Identifying Data 2022/23
Subject (*) Family diversity, intergenerational relations and family mediation Code 615525025
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Piñeiro Aguiar, Eleder
E-mail
eleder.pineiro.aguiar@udc.es
Lecturers
Piñeiro Aguiar, Eleder
E-mail
eleder.pineiro.aguiar@udc.es
Web
General description A materia céntrase nunha crítica reflexiva á visión pretendidamente universal da familia tradicional nuclear, con especial énfase en teorías e autores que falan da interculturalidad, a diversidade e a diferenza á hora de comprender á familia como institución, grupo social e relacións de poder en torno ao parentesco e a filiación. Fai fincapé en aspectos etarios, de xénero e en torno á análise da sexualidade, expondo así mesmo correntes e problemas actuais para comprender o conflito xeracional e familiar nas sociedades tardomodernas. Nas clases sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respetando opinións diversas en torno aos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado. O docente impartirá a docencia en castelán, se ben o alumnado poderá expresarse tanto en galego como en castelán nas clases y na entrega de traballos, os cuais serán todos entregados en formato dixital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social.
A4 CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
A7 CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social.
A21 CEE1 - Explicar os procesos de exclusión vinculados ás transformacións da estrutura familiar e por idades das sociedades.
A22 CEE2 - Manexar ferramentas conceptuais e metodolóxicas para a análise da vulnerabilidade asociada a formas de convivencia e a determinados grupos de idade.
A23 CEE3 - Identificar as dinámicas interxeracionais, biolóxicas e socioeconómicas que xeran situacións de exclusión.
A24 CEE4 - Identificar situacións e procesos de segregación de colectivos vulnerables asociados ao avellentamento demográfico.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B7 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B18 CX6 - Valorar a adecuación das distintas ferramentas teóricas, metodolóxicas e técnicas ás preguntas e os obxectivos específicos formulados sobre a realidade social e as políticas sociais.
B19 CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Entender as dinámicas das relacións interxeracionais e os seus procesos de cambio. AC4
AC6
AC7
AC21
AC22
BC1
BC7
BC18
BC21
CC3
Analizar os cambios sociodemográficos recentes que inciden na transformación das estruturas e formas familiares. AC1
AC4
AC21
AC22
AC23
AC24
BC1
BC13
BC14
CC5
Aplicar as principais técnicas de mediación familiar. AC6
AC7
BC1
BC2
BC7
BC18
BC19
CC5
CC6

Contents
Topic Sub-topic
A diversidade familiar desde un enfoque cultural O concepto de familia desde o enfoque antropolóxico
As relacións interxeracionais: o xénero e a idade como variables principais. Os intercambios monetarios e de coidados. A diversidade existente nas relacións interxeracionais e intercambios monetarios e non monetarios.
A mediación familiar no contexto local e global A mediación familiar e o acompañamento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A6 B2 B7 B14 B18 B19 B21 C6 0 50 50
Oral presentation A4 A6 A21 B19 C5 C6 4 12 16
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A7 A21 A22 A23 A24 B1 B13 C3 C5 48 32 80
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Presentación de traballo na aula acerca da diversidade familiar como crítica ao universalismo da familia
Oral presentation Presentación na aula
Guest lecture / keynote speech Ao cargo do docente, acompañado de materiais como PPTs, Videos, Audios, etc.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Atención personalizada nas titorías, previa cita mediante correo electrónico (eleder.pineiro.aguiar@udc.es). Ditas tutorías realizaránse mediante TEAMS.

Consulta de moodle, correo electrónico e chat da materia alomenos unha vez á semana durante o periodo lectivo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A6 B2 B7 B14 B18 B19 B21 C6 Traballos tutelados, que presentarán os alumnos, correspondentes a cada unha das sesións da materia. Serán traballos curtos, de reflexión teórico-crítica, segundo a guía que os alumnos atoparán en Moodle ao comezo do curso. Débense entregar nas datas correspondentes para poder ser avaliadas. Corresponden ao 40% da nota total da materia.

Para os estudantes en liña, habilitarase un chat en moodle no que deberán responder algunhas das preguntas que saen da lectura dos materiais propostos.

Traballo final, segundo as instrucións que se atopan en Moodle ao comezo do curso. É un traballo que emprega como "materia prima" o visionado dunha película cun tema relacionado coa materia, sobre a que os estudantes deben elaborar unha reflexión crítica e presentala cara ao final do curso en datas acordadas ao comezo da curso. Corresponde ao 60% da nota total da materia.

Existe tamén a posibilidade de que esta proba poda ser una introducción ao TFM se o alumnado considera realizado en torno a temáticas da materia/especialidades, en cuio caso acordarase un plan de traballo nas primeiras semanas de clase.
100
 
Assessment comments

Alumnado presencial:

- A avaliación considerará a nota mediante un proceso de avaliación continua das diferentes partes a ser tidas en conta: participación nasaulas, tarefas (estudos de caso) (40%), traballo final (60%). Todos os traballos serán coñecidos polo alumnado ao principio do curso e todasas tarefas deberán ser entregadas en tempo e forma en formato dixital mediante o Moodle da materia. 

Alumnado non presencial

- A Avaliación será similar a do alumnado presencial, se ben o porcentaxe adicado a participación será medido mediante a participación no chat do Moodle habilitado e/ou por interaccións mediante correo electrónico con profesor.

 Primeira oportunidade

 O alumnado que opte por unha avaliación non continua poderá presentarse na convocatoria oficial acordada polo centro. A proba constará dun examen tipo test (50% da nota) que versará sobre diversas obras traballadas na clase e subidos en pdf ao Moodle da materia; e unha pregunta autoformulada de extensión en torno a 2 follas onde o alumnado exporá unha breve reflexión en torno a algún tema da materia do seu interés previo consenso co profesor (50% da nota)

 Segunda oportunidade

Mesmo criterio que na primeira


Alumnado con exención académica

Ao principio do curso acordarase un calendario de titorías, criterios de avaliación e entregas.


Sources of information
Basic

Esta bibliografía é só orientativa e global. O profesodo facilitará ao estudantado as referencias das lecturas básicas obrigatorias para traballar en clase a través da plataforma virtual Moodle. Entre as habilidades que deben adquirir os estudantes está a obtención de recursos bibliográficos propios que sirvan para o seu desenvolvemento tanto na materia como para o TFM. Prestarase especial atención á paridade de xénero ao aportar obras de autores e de autoras;

Attias-Donfut, C. (2000): “Rapports de générations. Transferts intrafamiliaux et dynamique macrosociale”, Revue Française de Sociologie 41 (4), pp. 643-684.

Attias- Donfut, C. y Wolff, F.C. (2008): “Patterns of intergenerational transfers among inmigrants in France: a comparative perspective” en Saraceno, C. (ed.) Families,ageingandsocialpolicy, Cheltenham: Edward Elgar, pp. 259-284.

Badgett, M.V.L. y Folbre, N. (1999): “¿Quién cuida de los demás? Normas sociosexuales y consecuencias económicas”, Revista Internacional del Trabajo 118 (3), pp. 347- 365.

Baldassar, L. (2007): “Transnational families and the provision of moral and emotional support: the relationship between thruth and distance”, Identities: Global Studies in Culture and Power 14, pp. 385-409.

Finch, J. (1989): Family obligations and social change, Cambridge: Polity Press.

Folbre, N. (1988): “The black four of hearts: toward a new paradigm of household economics”, en Bruce, J. (ed.) A home divided: women and income in the third world, Standford: Standford University Press.

Goode, W. J. (1963): World Revolution and family patterns, New York: Free Press of Glencoe.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.