Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
C1. Know in detail the main theoretical and practical advances in qualitative and quantitative research and their application - critical, reflective and contextual - to understand, define and explain highly complex and uncertain phenomena associated with current social, economic and political challenges . |
A11 |
H1. Evaluate and select the appropriate methodological paradigm (quantitative, qualitative, mixed, prospective, participatory) to formulate judgments based on incomplete or limited information on phenomena associated with social, economic and political challenges. |
A20 |
CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions. |
A24 |
CP5. Being able to work with data sources, scientific research methodologies and techniques, and advanced computer tools typical of the social sciences. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
El alumnado aprenderá a manexar as ferramentas de análise estadístico propias das ciencias sociais a través de SPSS e Excel |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado aprenderá os conceptos fundamentais da estadística descriptiva univariante necesarios para a profundización na análise dos problema sociais |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado saberá manexar as operacións propias da estadística bivariable |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado aprenderá a aplicar a estatística inferencia para predecir e controlar a evolución dos problemas sociais |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado aprenderá a presentar os resultados da súa investigación de forma clara e sen ambiguidades a través da visualización de datos e a súa interpretación |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado aprenderá a manexar bases de datos complexas |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
O alumnado aprenderá a aplicar as técnicas adecuadas de análise estatístico en función dos datos dispoñibles |
AC1 AC11 AC20 AC24
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución e conceptos básicos |
Aplicación da estatística as ciencias sociais. Tipos de variables e niveles de medición |
Presentación e representación de distribucións |
Frecuencias absolutas, frecuencias relativas e porcentaxes. |
Estatística descriptiva univariable e bivariable |
Medidas de posición centrais: media, mediana e moda. Medidas de dispersión: rango, varianza e desviación típica. Medidas de forma: asimetría e curtosis. Presentación e análise de tablas bivariables. Características da asociación entre dúas variables |
Introdución á estatística inferencial |
Utilización de distribucións probabilísticas: normal, t de Student e chi-cuadrado. |
Interpretación e representación gráfica dos resultados |
Gráficos de sectores, rectangular, diagrama de barras, histograma. Outras formas de representación gráfica |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A1 A11 A20 A24 |
21 |
21 |
42 |
Practical test: |
A11 A24 |
4 |
12 |
16 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A11 A20 A24 |
16 |
48 |
64 |
Introductory activities |
A1 |
1 |
2 |
3 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda de maneira efectiva a través da realización de actividades de carácter práctico utilizando ferramentas informáticas. |
Practical test: |
Probas de carácter periódico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia, composta por exercicios breves e preguntas curtas. Nalgúns casos se requerirá da utilización de ferramentas informáticas. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesorado dos aspectos fundamentais da materia. As exposiciones se complementarán co uso de medios audiovisuales. Poden seguirse de forma síncrona ou asíncrona, usando Teams e os videos de clase. |
Introductory activities |
Cuestionario cunha serie de preguntas iniciais para coñecer a composición do grupo e o nivel xeral de formación do alumnado e coñecementos previos sobre estatística. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Practical test: |
|
Description |
A atención personalizada é unha actividade académica que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado de forma individual o en pequeno grupo, relacionadas co estudo e os temas vinculados coa materia.
Pode solicitarse atención personalizada virtual nas horas de titorías. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A1 A11 A20 A24 |
Coincidindo coas sesións prácticas realizaranse prácticas evaluables para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia. Consistirán en exercicios breves que requirirán cálculos matemáticos e interpretación de resultados. Para a resolución dos exercicios facilitarase unha listaxe de fórmulas básicas, no caso de que sexan necesarias e poderá ser necesaria a utilización dalgunha ferramenta informática revisada ao longo do curso. Realizaranse de forma síncrona por TEAMS. |
60 |
Practical test: |
A11 A24 |
Consistirá nunha proba global na que o alumnado terá que resolver cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e exercicios breves que requirirán cálculos matemáticos e interpretación de resultados. Para a resolución dos exercicios facilitarase unha listaxe de fórmulas básicas, no caso de que sexan necesarias.
A data de realización desta proba acordarase ao inicio do curso. Realizarase de forma síncrona por TEAMS. |
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
HORRA NAVARRO, J. (1995). Estadística aplicada. Madrid
RITCHEY, F. J (2002). Estadística para las Ciencias Sociales. México: McGraw-Hill
GARCÍA FERRANDO, M (2000). Socioestadística. Introducción a la Estadística en Sociología. Madrid :Alianza Universidad
GARCÍA FERRANDO, M (2000). Socioestadística. Introducción a la Estadística en Sociología. Madrid :Alianza Universidad |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Big Data for the Social Sciences/615545008d | Foundations of Social Research using R/615545003d | Advanced Statistical Analysis/615545007d |
|
Other comments |
A matriculación nesta materia só é obrigatoria para aquelas persoas
que non posúan formación previa en estatística, sendo só optativa para
quen acredite tal formación. Esta materia conta como unha das dúas
optativas que deben cursarse para superar o máster. No caso de
matricularse nela, só necesitará cursar unha optativa no 2º
cuadrimestre. |
|