Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Cálculo e Análise Numérica Código 614G03002
Titulación
Grao en Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Gonzalez Taboada, Maria
Correo electrónico
maria.gonzalez.taboada@udc.es
Profesorado
Cendan Verdes, Jose Jesus
Gonzalez Taboada, Maria
Correo electrónico
jesus.cendan.verdes@udc.es
maria.gonzalez.taboada@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estudianse técnicas básicas do cálculo diferencial e integral nunha variable, e unha introducción ao cálculo en varias variables. Ademais, presentanse algunhos métodos numéricos básicos para resolver ecuacións non lineais, aproximar funcións dunha variable e súas derivadas, e resolver sistemas de ecuaciones lineais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para utilizar os conceptos e métodos matemáticos e estatísticos para modelizar e resolver problemas de intelixencia artificial.
B2 Que o alumnado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o alumnado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B5 Que o alumnado desenvolva aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B7 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade.
B9 Capacidade para seleccionar e xustificar os métodos e técnicas adecuadas para resolver un problema concreto, ou para desenvolver e propor novos métodos baseados en intelixencia artificial.
C3 Capacidade para crear novos modelos e solucións de forma autónoma e creativa, adaptándose a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos básicos das matemáticas nos que sustentaranse o resto dlas materias do grado. A1
B2
B3
B5
B7
B9
C3
identificar, modelizar e resolver problemas propios do cálculo diferencial e integral. A1
B2
B3
B5
B7
B9
C3
Adquirir a base conceptual dos instrumentos matemáticos os que son o esqueleto dos métodos do análisis e modelización da intelixencia artificial. A1
B2
B3
B5
B7
B9
C3
Dominar os conceptos da función de varias variables reais, gradiente dunha función e aproximación das funcións e súa aplicación a problemas reais. A1
B2
B3
B5
B7
B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
Funciones reais dunha variable real Funciones reais dunha variable real Funcións elementais.
Límites. Continuidade.
Método de bisección para resolver ecuacións non lineais.
Derivación de funciós reais dunha variable real Derivada dunha función nun punto. Interpretación física e xeométrica. Derivabilidade. Cálculo de derivadas. Teorema do Valor Medio de Lagrange.
Cálculo de extremos. Concavidade e convexidade.
Método de Newton-Raphson para resolver ecuacións non lineais. Interpolación polinómica de Lagrange.
Derivación numérica.
Integración de funcións reais dunha variable real A integral indefinida: cálculo de primitivas.
A integral de Riemann. Integración numérica.
Cálculo de áreas de rexións planas.
Cálculo de volúmenes.
Funcións de varias variables Funcións de varias variables. Visualización.
Límites e continuidade.
Diferenciabilidade: vector gradiente, aproximación polo plano tanxente, cálculo de derivadas, regla da cadea, derivada direccional.
Derivadas de orden superior. Teorema de Schwarz.
Cálculo dos extremos de funcións escalares de varias variables.
Resolución numérica de sistemas lineais Condicionamiento dun sistema de ecuacións.
Métodos directos. Métodos iterativos.
Método dos mínimos cuadrados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 20 10 30
Solución de problemas A1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 10 25 35
Proba obxectiva A1 B2 B3 B5 B7 3 7 10
Sesión maxistral A1 B3 B5 B9 C3 30 45 75
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Nestas sesiós resolveranse problemas relacionados cos contidos da asignatura con axuda do Python.
Solución de problemas Nestas sesiós resolveranse problemas relacionados cos contidos da asignatura na pizarra, co fin de facilitar a comprensión dlos conceptos e métodos.
Proba obxectiva Para evaluar ol aprendizaxe, realizarase unha proba escrita de tipo test nas datas fixadas pola Xunta de Facultade. A proba orientarase fundamentalmente a resolución de problemas.
Sesión maxistral Durante as clases expositivas, a profesora presentará os contidos teórico-prácticos da materia, facendo uso dos exemplos para axudar a comprensión dos diferentes conceptos e métodos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Descrición
Tanto nas prácticas con Python como nas sesiós de resolución de problemas, os profesores da asignatura atenderán aos estudantes en todas as súas dúbidas sobre dos conceptos teóricos e a aplicación práctica dos mesmos, revisando e discutindo con cada estudiante seus avances na práctica o problema asinado.

Además, os profesores da asignatura resolverán as dúbidas plantexadas polos estudantes de forma mais personalizada nos seus respectivos horarios de tutorías.

Co obxectivo de facilitar o seguimiento da materia, o profesorado realizará ao longo do curso titorías via Teams cos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 Nas sesións prácticas propondranse exercicios que supodán ata o 40% da calificación final. 40
Proba obxectiva A1 B2 B3 B5 B7 Realizarase unha proba obxetiva nas datas fixadas en Xunta de Facultade. Esta proba, tipo test, tenrá un valor entre o 50% e o 60% da calificación final, dependendo da calificación obtida na proba de solución dos problemas. 50
Solución de problemas A1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 O longo do curso realizarase unha proba tipo test cunha calificación máxima do 10% da nota. Aqueles alumnos que non alcancen a calificación máxima nesta proba escrita poderán recuperar a parte restante ao realizar a proba obxetiva. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é necesario acadar unha puntuación mínima do 50%.

Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia que non foro avaliados da parte de prácticas a través de TIC, poderán realizar unha proba específica para recuperar o 40% da nota desta parte; a proba obxetiva representará o 60% da cualificación final.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica R.L. Burden, D.J. Faires & A.M. Burden (2017). Análisis Numérico. CENCAGE Learning
C. Neuhauser (2004). Matemáticas para ciencias. Pearson
R. Johansson (2019). Numerical Python. Apress

Bibliografía complementaria J.W. Demmel (1997). Applied Numerical Linear Algebra. SIAM
G.B Thomas Jr. (2015). Cálculo. Pearson Educación
G. Strang & E. Herman (2022). Cálculo (Volumen 1). http://openstax.org/books/cálculo-volumen-1/
G. Strang & E. Herman (2022). Cálculo (Volumen 2). http://openstax.org/books/cálculo-volumen-2/
G. Strang & E. Herman (2022). Cálculo (Volumen 3). http://openstax.org/books/cálculo-volumen-3/
J.E. Marsden & A. Tromba (2018). Cálculo vectorial. Pearson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É recomendable para os estudiantes levar a materia ao día e consultar co profesorado as dúbidas que poidan xurdir.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías