Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O/a estudante recordará as características fundamentais das principais técnicas de investigación cualitativa. |
AP3 AP6 AI1 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM10 BM12
|
CM1 CM3 CM6 CM7 CM8 CM9
|
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha observación participante. |
AP6 AI2
|
BM10
|
CM1
|
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha entrevista en profundidade. |
AP6 AI2
|
BM10
|
CM1
|
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun grupo de discusión. |
AP6 AI2
|
BM10
|
CM1
|
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun análise cualitativo de textos e discursos. |
AP6 AI2
|
BM10
|
CM1
|
O/a estudante elixirá a técnica cualitativa adecuada para o cumprimento dos obxectivos e hipóteses dun proxecto de investigación. |
AP6 AI1 AI2
|
BM1 BM10
|
CM1 CM4 CM7 CM9
|
O/a estudante defenderá, a través dunha presentación oral eficaz, un proxecto de investigación que utilice técnicas cualitativas. |
AI1 AM1
|
BM4 BM6 BM7 BM12
|
CM2 CM4 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A investigación documental |
-Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso
-A investigación documental e os estudos turísticos: exemplos |
A entrevista semiestructurada |
- Definición
- Obxetivos e peculiaridades
- Selección e aproximación aos informantes
- Selección da entrevista
- Guión, rexistro e estratexia da entrevista
- A entrevista aberta e os estudos turísticos: exemplos |
A observación participante |
-Definición
-Estratexia da observación
-Rexistro e proceso da observación
-Modalidades da observación: o cliente misterioso
-A observación participante e os estudos turísticos: exemplos |
O grupo de discusión |
-Definición
-Peculiaridades e obxetivos
-Deseño do grupo de discusión
-Funcionamento do grupo de discusión
-Rexistro e análisis de contenido
-O grupo de discusión e os estudos turísticos: exemplos |
O análise de discursos e sistemas de discursos |
-Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso de análise
-Presentación de resultados do análise de discurso: exemplos en turismo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 |
50 |
30 |
80 |
Sesión maxistral |
B5 B12 C7 C9 |
50 |
0 |
50 |
Estudo de casos |
A11 A3 A12 B8 C3 C6 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
B6 B7 C2 C8 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Para a MODALIDADE PRESENCIAL, elaboración tutorizada das prácticas suscitadas na asignatura. |
Sesión maxistral |
Concretamente na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da asignatura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e/ou a realización de pequenos exercicios/probas de coñecemento teórico/prácticos. |
Estudo de casos |
Exposición de casos prácticos e exemplos baseados en estudo de casos. Para a MODALIDADE PRESENCIAL, farase en clase. |
Presentación oral |
Exposición oral y debatida de las prácticas planteadas en la asignatura. Para la MODALIDAD PRESENCIAL, se hará en clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Estou a disposición dos alumnos para tutorías presenciales/online cuando consideren oportuno
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo
As titorias fixaranse a través do correo electrónico j.a.cortes@udc.es
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B6 B7 C2 C8 |
Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura (na MODALIDADE ONLINE a exposición oral fárase por Teams) |
10 |
Sesión maxistral |
B5 B12 C7 C9 |
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (MODALIDADE PRESENCIAL) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais... (MODALIDADE ONLINE). |
10 |
Traballos tutelados |
A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 |
Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura |
80 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é obligatorio ter como mínimo un 5, sumando todas as metodoloxías
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
· Bardin, L. 1986. Análisis de contenido. Madrid: Ediciones Akal. · Bogdan, R. y Taylor, S. J. 1987. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós. · Camas, V. 2008. Nuevas perspectivas en la observación participante. Madrid: Editorial Síntesis.
· Delgado, J. M. y Gutierrez, J. (coords.). 1995. Métodos y técnicas
cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis. · Guasch, Ó. 1999. Observación participante. Madrid: CIS. · Gutierrez, J. 2007. La investigación social del turismo. Madrid: Thomson. · Landeta, J. 1999. El método Delphi. Una técnica de previsión para la incertidumbre. Barcelona: Ariel Practicum. · Sirakaya-Turk, E. et al. (eds.). 1999. Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism. Cambridge: Cabi Tourism. *Todas las referencias se pueden localizar en la biblioteca de Sociología de la UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
O proceso de investigación en turismo: tipos, estrutura e fases/615524007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Programa para Análise de Datos Cualitativos con Exemplos de Turismo/615524009 |
|
|