Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A18 |
CE17 - Comprender e asimilar as capacidades e limitacións dos sistemas robóticos intelixentes actuales, así como das tecnologías que os sustentan |
A19 |
CE18 - Desenvolver a capacidade de elixir, deseñar e implementar estratexias basadas en intelixencia artificial para dotar a sistemas robóticos, tanto individuáis como coletivos, das capacidades necesarias para realizar as súas tarefas de xeito apropiado conforme aos obxectivos e restriccións que se plantexen |
B1 |
CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial |
B2 |
CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial |
B3 |
CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B9 |
CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer os diferentes elementos dunha arquitectura cognitiva tal e como se adoitan implementar nos robots autónomos. |
AM17
|
BM1 BM6
|
|
Coñecer as particularidades das técnicas de aprendizaxe cando son usadas en robótica, prestando especial atención á aprendizaxe aberta e continua, así como o orientado á colaboración, xa sexa con outros robots ou con humanos, para a resolución de problemas. |
AM18
|
BM2
|
CM3 CM5
|
Saber implementar, aínda que sexa de forma simplificada, exemplos / elementos de todo o visto en teoría (compoñentes dunha arquitectura cognitiva, métodos de aprendizaxe). |
|
BM3 BM7 BM9
|
CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Razoamento e toma de decisións. |
|
Representación e modelado |
|
Aprendizaxe en robótica (tempo real, incerteza, adaptación á contorna). |
|
Arquitecturas cognitivas en robótica autónoma: mecanismos de motivación e atención, redescripción e consolidación do coñecemento, tipos de memoria, developmental robotics. Open- ended learning. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A19 B2 B3 C7 |
14 |
42 |
56 |
Traballos tutelados |
B7 B9 C5 C8 |
7 |
42 |
49 |
Sesión maxistral |
A18 B1 B6 C3 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Sesións de laboratorio ou remotas mediante TICs nas que se explicarán as características da plataformas robóticas seleccionadas para a asignatura e o seu software de programación. Ademáis, estas clases serán utilizadas para que os alumnos programen e proben no robot real os controladores que van facendo para os traballos tutelados. |
Traballos tutelados |
Prácticas nas que se implementarán algunhas das técnicas vistas nas clases teóricas sobre entornos de simulación de robots y las plataformas robóticas seleccionadas polos profesores da asignatura. Estes traballos serán realizados polos alumnos de forma autónoma e o seu avance será tutorizado polos profesores |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte dos profesores da materia do temario teórico. Poderase hibridizar esta metodoloxía cunha metodoloxía de aprendizaxe colaborativo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizarase un seguemento dos alumnos resolviendo dudas e discutindo con eles a evolución dos traballos tutelados e prácticas asignadas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A18 B1 B6 C3 |
Ver abaixo |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B2 B3 C7 |
Ver abaixo |
50 |
Traballos tutelados |
B7 B9 C5 C8 |
Ver abaixo |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia constará de dous partes
diferenciadas: teoría (50%) e traballos prácticos (50%). A parte teórica será
avaliada mediante un exame que poderá consistir nun traballo de análise de
bibliografía científica relacionada co temario da materia, presentado oralmente
o día do exame final. A parte práctica avaliarase a partir da media das
memorias presentadas ao final de cada práctica. Será necesario aprobar a parte
de teoría e a de prácticas por separado para poder aprobar a materia. A asistencia tanto ás clases teóricas como prácticas será
obrigatoria para o aprobado da materia excepto en casos de ausencia
xustificados. Para aqueles alumnos que teñan dispensa, o sistema de avaliación
será o mesmo aínda que que non terán obrigación de asistir ás clases teóricas. Avaliación de segunda oportunidade: Os alumnos deberán
recuperar cada parte suspensa (teoría e-ou prácticas). Se unha das dúas partes
foi aprobada durante a primeira oportunidade, o alumno poderá optar por gardar
a nota correspondente e só recuperar a parte suspensa. Os alumnos serán avaliados como "non presentado"
cando non presenten o traballo de análise de teoría ou algunha das memorias de
prácticas. As competencias propias da materia así como as competencias
xerais-básicas teñen contidos específicos na materia que se introducen, como se
indicou, tanto nas clases expositivas como nas interactivas. Posteriormente o
alumnado desenvolverá estas competencias no exame teórico e coa realización dos
traballos prácticos nos que tamén traballará as competencias transversais en
especial no que se refire á capacidade para utilizar ferramentas TIC (CT3), a
comprensión da cultura emprendedora (CT5), a capacidade para traballar en
equipo (CT7) e a valorización da investigación e a innovación (CT8). As
competencias específicas serán obxecto de avaliación tanto nos traballos
prácticos que o alumno desenvolva durante a materia como no exame teórico. Para os casos de
realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o
establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes
e de revisión das cualificacións”.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Robin R. Murphy (2019). Introduction to AI Robotics, 2nd Edition,. MIT Press
Rolf Pfeiffer, Josh Bongard (2006). How the Body Shapes the way we Think.. MIT Press
Richard S. Sutton, Andrew G. Barto (2018). Reinforcement Learning: An Introduction, 2nd Edition.
Bruno Siciliano, Oussama Khatib (2016). Springer Handbook of Robotics, 2nd Edition. . Springer |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Aprendizaxe Automática I/614544012 | Robótica Intelixente I/614544019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:  1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático  2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos  3. De se realizar en papel:  - Non se empregarán plásticos.  - Realizaranse impresións a dobre cara.  - Empregarase papel reciclado.  - Evitarase a impresión de borradores. |
|