Identifying Data 2022/23
Subject (*) Academic development and research transfer Code 615525030
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
Second Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Domínguez Rodríguez, Antía
E-mail
a.drodriguez@udc.es
Lecturers
Domínguez Rodríguez, Antía
E-mail
a.drodriguez@udc.es
Web
General description O "Taller de actualización e transferencia" ten un carácter de materia experimental e busca completar a formación do alumnado no mestrado por dúas vías: a) a oferta de formación complementaria a través dunas xornadas e a selección por parte do alumnado de formación que peche o seu ciclo formativo (para o cal se remite información da oferta existente); e b) a posta en común das investigacións realizadas polo alumnado no seu TFM e a propia retroalimentación entre o alumnado para mellorar aspectos do seu traballo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión.
A5 CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B6 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B9 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B11 CB11 - Participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas no ámbito da exclusión social, en contextos interdisciplinares e de transferencia de coñecementos.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B19 CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 CT2 – Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, priorizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). AC2
AC5
AC6
BC1
BC6
BC19
BC21
CC2
CC3
CC4
CC5
CC7
2. Capacidad de aprendizaxe colaborativo: exposición da súa propia investigación, aportar ao traballo doutros compañeiros/as, elaboración dunha proposta de investigación, etc. AC2
AC5
AC6
BC1
BC6
BC9
BC10
BC11
BC15
BC19
BC21
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
1. Asistencia a conferencias, formacións, seminarios ou congresos relacionados coas políticas públicas diseñadas ou non desde o profesorado do MOPS 1.1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos sobre políticas públicas en xeral, ou sobre políticas específicas (igualdade de xénero, inmigración e avellentamento).
2. Creación dun proxecto de intervención, seminario, conferencia, debate, etc. 2.1. Construcción dun proxecto de investigación ou de intervención seguindo unhas pautas e criterios.
3. Reproducción dun seminario, conferencia, debate, taller por parte do alumnado. 3.1. Presentación de coñecementos adquiridos na súa formación de libre configuración ou como parte dos seus proxectos TFM.
Ao inicio do curso consensuarse co alumnado a mellor maneira de llevarlo a cabo para o logro dos obxetivos da materia.
4. Avaliación de proxectos. 4.1. Avaliar proxectos de investigación ou intervención para a súa aceptación ou non, baixo uns criterios establecidos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 2 15 17
Long answer / essay questions B1 C2 C7 C8 0 20 20
Events academic / information A2 A5 A6 B10 B11 B19 B21 C3 C4 C5 C9 20 17 37
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation O alumnado acudirá, de forma opcional, a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no máster, concretamente por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades académicas. Esto formará parte da parte obligatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.

O profesorado do máster deseñará unha formada de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos.

Con esta metodoloxía buscase a participación do alumnado, mellorar a destreza de falar en público e prepararse así de cara o futuro laboral e a defensa dos seus traballos (tanto académicos como profesionais).
Long answer / essay questions A presentación dos traballos no formato que se defina, dará como resultado o grosso da nota da asignatura. Ao inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de forma onsensuada co alumnado.
Events academic / information O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.

O profesorado do mestrado deseñará unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Long answer / essay questions
Description
En caso de existir dúbidas o alumnado poderá pedir unha titoría presencial ou virtual (previa concertación por e-mail).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Events academic / information A2 A5 A6 B10 B11 B19 B21 C3 C4 C5 C9 O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración, presenciais ou online. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades.

O profesorado do mestrado poderá deseñar unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos.

A realización dunha ou das duas transferencias de coñecemento terán unha nota do 20%.
10
Oral presentation B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 A presentación dos traballos no formato que se defina, dará como resultado o groso da nota da materia. No inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de manera consensuada co alumnado. 10
Long answer / essay questions B1 C2 C7 C8 A presentación dos traballos no formato que se defina, dará como resultado o grosso da nota da asignatura. Ao inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de forma consensuada co alumnado. 80
 
Assessment comments

Recomendacións/criterios sobre a avaliación: 


1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


Sources of information
Basic Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Models of welfare provision/615525003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
History and theories of migratory movements/615525013
History of feminist theories/615525017
Research design and proposal/615525029
Master Thesis/615525031

Subjects that continue the syllabus
Traineeship/615525028

Other comments

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)


Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.