Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable |
A2 |
CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica |
A5 |
CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C5 |
CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber elaborar un plan turístico dun destino ou dun producto relacionado co patrimonio cultural e natural |
AP1 AP2 AP5 AP6 AI2 AM3
|
BM1 BM2 BM6 BM8 BM10 BM12
|
CM3 CM4 CM5 CM7 CM8 CM9
|
Saber xestionar un destino ou un producto turístico relacionado co patrimonio natural ou cultural |
AP1 AP2 AP5 AM2
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- A planificación do turismo patrimonial |
1.1.- Fundamentos teóricos para planificación do turismo patrimonial: obxetivos, actores, intereses.
1.2.- Modelos metodolóxicos para planificación do turismo patrimonial. A IAP.
1.3.- O diagnóstico
1.3.1.- Estructura social da comunidade e desenrolo que se pode acadar mediante o turismo.
1.3.2.- A oferta de turismo patrimonial.
1.3.3.- A demanda de turismo patrimonial
1.4.- As propostas de actuación en turismo patrimonial
1.5.- Seguimento e monitorización
1.5.1.- Os problemas detectados (overtourism, turismofobia...).
1.5.2.- A replanificación do turismo patrimonial |
2.- A xestión do turismo patrimonial |
2.1.-Presentación desta parte da materia. Obxecto e metodoloxía. Introducción “Patrimonio e Turismo complexidades da súa xestión”,
2.2.- “Encamiñando”, valorización dos Camiños de Peregrinación a súa xestión, e dinamización turística. Exemplos de diversos enfoques, é intervencións.
2.3.- “The european thermal heritage atlas”, proxecto piloto para a xestión e valorización do patrimonio termal europeo como instrumento para un turismo sostible.
2.4.- “A Future for the Land”. A xestión dos Paisaxes Culturais a través dos sitems de informacion xeogáfica. O caso da Ribeira Sacra.
2.5.- Capacidade de carga e capacidade acollida, a xestión participada da presión e dos fluxos turísticos. Exemplos de plan e proxectos. O caso das “As Catedrais”,
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A11 A2 A5 A12 A6 A9 B1 B2 B6 B8 B10 B12 C3 C5 C4 C7 C8 C9 |
0 |
30 |
30 |
Lecturas |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en diversos ámbitos (académico e profesional). Pódese facer persoalmente ou empregando novas tecnoloxías da información e a comunicación.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma dos alumnos e o seguimento desta aprendizaxe por parte do profesor-titor.
Os estudantes presenciais e non presenciais desenvolverán este tipo de traballos.
|
Lecturas |
Lecturas que o alumno debe realizar a proposta dos textos indicados polos profesores. Implica un aumento do coñecemento do tema e a formación do espírito crítico preciso. Considérase esencial no contexto no que se desenvolve esta formación.
Establécense lecturas obrigatorias para estudantes presenciais e non presenciais, segundo se especifica na avaliación.
|
Sesión maxistral |
Na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia.
O MODO ON-LINE consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia. Farase mediante Teams.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Lecturas |
|
Descrición |
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder a preguntas sobre clases presenciais / en liña como para tratar cuestións relacionadas co traballo.
sousa@udc.es
mario.crecente@udc.es
As clases terán lugar durante dúas semanas presencialmente ou en liña. As preguntas resolveranse cando sexa necesario, incluso despois desas datas.
A docencia desta materia combinará os seguintes métodos:
Modo presencial
- Clases impartidas por profesores nas que se intentará fomentar a participación do alumnado.
- Lectura e análise de textos
- Caso práctico
Modo on-line:
- Presentacións do tema en Power Point, acompañadas de arquivos de voz ou vídeo.
- Seguimento das clases a través de equipos
- Lectura e análise de textos recomendados.
- Caso práctico
As pautas para traballar en modo en liña daranse a través da plataforma Moodle. A atención aos estudantes farase a través da plataforma Teams ou do correo electrónico dos profesores.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A11 A2 A5 A12 A6 A9 B1 B2 B6 B8 B10 B12 C3 C5 C4 C7 C8 C9 |
Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas
Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/. Extensión máxima: 10 páxinas
|
70 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams. (modo online). Os alumnos online que non poidan participar mediente Tems terán que comentar un texto que indicará o profesor. |
10 |
Lecturas |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
Lectura e análise crítica dun texto sobre planificación.
Lectura e análise crítico dun texto sobre xestión
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Asistencia e
participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos
estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams (modo on-line). A data
límite para a entrega dos traballos e lecturas críticas é dun mes despois da etapa de docencia. Traballos:
Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais- os apartados dos
traballos con detalle. Non hai segunda avaliación dos traballos, unha vez
entregados e correxidos, será a nota final. Lexturas
críticas: Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais-
os apartados da lectura crítica con detalle. Non hai segunda avaliación das
lecturas críticas, unha vez entregados e correxidos, será a nota final. Extensión 5 páxinas.
Pode incorporar imaxes, ou gráficos < 30% do espazo dispoñíbel Tema dos traballos: Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística
dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de
un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/.
Extensión máxima: 10 páxinas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Crecente, M. (2019). Cultural Landscapes and geographical Information Systems: A future for the land based on Heritage management . Fundación Juana de Vega
Alvarez-Sousa, A. (2005). La contribución del turismo al desarrollo integral de las sociedades receptoras. Aspectos teórico-metodológicos. Política y sociedad, 42(1), 57-84.
Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites: a practical manual for world heritage sites managers. UNWTO
Alvarez-Sousa, A. (2018). The problems of tourist sustainability in cultural cities: Socio-political perceptions and interests management. Sustainability, 10(2), 503 |
As referencias 1-2 corresponden a planificación As referencias 3-4 corresponden a xestión |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|