Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A23 |
CE23 - Coñecemento e capacidade de aplicación dos conceptos, metodoloxías e tecnoloxías de procesado de audio, imaxe e vídeo en diferentes formatos. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo. |
B9 |
CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados. |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os conceptos básicos e técnicas de procesado e análises de imaxe, vídeo e audio dixital
Saber avaliar a adecuación das metodoloxías aplicadas en problemas específicos de procesado audiovisual
Saber describir unha sinal de imaxe, a nivel de contido polas súas diferentes características
Aplicar diferentes técnicas básicas a problemas de visión por computador |
A23
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción á representación de información visual. Preprocesamento
|
A Imaxe dixital e as súas propiedades
Dixitalización da imaxe
Propiedades, métricas e topoloxía
Propiedades estatísticas, histograma
Transformacións por nivel de gris
Transformacións xeométricas
Interpolacións |
Fundamentos de procesamento de información visual. |
Filtros espaciais: Convolución
Filtros en frecuencia: Fourier
Aplicacións: Ruido, Realce, Suavizado
Operadores Morfolóxicos
Operadores de Borde
|
Modelado e Análise de Imaxe |
Extracción de características
Puntos de Interese (Esquinas, Puntos Singulares)
Descriptores de forma
Contornos
Representacións
Textura |
Fundamentos de Segmentación e Recoñecemento de Patróns |
Umbralización
Segmentación basada en rexións
Segmentación mediante IA (Clustering, ...etc)
Transformada de Hough
Modelos Deformables.
Evaluación da Segmentación
Recoñecemento de Patróns e Clasificación de imaxe |
Fundamentos de Visión Dinámica |
Detección e Caracterización de Movemento
Fluxo Óptico
Seguemento |
Fundamentos de Procesado y represantación de información sonora |
Descriptores Temporales
Descriptores Espectrales
Descriptores cepstrales |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A23 B2 B3 B4 B8 B9 B10 C1 C4 |
10 |
30 |
40 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A23 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
10 |
50 |
60 |
Lecturas |
B8 B9 B10 C4 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
B9 B10 C1 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A23 B2 B3 B4 B9 B10 C1 C4 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Actividade que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, ou simulacións. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Actividade que permite aos estudantes o estudo e aprendizaxe da aplicación e combinación das diferentes técnicas estudadas para a resolución de problemas baseados en ámbitos reais de aplicación. |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita, principalmente en lingua estranxeira (inglés), que se recolleu e editou como fonte de información e afondamento nos contidos traballados nas clases maxistrais. |
Proba mixta |
Actividade para a avaliación da comprensión e capacidade analítica das técnicas que o alumno utilizou para a resolución de determinados problemas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con el objetivo de transmitir conocimiento así como de estimular el razomaniento crítico del estudiante. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Dada a amplitude do traballo de investigación será necesario tanto o seguimento periódico do traballo co fin de guiar o seu desenvolvemento e asegurar a súa calidade, así como permitir aos alumnos aclarar co profesor dúbidas particulares do proxecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B9 B10 C1 |
Proba obxetiva con diferentes supostos e cuestións que avaliarán a capacidade de compresión, razoamento e coñecementos do alumnado na materia |
45 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A23 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
Realización do traballo de estudo, implementación e combinación de técnicas de visión artificial. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A23 B2 B3 B4 B8 B9 B10 C1 C4 |
Asistencia Obligatoria e realización das prácticas. Compresión e análise crítica de cada unha delas. |
25 |
|
Observacións avaliación |
En cada unha das seguintes partes será obrigatorio alcanzar unha nota mínima para poder aprobar a materia: - Proba mixta (escrita): 40% da nota máxima neste apartado
- Prácticas de laboratorio (defensa oral): 30% da nota máxima neste apartado
- Traballo de investigación (defensa oral): 30% da nota máxima neste apartado
Se
un alumno se presenta a calquera das partes avaliables propostas,
considerarase PRESENTADO e, polo tanto, se non se presentase a algunha
das outras partes a cualificación final sería de SUSPENSO. Poderase-lle dar facilidades aos estudantes matriculados a tempo parcial, previa comunicación co profesor responsable.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Andrew Blake (1998). Active Contours . Springer
Anil Jain (1989). Fundamentals of Digital Image Processing. Prentice Hall
Milan Sonka (1999). Image Processing, Analysis and Machine Vision. PWS
Rafael González (1996). Tratamiento Digital de Imágenes. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|