Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B2 |
Traballo en equipo. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B6 |
Toma de decisións. |
B7 |
Preocupación pola calidade. |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B24 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Tendo en conta a memoria do Máster Universitario en Enxeñaría Informática (ver pax 33) os resultados da aprendizaxe (en síntese) son:
- Coñecer as necesidades da organización e determinación de requisitos.
- Coñecer as linguaxes e modelos para a análise.
- Saber validar os fluxos de traballo e definir prototipos.
Os códigos de competencias que se indican nesta guía e na súa vinculación coa materia, son os derivados das correspondencias obrigadas establecidas con códigos GADU, sen considerar outras valoracións. |
AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP6
|
Das competencias da materia, a materia ADSI, profunda na adquisición dos coñecementos e habilidades necesarios para cubrir as seguintes competencias:
- [IS2] Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización atendendo a aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
- [IS3] Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación.
- [IS4] Capacidade para comprender e aplicar os principios e prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como ligazón entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización e participar activamente na formación dos usuarios,
Estas competencias específicas encádranse dentro dos resultados da aprendizaxe da materia, que son os seguintes:
Resultados de materias básicas e comúns:
- Saber realizar o deseño lóxico de baséelas datos, en especial, as de tipo relacional.
- Aprender a crear unha base de datos a partir do seu deseño lóxico, e a realizar
consultas sobre a mesma.
- Aplicar os principios e técnicas de análises, modelado e programación orientada a obxectos
para o deseño de software.
- Coñecer e identificar as tarefas comprendidas nas distintas etapas do ciclo de vida
do proceso software: planificación, análise, deseño, implementación, verificación e
validación, implantación.
- Aprender a deseñar unha interfaz de usuario tendo en conta as medidas e
estándares de avaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia).
Resultados de aprendizaxe en materias de itinerario e optativas:
- Coñecer os distintos patróns de deseño software e saber aplicar e implementar o
máis adecuado en cada caso.
- Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e
peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software.
- Coñecer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, os repositorios para persistencia e aplicacións en dominios
particulares como as bases de datos documentais e espaciais.
- Coñecer as metodoloxías de desenvolvemento software existentes para distintos ciclos de vida
e saber aplicar a máis adecuada a cada dominio de aplicación.
- Coñecer os principios básicos das tecnoloxías máis actuais baseadas en marcos
(frameworks) de desenvolvemento e integración.
- Saber validar e verificar unha aplicación software, deseñando e aplicando un conxunto
de probas a todos os niveis (unidade, funcional, de integración, de sistema, de aceptación
e de regresión) ao longo do ciclo de vida.
- Coñecer os fundamentos básicos de aplicación dos métodos formais para o
razoamento rigoroso sobre programas e sistemas.
- Saber utilizar as principais ferramentas e técnicas de apoio ao proceso de desenvolvemento
do software tales como as contornas de desenvolvemento, o control de versións e de mantemento software, a xestión de paquetes ou as ferramentas de análises de rendemento.
- Saber realizar o modelado conceptual de sistemas de información e a súa materialización nos soportes actuais de almacenamento de información.
- Ser capaz de deseñar a arquitectura dun sistema de información, identificando a súa vinculación cos procesos de negocio dunha organización así como a súa descomposición en vistas e subsistemas.
|
AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MATERIA: ANÁLISE E DESENVOLVEMENTO DOS SISTEMAS DE INFORMACIÓN
Contidos Xerais Orientativos.
Modelos de análises de requisitos. Desenvolvemento
de requisitos (necesidades do cliente e produto, especificación, análise, documentación e validación). Escenarios e casos de uso. Xestión de requisitos (entendemento, acordos, xestión de cambios, trazabilidad, identificación de inconsistencias, accións correctivas). Patróns de Análises. Modelado conceptual. Desenvolvemento e despregamento. Contextualización e transferencia de coñecemento multidisciplinar. Técnicas de negociación, comunicación e dinámica de grupo.
PROGRAMA
A.- Fundamentos da Análise.
A.1.- Estudo do contexto e do problema.
A.1.1.- Estudo das necesidades, oportunidades e ámbitos de aplicación.
A.1.2.- Análise e Xestión de Requirimentos e requisitos.
A.1.3.-
A.1.3.- Enunciado de especificacións.
A.2.- Conceptos fundamentais da Orientación a Obxectos
A.2.1.- Obxectos.
A.2.2.- Identidade.
A.2.3.- Clasificación
A.2.4.- Encapsulación.
A.2.5.- Polimorfismo.
A.2.6.- Herdanza.
A.2.7.- Agregación, Composición, Entidades derivadas, homomorfismos e outros.
B.- Ferramentas de Modelado e Metodoloxías
B.1.- Xeneralidades sobre UML. Vistas e construcións de extensión.
B.2.- A vista Estática.
B.3.- A vista dos Casos de Uso.
B.4.- A vista da Máquina de Estados.
B.5.- A vista das Actividades.
B.6.- A vista de Interacción.
B.7.- As vistas Físicas.
B.8.- A vista de Xestión.
B.9.- Extensións.
B.10.- Resumo da notación e discusión da semántica dalgúns termos.
B.11.- Algúns Patróns de Deseño, útiles a alto nivel na Análise e Modelado.
B.12.- Presentación do Proceso Unificado de Desenvolvemento.
C.- Organización, Desenvolvemento e Control de Proxectos.
C.1.- Estrutura de proxectos de Enxeñaría.
C.2.- Arquitecturas de integración de sistemas e ETLs,s.
C.3.- Enfoque de Sistemas de work flow e BPM
C.4.- Nocións Planificación e control.
C.5.- A implicación dos enxeñeiros informáticos na Xestión e estratexias da Organización.
C.5.- Nocións sobre as técnicas de Comunicación e Dinámica de Grupo.
PRÁCTICAS.
|
Comentarios generales sobre el contexto de las organizaciones en donde se aplicarán los sistemas analizados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C6 |
21 |
47 |
68 |
Proba mixta |
A8 B1 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C6 |
14 |
56 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados. |
Proba mixta |
|
Prácticas de laboratorio |
Exporanse de 1 ou 2 exercicios de modelado, en función do avance dos alumnos, sobre a análise de sistemas complexos, e empregando as vistas de UML. Estes traballos han de ser entregados de modo que sexa explícita a achega de cada alumno, aínda que no seu conxunto puidesen ser desenvolvidos en grupo co obxecto de dotar de coherencia a solución das distintas partes que integren a formulación de maior alcance, que se presentará no enunciado dos exercicios. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.
Atenderase aos alumnos tanto no despacho, en horas de tutorías, como ou por medio do correo electrónico e, ocasionalmente, teléfono. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C6 |
Desenvolvésense dunha ou dúas prácticas, en función do avance medio dos alumnos. A puntuación total do apartado é de 5 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías e en clase. |
50 |
Proba mixta |
A8 B1 |
Examen final, é preciso acadar un 40% da valoración neste apartado para superar a materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descrito. A nota máxima será un catro cando o alumno non acade o 40% da valoración na proba mixta
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Valacich, George (). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Kendall, Kendall (). Systems analysis and design. Pearson Education |
|
Bibliografía complementaria
|
Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Recuperación da información e web semántica/614502010 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|