Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saberá deseñar un proceso de investigación avanzado que contemple os pasos para dar para analizar información cualitativa de distinta índole e recollida durante o traballo de campo a través de técnicas innovadoras e diversas. |
AM2 AM3 AM4 AM11 AM16 AM20 AM24
|
|
|
Será capaz de analizar situacións complexas a partir dos discursos e sistemas de discursos derivados da aplicación de técnicas de investigación cualitativa dun modo crítico e contextual. |
AM4 AM11 AM16 AM17 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de combinar e integrar a análise e a interpretación na análise crítica do discurso en escenarios de alta reflexibilidade e especialización. |
AM4 AM7 AM10 AM12 AM17 AM19 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de analizar datos derivados da aplicación de técnicas de investigación etnográfica, en distintas modalidades (clásica, multisituada, móbil, colaborativa, en casa, visual, virtual). |
AM4 AM11 AM12 AM16 AM20 AM24 AM26
|
|
|
Coñecerá formas aplicadas de análises de información cualitativa, en especial en contextos de intervención social, a través de mecanismos de Investigación-Acción Participativa. |
AM2 AM4 AM7 AM10 AM12 AM14 AM16 AM17 AM20
|
|
|
Estará familiarizado coas distintas opcións e estratexias para a transferencia e presentación e visualización de resultados procedentes da análise cualitativa a públicos especializados e non especializados. |
AM6 AM7 AM12 AM14 AM15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise microsocial |
Diferenciación macro e microsocial, dilema e relación. Teorías e aproximacións microsociales. Análise da interacción social. Aplicacións da análise microsocial |
Teoría e desenvolvemento da análise etnográfica
|
Fundamentos clásicos e aplicacións. Xiro constructivista e reflexibilidade. Xiro ontológico e etnografías multi-especie. Etnografía visual e as súas aplicacións na sociedade virtual. A etnografía multi-situada ante a sociedade global. Etnografías colaborativas e móbiles |
Teoría e desenvolvementos na análise de discurso
|
Fundamentos, avances, innovacións. Integración análise e interpretación. Análise crítica do discurso e análise de sistemas de discursos |
A análise de discursos ante a sociedade virtual
|
Análise de contidos virtuais: Análise de redes sociais e contido web
web |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Usos e innovacións no manexo de software de análises cualitativas |
Manexo en MAXQDA e R |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
0 |
60 |
60 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A15 A16 A19 A24 |
0 |
9 |
9 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A10 A17 A20 |
0 |
21 |
21 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A7 A10 A16 A17 A19 A20 |
0 |
40 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías online |
Presentación oral |
Presentación online de traballos autónomos realizados |
Análise de fontes documentais |
Exercicios prácticos de análises de datos cualitativos |
Sesión maxistral |
Impartición de docencia relativa aos fundamentos da investigación cualitativa, as súas innovacións e avances máis recentes. Poderán seguirse de forma síncrona ou asíncrona, a través de TEAMS e dos videos das clases. |
Lecturas |
Lecturas de textos crave en análise cualitativa, así como de investigacións concretas para ver o desenvolvemento de distintas estratexias de análise |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
A atención personalizada desta materia desenvolverase de forma presencial e non presencial. Para a comprensión das lecturas e para a realización dos traballos poderedes programar as titorías virtuais que consideredes necesarias no horario que se comunicará ao comezo de curso. Tamén o profesorado estará dispoñible de forma non presencial a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías online |
80 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
Presentación online de traballos autónomos realizados |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Conde Gutiérrez del Álamo, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid: CIS
González Vallés, J.E. y Piñeiro Otero, Teresa (2016). Diseños en la moderna investigación universitaria. Madrid: McGrawHill
Barley, N. (2003). El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama
Barthes, R. (1989/1980). La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós
Mills, C.W. (2003). La imaginación sociológica. México: Fondo de Cultura Económica
Alonso, L. E. (1998). La mirada cualitativa en sociología. Madrid: Fundamentos
Arroyo, M. y Sábada, I. (coord.) (2012). Metodología de la investigación social: técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid: Síntesis
Ibáñez, J. (2002/1994). Sociología de la vida cotidiana. Madrid: Siglo XXI
Carrero, V.; Soriano, R. y Trinidad, A. (2012). Teoría fundamentada Grounded Theory. . Madrid: CIS
Ibáñez, J. (1985). “Análisis sociológico de textos y discursos”, RIS, 43, pp.119-160..
Martín Criado, E. (2014). “Mentiras, inconsistencias y ambivalencias. Teoría de la acción y análisis de discurso”, RIS, 72(1), 115-138..
Zárraga, J.L. (2009). “Por qué, qué y para qué investigamos: la trastienda de la investigación social”, Política y Sociedad, 46, 3, pp. 37-56.. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Cualitativas, Prospectivas e Participativas/615545004d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|