Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A31 |
Capacidade de deseñar e construír sistemas dixitais, incluíndo computadores, sistemas baseados en microprocesador e sistemas de comunicacións. |
A32 |
Capacidade de desenvolver procesadores específicos e sistemas embarcados, así como desenvolver e optimizar o sóftware dos ditos sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os instrumentos fundamentais de adquisición de datos do mundo real, as súas
vantaxes e limitacións e a súa adecuación ao campo de aplicación de que se trate. |
A31 A32
|
B1 B3
|
C6 C8
|
Coñecer os principais mecanismos actuadores, as súas capacidades e limitacións, e o seu
ámbito de aplicación. |
A31 A32
|
B1 B3
|
C6 C8
|
Saber deseñar un sistema de adquisición e actuación, garantindo que as interfaces
entre os elementos que o compoñen permiten un intercambio de datos efectivo. |
A31 A32
|
B1 B3
|
C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Microcontroladores. Arduino |
Fundamentos. Tipos e características. Hardware Arduino. Portos de entrada e saída dixital/analóxica. Software Arduino. |
2. Control tempo real. Interfaces Arduino |
Porto serie UART. Manexo de interrupcións. Temporizadores e contadores. Interfaces a portos I/O. Modos de baixo consumo. |
3. Interfaces de comunicacións |
Fundamentos. Buses de comunicación paralelo e serie. Saídas PWM. Optimización de software. |
4. Representación dixital de sinais |
Representación dixital de sinais analóxicas: mostraxe, cuantificación, codificación e reconstrucción. |
5. Adquisición de datos |
Convertidores D/A e A/D. Sistemas de Adquisición de Datos. |
6. Computación física |
Sensores e actuadores. Principios físicos dos sensores. Tipos de sensores, análise de características e prestacións. |
Prácticas de laboratorio |
Aplicacións do Arduino: temporizadores, contadores, interrupcións, convertidor A/D, portos de entrada/saída, buses e modos de aforro de enerxía.
Sensores: potenciómetros, pulsadores, temperatura, movemento e luminosidade.
Actuadores: LEDs, zumbador, servo motor, relé e display LCD. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A31 A32 |
21 |
42 |
63 |
Laboratory practice |
A31 A32 B1 B3 |
14 |
28 |
42 |
Supervised projects |
C6 C8 |
7 |
21 |
28 |
ICT practicals |
A32 B1 B3 C6 C8 |
3 |
7.5 |
10.5 |
Mixed objective/subjective test |
A31 A32 B1 B3 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición didáctica dos contidos teóricos da materia. |
Laboratory practice |
O alumnado desenvolverá prácticas de laboratorio para a aprendizaxe do manexo do Arduino e a utilización de sensores e actuadores. |
Supervised projects |
Traballos elaborados e presentados polo alumnado nos que se desenvolven temas relacionados cos contidos da asignatura. |
ICT practicals |
Consistirán en traballos prácticos sobre casos reais de sinais de voz, audio, etc. |
Mixed objective/subjective test |
Exame sobre os contidos da materia que combinará preguntas de teoría coa resolución de problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Laboratory practice |
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas clases.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas dos alumnos en relación ás prácticas de laboratorio propostas ou realizadas.
Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ós traballos tutelados propostos.
Prácticas a través de TIC: Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica da aula.
En todos os casos, as titorías poderanse desenvolver a través de Microsoft Teams.
Estudantes matriculados a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega e defensa das mesmas. Así mesmo, os horarios de titorías poderán adaptarse segundo as necesidades dos ditos estudantes. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A32 B1 B3 C6 C8 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas, a realización dunha proba obxectiva sobre as mesmas e a realimentación ao alumnado. |
10 |
Laboratory practice |
A31 A32 B1 B3 |
Avaliación do traballo realizado polo alumnado nas prácticas de laboratorio mediante a entrega e defensa das mesmas, e/ou probas mixtas.
|
40 |
Supervised projects |
C6 C8 |
Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumnado, incluíndo a calidade da exposición. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A31 A32 B1 B3 |
Valorarase a resolución de problemas da asignatura mediante probas mixtas. |
30 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a materia teñen que cumplirse as dúas condicións seguintes: - A suma das cualificacións correspondentes ás prácticas de laboratorio, traballos tutelados, prácticas a través de TIC e proba mixta é polo menos o 50% (polo menos 5 puntos sobre 10).
- A suma das cualificacións correspondentes ás prácticas de laboratorio e proba mixta é polo menos o 25% en cada unha delas: polo menos 1 punto sobre 4 nas prácticas de laboratorio e polo menos 0.75 puntos sobre 3 na proba mixta. En caso de non cumplirse esta condición, a cualificación final será o resultado de dividir por dous a suma das cualificacións correspondentes a cada metodoloxía.
Na segunda oportunidade e na oportunidade adiantada poderanse avaliar soamente a proba mixta e as prácticas de laboratorio, optando cada estudante por unha destas ou as dúas. Os resultados acadados nos traballos tutelados e nas prácticas a través de TIC serán os que o alumnado obtivera na primeira oportunidade. Plaxio na realización de probas ou actividades: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na oportunidade correspondente. Alumnado matriculados a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega e defensa das prácticas e dos traballos tutelados.
|
Sources of information |
Basic
|
Michael Margolis (2012). Arduino Cookbook. O'Reilly Media, 2ª edición
Michael McRoberts (2011). Beginning Arduino. Apress
Manuel Mazo Quintas, Luis Miguel Bergasa Pascual, Ignacio Fernández Lorenzo, Enrique Santiso Gómez (1991). Conversión de datos. Universidad de Alcalá de Henares
Thomas Holton (2021). Digital Signal Processing. Principles and applications.. Cambridge University Press
Ramón Pallàs Areny (2008). Sensores y acondicionadores de señal . Marcombo, 4ª edición
J.G. Proakis, D.G. Manolakis (2008). Tratamiento digital de señales. Prentice Hall, 4ª edición |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electronics Technology/614G01005 | Fundamentals of Computers/614G01007 | Computer Structure/614G01012 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Computer Architecture/614G01033 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Communications Software/614G01034 | Systems Programming/614G01058 | Embedded Systems/614G01060 |
|
|