Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 615545012d
Titulación
Máster Universitario en Métodos Avanzados de Investigación e Innovación na Análise Social (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cortés Vázquez, José Antonio
Correo electrónico
j.a.cortes@udc.es
Profesorado
Cortés Vázquez, José Antonio
Correo electrónico
j.a.cortes@udc.es
Web
Descrición xeral As prácticas externas son unha parte fundamental da formación do estudiantado que curse este Máster, ao permitirlle achegarse á realidade laboral e aplicar de forma práctica o aprendido durante os cursos. As prácticas poderanse desenvolver en institucións públicas, empresas ou entidades non lucrativas, tanto por iniciativa propia (propondo o/a alumno/a o sitio onde realizalo), como elixindo do conxunto de convenios asociados ao Máster e á UDC. Farase un seguimento online deste traballo por parte dun/a titor/a académico e un/a titor/a profesional.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 C9. Coñecer o funcionamento de empresas e institucións que realizan investigación e análise da realidade social, política e económica.
A10 C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social.
A13 H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade.
A14 H4 Transmitir os resultados dunha investigación básica e aplicada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan, de modo claro e sen ambigüidades atendendo á diversidade de contextos, públicos e necesidades, usando distintas opcións de presentación e visualización.
A18 H8 Desenvolver a capacidade e autonomía suficiente para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, e para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social.
A20 CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas.
A21 CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade.
A23 CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares.
A30 CP11. Adquirir experiencia na toma de decisións e o traballo en equipo en contextos profesionais interdisciplinares aplicando os resultados da investigación social.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumnado desenvolverá a súa capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e prácticos para a elaboración de proxectos de investigación en contextos profesionais de investigación e análise social. AM10
AM13
AM20
AM21
AM23
O alumnado adquirirá experiencia na toma de decisións e o traballo en equipo en contextos profesionais. AM18
AM23
AM30
O alumnado coñecerá o funcionamento de empresas e institucións dedicadas á investigación e a análise da realidade social. AM9
AM30
O alumnado reflexionará sobre como se desenvolve a aplicación dos coñecementos adquiridos no máster por profesionais de maior experiencia na realidade. AM10
AM13
AM14
AM20
AM21
O alumnado gañará experiencia de adaptación a novas circunstancias no mundo laboral. AM18
AM20
AM23
AM30

Contidos
Temas Subtemas
Prácticas Externas As prácticas externas son unha actividade de carácter formativo e obrigatorio que se realiza por medio dun sistema de permanencia regulada nunha empresa, nunha entidade non gobernamental, nun organismo, institución administrativa, económica ou profesional ou nun centro de investigación (de carácter público ou privado). O alumnado en prácticas é aquel que, unha vez superado polo menos o 75% dos créditos ECTS da titulación, solicitou formalmente a súa incorporación ao Programa de Prácticas e recibiu por parte do/do coordinador/a de o devandito programa, a asignación correspondente da institución onde realizará as prácticas, do seu titor/a en a devandita institución, así como do titor/a que se encargará da súa supervisión académica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A9 A10 A13 A14 A18 A20 A21 A23 A30 125 0 125
 
Atención personalizada 25 0 25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Consistirá na realización das prácticas na entidade elixida para tal fin (coa supervisión dun/a titor/a académica e un/a titor/a profesional). As actividades a realizar polo alumnado e as condicións nas que estas se desenvolven estarán recollidas nun Proxecto Formativo redactado ao comezo do período de prácticas. No caso do alumnado matriculado en formato virtual, axustaránse as prácticas á circunstancia, facendo as titorías e o seguemento co titor académico online e pudiéndose facer as prácticas na localidade de orixe do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos tutelados desenvolveranse baixo a supervisión dun/a titor/a académico e un/a titor/a profesional. Consistirá na supervisión do traballo, o deseño dun proxecto e a organización de tutorías e encontros para guiar e resolver dúbidas. A supervisión farase online, mediante reunións en TEAMS, videos pregrabados e outro material dixital.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A9 A10 A13 A14 A18 A20 A21 A23 A30 A avaliación das prácticas consistirá en dúas notas. A primeira, corresponderá á avaliación realizada pola persoa titora profesional das prácticas. Contará o 50% da nota. A segunda, corresponderá á avaliación realizada pola persoa titora académica das prácticas, que contará para o 50% restante. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías