Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
A13 |
H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A19 |
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A21 |
CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade. |
A22 |
CP3. Elaborar e implementar proxectos de investigación en contornas novas ou pouco coñecidos. |
A23 |
CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares. |
A25 |
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
A29 |
CP10. Elaborar, presentar e defender de maneira individual un exercicio orixinal de carácter profesional no ámbito da investigación que faga unha contribución significativa ao estado da cuestión no estudo dun problema complexo e/ou á súa resolución práctica. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprenderá como o coñecemento teórico avanzado adquirido sobre a investigación social se aplica no estudo das principais realidades sociais, marcadas por procesos e retos como a desigualdade de xénero, a migración, o avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación (por exemplo, rural vs. urbano).
|
AM10 AM13
|
|
|
Familiazarase con procesos e proxectos de investigación aplicados reais en entornos multidisciplinares no ámbito do xénero, da migración, do avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación.
|
AM16 AM22 AM23
|
|
|
Coñecerá exemplos da investigación social realizada na actualidade para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento social para abordar a investigación dos restos sociais actuais.
|
AM20
|
|
|
Aprenderá de forma aplicada o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemolóxicos e éticos da investigación, para os retos da sociedade.
|
AM21 AM25 AM26
|
|
|
Saberá transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos especializados ou non
|
AM29
|
|
|
Terá a capacidade de desenvolver o seu traballo de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento |
AM19
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. GENPOL - A desigualdade de xénero na implicación política: niveis local e nacional |
Esta investigación propón abordar as causas da desigualdade de xénero na implicación política, incorporando o estudo do nivel local, que se vencella tradicionalmente a un maior nivel de participación por parte das mulleres.
Para analizar este fenómeno emprégase unha metodoloxía mixta, que combina o enfoque cuantitativo e o cualitativo e integra a participación da cidadanía e de axentes políticos. |
2. CAREMODEL - O modelo de coidados de larga duración en transición: xénero e migracións |
Este proxecto propón como obxectivo principal abordar os efectos da pandemia Covid_19 no sistema de coidados de larga duración en España. Analiza as consecuencias deste proceso no actual modelo de atención ás persoas maiores e adultos dependentes.
A análise destas cuestións require articular complexas dimensións nas que se entrecruzan a filosofía de implementación dos recursos públicos e privados, os valores e a cultura, e o mercado laboral. |
3. CRISMIG - Crises, dinámicas migratorias e condicións de vida da poboación migrante en España |
Esta investigación propón abordar a relación entre as recentes crises e o fenómeno migratorio en España integrando a análise das dinámicas migratorias e as condicións de vida da poboación migrante.
A aproximación metodolóxica repousa nunha estratexia multimétodo que articula técnicas cuantitativas e cualitativas mediante unha estratexia de triangulación de carácter secuencial e que incorpora a participación dos principais axentes implicados. |
4. RIDERS - Culturas emerxentes da precariedade móbil na gig economy dixital |
Nesta investigación, a chamada economía de plataformas é estudada a partir da análise da vida cotiá dos riders ou repartidores de comida a domicilio, rastreando a precariedade móbil nas cidades contemporáneas.
A metodoloxía utilizada, de tipo cualitativo, conleva o desenvolvemento dunha etnografía itinerante multisituada, partindo da mobilidade como enfoque e como práctica metodolóxica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A19 A29 |
8 |
30 |
38 |
Lecturas |
A21 A23 A25 |
0 |
61 |
61 |
Discusión dirixida |
A19 A20 |
8 |
0 |
8 |
Seminario |
A10 A13 A16 A20 A22 A26 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Guiada polas directrices do grupo docente, prepararáse unha presentación das lecturas asociadas a cada un dos proxectos de investigación e presentarase oralmente ao resto do alumnado. |
Lecturas |
Lectura individual de textos académicos asociados a cada un dos proxectos de investigación. |
Discusión dirixida |
Logo das presentacións orais, organizarase unha discusión dirixida, na que se exercitará a revisión por pares e a presentación de teorías e metodoloxías alternativas. |
Seminario |
Seminarios nos que se presentarán os distintos proxectos en curso. Sempre que sexa posible, participarán no seminario outros membros do proxecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Seminario |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado realizarase respecto ao conxunto de actividades que comprende a materia. Por tanto, dita atención prestarase na resolución de dúbidas que poidan xurdir durante os seminarios ou para comprensión das lecturas. Con todo, pola mesma natureza da presentación oral, a atención personalizada reforzarase mediante un horario de titorías establecido para ese efecto.
No caso dos/as estudantes matriculados a tempo parcial, acordarase un horario de titorías acomodado ás circunstancias persoais do devandito alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A19 A29 |
Valoraranse os contidos, así como a claridade na presentación oral. |
80 |
Discusión dirixida |
A19 A20 |
Valoraranse a participación, respostas e a implicación na discusión. |
20 |
|
Observacións avaliación |
<p>Cada docente valorará de forma independente ao alumnado. A nota final corresponderáse coa nota media acadada nas prácticas asociadas a cada un dos proxectos de investigación.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Pérez-Caramés, A.; Dominguez-Mujica,
J. y Ortega-Rivera, E. (2021). Se hace camino
al andar. Reemigración de latinoamericanos desde España hacia otros países
europeos (2006-2008). Revista Española de Sociología, 30 (4). Pérez-Caramés, A. (2021). La diversificación
de los patrones de movilidad en el cambio de ciclo migratorio: procesos emergentes
en la nueva emigración desde España. Revista Española de Sociología,
30 (4). Martínez-Buján, R., Taboadela, O. y Del Moral, L. (2021) Experiencias colectivas de cuidados durante la infancia: dinámicas, debates y tensiones. Revista Española de Sociología, 30(2), a31 Vega, C., Martínez-Buján, R. y Paredes, M. (2018) Cuidado, comunidad y común. Extracciones, apropiaciones y sostenimiento de la vida Madrid: Traficantes de Sueños. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Matrícula
Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización. Unha aprendizaxe sustentabel, non sexista e integradora Nas actividades que se leven a cabo nesta materia respetaranse
as normas da sustentanbilidade, igualdade de sexos e integración das persoas por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais. Sustentabilidade. - A entrega dos traballos documentais realizarase en
formato dixital e a través de Moodle. - Cando se empregue papel, aconsellase que sexa reciclado
e con formatos de impresión sinxelos e a doble cara. - Evitarase a impresión innecesaria de borradores. - Non se admitirán traballos con elementos plásticos
(portadas, carpetas, etc). Igualdade
por razóns de xénero/sexo - Evitaranse
actitudes e expresións sexistas Integración
das persoas con problemas por razóns físicas, psiquicas ou socioculturales. - Daraselles
o apoio necesario tanto nas actividades programadas como na aprendizaxe en
xeral da materia. |
|