Identifying Data 2022/23
Subject (*) Information sources and statistical techniques for the analysis of social policies Code 615525007
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Docampo García, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Lecturers
Docampo García, Manuel
Domínguez Rodríguez, Antía
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
a.drodriguez@udc.es
Web
General description Materia dirixida ao dominio das fontes e da información estatística para a análise das desigualdades e políticas sociais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social.
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
A4 CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B5 CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas.
B6 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B7 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B8 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar BC14
CC3
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos AC1
BC6
BC8
BC13
BC14
CC3
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes AC3
AC4
BC7
BC17
CC3
CC6
CC7
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais AC1
AC4
BC2
BC8
BC14
BC15
CC3
CC7
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto AC1
AC3
AC4
BC2
BC5
BC13
BC15
CC7
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas BC5
BC17
CC7

Contents
Topic Sub-topic
As fontes de datos Tipos
Historia
Función
Principais fontes estatísticas Metodoloxías e Fontes
Inventario de Operacións Estatísticas
Principais organismos produtores
Xestón y análise de bases de datos
Análise e interpretación de datos cuantitativos Introdución a programas estatísticos para a analise de datos cuantitativos
Introducción a SPSS
Excel e táboas dinámicas
Análise descriptivo univariado
Análise descriptivo bivariado
Análise a través de enquisa Estudo e creación de enquisas
Análise de datos de enquisas
Fontes bibliográficas A referenciación da bibliografía
Os xestores bibliográficos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 B6 B14 C3 24 48 72
ICT practicals A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 0 37 37
Supervised projects A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 0 37 37
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación previa.
ICT practicals Asignaranse exercicios complementarios a cada lección que supoñerán o emprego de TIC, con tutoriales e recursos adecuados a cada caso.
Supervised projects Consiste nun traballo final, para desenvolver de forma autónoma os contidos e competencias adquiridas

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
A atención personalizada que se contempla refírese a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 Consiste nun o varios traballos, individuais ou de grupo, que permitan desenvolver de maneira integral os recursos e competencias adquiridas na materia 50
ICT practicals A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 Asignaranse tarefas que permitan a familiaridade con indicadores e estatísticas que requiren o emprego de TIC. Avaliarase o traballo realizado con follas de cálculo e outros programas informáticos para as ciencias sociais. 50
 
Assessment comments

Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para o alumnado on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para o alumnado a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos avaliables estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para o alumnado on-line.


Sources of information
Basic Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
Becker, Howard S. (2018). Datos pruebas e ideas: por qué los científicos sociales deberían tomárselos más en serio y aprender de sus errores. Buenos Aires: Siglo XXI
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77

Traballarase cunha bibliografía abundante de artigos e informes que estarán dispoñible en Moodle.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.