Studio e uso degli avverbi di luogo.
3.2 Studio e uso degli avverbi di modo.
3.3 Studio e uso degli avverbi di tempo. |
4. Le preposizioni. |
4.1 Le preposizioni articolate. |
5. 'C'è' y 'ci sono'. |
5.1 'C'è' e 'ci sono' e differenze con le forme spagnole 'hay' e 'estar'. |
6. Esclamazioni. |
6.1 Uso delle forme esclamative tipiche del linguaggio orale italiano: 'dai!', 'su!', 'forza!', ecc. |
7. Lingua e cultura. |
7.1 La cultura italiana.
7.2 La letteratura italiana.
7.3 Cenni di storia italiana. |
8. La lingua italiana nella vita di tutti i giorni. |
8.1 Cercare lavoro.
8.2 I vestiti.
8.3 I lavori di casa.
8.4 Viaggiare.
8.5 La salute. |
9. Il linguaggio dei social network. |
9.1. Esempi pratici dell'uso dei social network in italiano. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 C3 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
A2 A11 A15 B4 B5 B7 B8 B9 C6 |
3 |
7 |
10 |
Lecturas |
A1 A10 B1 C6 |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
A11 B5 B7 |
16 |
16 |
32 |
Proba mixta |
A1 A11 A15 B1 B2 B6 B7 C1 C6 |
4 |
28 |
32 |
Proba oral |
A11 A15 B3 B4 B7 B8 |
0.5 |
3 |
3.5 |
Presentación oral |
A2 A8 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B6 B7 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A15 B3 B6 C6 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas a través de TIC para o coñecemento e o uso dos recursos, da bibliografía e dos programas relacionados coa materia. |
Discusión dirixida |
Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por este. |
Lecturas |
Realización de lecturas fose e dentro da aula. |
Sesión maxistral |
Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia. |
Proba mixta |
Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas. |
Proba oral |
Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada. |
Presentación oral |
Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. |
Actividades iniciais |
Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exercicios en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba oral |
Actividades iniciais |
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Desta maneira, esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos e as alumnas. A proba oral será de dous en dous. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba oral |
A11 A15 B3 B4 B7 B8 |
Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. |
30 |
Proba mixta |
A1 A11 A15 B1 B2 B6 B7 C1 C6 |
Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. |
40 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A15 B3 B6 C6 |
Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. |
10 |
Presentación oral |
A2 A8 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B6 B7 |
Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación: na
primeira oportunidade, o/a alumno/a ten que cumprir as seguintes condicións: aprobar
o conxunto da Proba mixta e da Proba oral. Facer polo menos a metade das
actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades
entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel estudante que
non se presente ás Probas mixta e oral. Os exercicios terán que entregarse até
o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase
(poden ser unha o máis semanas, segundo a cantidade de alumnos. Neste caso
realizarase a proba en orde alfabética). Estas datas poden variar. Faranse
oficiais nas clases. Na segunda oportunidade se o/a
alumno/a aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as
actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até o día do exame. Non
se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral terá lugar o mesmo
día do exame. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. Se o/a alumno/a
non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de
xullo. No caso de non ter feitas o suspensas as demais actividades tamén terá
que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos
e as diferentes actividades da avaliación. Os traballos presentados polo alumnado
poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do
plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras
universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha
destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas Normas
de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4). Calquera falta de
honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co
establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" artigo 14). Os/as alumnos/as con dispensa
académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso
para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación
continua ao longo de todo o curso. Terán que examinarse nas datas oficiais como
o resto do alumnado e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a
convir coa profesora. A materia
poderá ser adaptada aos/ás estudantes que precisaren da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, os/as alumnos/as deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC
/ no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); ou, no seu defecto, coa titora ADI da Facultade de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrera Díaz, M. (1994-97). Curso de lengua italiana. Barcelona: Ariel
londero, Eleanor (1992). diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grjialbo
guastalla, Carlo y Ciro Massimo Naddeo (2011). Domani 2. Corso di lingua e cultura italiana. Alma Edizioni: Firenze
Sanmarco Bande, M.T. (2002). Gramatica italiana 1. Citania
Sañé, Secundi (2009). Il dizionario spagnolo italiano. El diccionario italiano-español. Bologna: Vox
Arbia, M.T. (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona: Difusión
Zingarelli, Nicola (1994). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna:Zingarelli
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana . Hueber, Alma Edizioni |
|
Bibliografía complementaria
|
Zingarelli, Nicola (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna: Zingarelli
Diaco, Mimma (2005). Verbos conjugados: italianos. Barcelona: Difusión |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Idioma Moderno: Italiano/613G03050 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Idioma Moderno 3: Italiano/613G03056 |
|
|