Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para coñecer o eido de aplicación da bioinformática e os seus aspectos más importantes |
A6 |
CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso |
A7 |
CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
B8 |
CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar as características do ámbito de aplicación das ciencias da computación ás ciencias da saúde |
AP1 AP6
|
BP1 BP2 BP3
|
|
Ser capaz de desenvolver un proxecto de investigación no ámbito da informática biomédica segundo ás exixencias éticas e de seguridade dos datos de saúde |
AP7
|
BP5 BP6 BP7 BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP8
|
Saber identificar campos de aplicación das tecnoloxías da información e as comunicacións para mellorar a prestación de servizos sanitarios ao cidadán |
AP7
|
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos de Bioinformática |
Principios básicos de anotación de xenomas
Análise de secuencias
Ferramentas de procesamento de información molecular
Ferramentas para deseño de fármacos e a avaliación da toxicidade
Bases de datos biolóxicas
Omics e epixenética: Xenómica, proteómica, transcriptómica
Proxectos: Xenoma humán, Varioma, Exposoma
Aplicacións de bioinformática na clínica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 |
30 |
30 |
60 |
Presentación oral |
A1 C1 C2 C3 C6 C8 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 C1 C2 C3 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 |
1 |
14 |
15 |
Sesión maxistral |
A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
A práctica de laboratorio pode ser presencial ou a través de plataformas informáticas como TEAMS. |
Presentación oral |
A presentación pública do traballo supervisado pode ser presencial ou a través de plataformas informáticas como TEAMS. |
Traballos tutelados |
O traballo práctico sobre o contido teórico do curso pode ser presencial ou a través de plataformas informáticas como TEAMS. |
Proba obxectiva |
Exame sobre o contido teórico e o traballo supervisado realizado ao longo do curso si non hai traballo supervisado. Pode ser presencial ou a través de plataformas informáticas como TEAMS. |
Sesión maxistral |
Nas sesións teóricas, o profesor describe os obxectivos e contidos da asignatura, para dar unha visión particular do tema a tratar e relacionalo con outros dentro da asignatura.
A continuación, o tema correspondente desenvólvese en forma dunha sesión de clase, utilizando os instrumentos técnicos dispoñibles, facendo fincapé en certas cuestións nas que o estudante debe profundar o seu autoaprendizaje.
As sesións magistrales poden ser presenciales ou a través de plataformas informáticas como os TEAMS. Tamén é posible incluír videos explicativos de diferentes partes dos contidos teóricos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Para resolver os aspectos mais complexos da materia, realizaranse titorías individuais ou grupais cos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 C1 C2 C3 C6 C8 |
O traballo proposto na materia será parte da avaliación. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 |
En caso de consideralo necesario, poderase realizar un exame sobre os contidos teóricos e prácticos da materia, incluíndo os temas das clases maxistrales e os traballos tutelados que se expoñen publicamente. O profesor poderá distribuír os puntos desta proba entre as outras metodoloxías en caso de consideralo oportuno. |
30 |
Presentación oral |
A1 C1 C2 C3 C6 C8 |
A exposición en público do traballo tutelado formará parte da valoración final da materia. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 |
Valorarase a calidade e entrega en prazo nas practicas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será preciso
obter un porcentaxe mínimo en cada unha das metodoloxías. Plaxio: En calquera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado de acordo coa normativa vixente da universidade. O exame de segunda oportunidade é o mesmo que o exame de primeira oportunidade (presentación dun proxecto).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ohlebusch, Enno (2013). Bioinformatics algorithms : sequence analysis, genome rearrangements, and phylogenetic reconstruction. Ulm : Oldenbusch Verlag
Dan E. Krane, Michael L. Raymer (2003). Fundamental concepts of bioinformatics. San Francisco, California : Benjamin Cummings
Edward Keedwell and Ajit Narayanan (2005). Intelligent bioinformatics the application of artificial intelligence techniques to bioinformatics problems. Chichester : John Wiley & Sons
Stekel, Dov. (2003). Microarray bioinformatics. Cambridge: Cambridge University Press, 2003 |
Graph-based Processing of Macromolecular Information, Current Bioinformatics 10(5): 606-631 (2016), DOI: 10.2174/1574893610666151008012438 | Cristian R. Munteanu, Vanessa Aguiar-Pulido, Ana Freire, Marcos Martínez-Romero, Ana B. Porto-Pazos, Javier Pereira, Julian Dorado | online
RRegrs: An R package for Computer-aided Model Selection with Multiple Regression Models, Journal of Cheminformatics 7(1), 1-16, doi:10.1186/s13321-015-0094-2 ( 2015) | Georgia Tsiliki, Cristian R. Munteanu, Jose A Seoane, Carlos Fernandez-Lozano, Haralambos Sarimveis, Egon L. Willighagen | GitHub| 10.5281/zenodo.21946 | online
Bio-AIMS Collection of Chemoinformatics Web Tools based on Molecular Graph Information and Artificial Intelligence Models, Combinatorial Chemistry & High Throughput Screening 18(8):735-50 ( 2015) | Cristian R. Munteanu, Humberto González-Díaz, Rafael García, Mabel Loza, Alejandro Pazos | online
S2SNet: A Tool for Transforming Characters and Numeric Sequences into Star Network Topological Indices in Chemoinformatics, Bioinformatics, Biomedical, and Social-Legal sciences, Current Bioinformatics 8(4), 429-437 (2013) | Cristian R. Munteanu, Alexandre L Magalhães, Aliuska Duardo Sánchez, Alejandro Pazos, Humberto González-Díaz | online
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Materia impartida en inglés |
|