Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Conocimiento de los componentes básicos de las desigualdades sociales y las diferencias culturales. |
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A15 |
Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A24 |
Conocimientos y habilidades en transmitir los conceptos, problemáticas y perspectivas sociológicas. |
A26 |
Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A35 |
Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B6 |
Comunicación oral y escrita en la lengua nativa. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B18 |
Creatividad. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender o enfoque sociolóxico na investigación de mercados e desenrolar a capacidade de deseñar un proxecto de investigación de mercados |
A15 A16 A26
|
B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 B27
|
C1 C4 C8
|
Analizar a construción do consumo en tanto que obxecto de estudo sociolóxico e comprender, dende o punto de vista histórico, as orixes da sociedade de consumo
|
A1 A8 A24 A35
|
B6 B13 B27
|
C4
|
Estudar as principais correntes teóricas, dende o campo da socioloxía, ao estudo do consumo, desenrolando a análise crítica do consumo en tanto que fenómeno social.
|
A1 A8 A24 A35
|
B3 B6 B13 B27
|
C1 C4
|
Adquirir habilidades para o deseño e execución dun traballo de investigación en grupo, e as súas diferentes fases: familiarizarse coa procura e traballo bibliográfico, e a delimitación das técnicas cualitativas e cuantitavias |
A15 A16 A24 A26
|
B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 B27
|
C1 C4 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Xénese e desenvolvemento histórico da sociedade de consumo |
- O interese do consumo como fenómeno social
- O consumo desde unha perspectiva histórica
- O desenvolvemento da sociedade de consumo de masas
- Do fordismo ao postfordismo
- Naomi Klein e o poder das marcas
- A imaxe de marca
|
Tema 2. España como sociedade de consumo |
- O modelo dual de consumo na España de principios do século XX
- O modelo de desenvolvemento económico español e a sociedade de consumo en España
- Os valores da sociedade española e o consumo
|
Tema 3. O consumo, a distinción social e a construción de identidades sociais |
- Veblen e a teoría da clase ociosa
- A Distinción Social de Bourdieu
- O consumo e a construción de identidades sociais
- A sociedade postmoderna e o consumo
|
Tema 4. A investigación de mercados: métodos e técnicas |
- Deseño e proceso de investigación
- Métodos e Técnicas cualitativas aplicadas á investigación de mercados.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A8 A35 B13 B27 C1 C4 |
27 |
27 |
54 |
Supervised projects |
A15 A16 A24 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 C1 C8 |
24 |
42 |
66 |
Oral presentation |
A24 B3 B6 B12 B18 C1 |
1 |
10 |
11 |
Objective test |
A8 A24 A35 B1 B3 B5 B6 B13 B27 C1 |
2 |
15 |
17 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Motivarase e valorarase a participación dos/as alumnos/as, mediante preguntas ou/e debates
|
Supervised projects |
Realización dun traballo en grupo de carácter empírico relacionado coa temática da materia, que consistirá no deseño dun proxecto de investigación de mercados.
Formaranse grupos de traballo dun máximo de 4 persoas, a proposta dos/as alumnos/as.
Nas sesións interactivas, os/as profesores/as explicarán a estrutura do traballo, fases e resolverán dúbidas. Esta información tamén estará dispoñible no Moodle da materia.
O traballo final, será entregado a través de Moodle, nas datas marcadas polos/as profesores/as.
Non se corrixirá ningún proxecto entregado fora de prazo. E corrixiranse unha vez polos/as profesores/as, e dicir non haberá segunda corrección.
|
Oral presentation |
O proxecto de investigación, deberase expor oralmente por todas as persoas que forman parte do grupo de traballo |
Objective test |
Exame, correspondente ás convocatorias oficiais sobre a totalidade do temario. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
There will be personalized attention in the professor's office:
*Laura Oso Casas- Facultade de Socioloxía - Terceiro módulo. Rógase pedir cita previa por e-mail para acudir a titorías. E-mail: osofac@udc.es
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A15 A16 A24 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B18 C1 C8 |
Traballo grupal de carácter práctico relacionado coa materia. |
50 |
Objective test |
A8 A24 A35 B1 B3 B5 B6 B13 B27 C1 |
Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.
|
40 |
Oral presentation |
A24 B3 B6 B12 B18 C1 |
A presentación oral do traballo tutelado |
10 |
|
Assessment comments |
Todas as actividades, tarefas e traballos a realizar ao longo do cuadrimestre contabilizan para a nota final. As prácticas do obradoiro e o traballo tutelado realizaranse ao longo do cuadrimestre e a proba obxectiva (exame) na data oficial de primeira convocatoria. Tanto as prácticas como o traballo de investigación tutelado serán entregados nas datas marcadas polos/as profesores/as, non se corrixirá ningunha práctica fóra de prazo. O traballo tutelado só corrixirase unha vez tras a data de entrega (non haberá segunda corrección), o/a alumno/a xa conta coa guia e titorización dos/as profesores/as durante as sesións prácticas. Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto os traballos tutelados e prácticas (60%) como o exame (40%). A nota mínima para superar cada unha das partes é un 5 (aprobado) Gardarase a nota da parte superada para a segunda oportunidade. Os materiais utilizados nas sesións: presentacións, audiovisuais, lecturas e prácticas tamén serán postos a disposición do/a alumno/a en formato dixital a través da plataforma Moodle. Os traballos e prácticas entregaranse en formato dixital a través da plataforma Moodle, sen necesidade de imprimilos. Tanto nos contidos como no sistema de avaliación atenderanse ás recomendacións de axustes razoables propostas pola Unidade de Atención á Diversidade (ADI) no caso do alumnado con diversidade funcional ou NEAE, proporcionadas pola Coordinación do PAT do centro. Aqueles/as alumnos/as con dispensa ou recoñecemento de dedicación a tempo parcial deberán contactar coa profesora responsable da materia ao comezo de curso. Poderase manter o sistema de avaliación continua, con pequenos cambios: o Traballo tutelado será de carácter individual e non precisará de exposición na aula; e as actividades ou prácticas a realizar polo alumnado na aula, serán substituídas por outras ou adaptadas para a súa realización de maneira non presencial.
|
Sources of information |
Basic
|
Moreno, J.A. ((1982)). "El papel del consumo en el sistema económico", El consumo en la sociedad española. Documentación Social, nº 48, julio septiembre 1982. (pp.7-27)
Borras Catal:l, V. ((1998)). El consumo, un análisis sociológico, (pp.18-90 y 199-227). Barcelona: Cedecs Editorial.
Bocock, R. ((1995)). El consumo, (pp.54-112). Madrid: Talasa.
Alonso, L.E. y Conde, F. ((1994)). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo, (pp.13-62). Madrid: Debate.
Merino, M.J. et al. ((2010) ). Introducción a la investigación de mercados. (Capítulo 2: “Investigación Exploratoria” pp.43-76 e Capítulo 3 “Investigación descriptiva”, pp.77-106) . Madrid: Esic editorial
Klein, N. ((2001)). No Logo. El poder de las marcas (pp. 30-91 y 505-512). Barcelona: Paidós
Veblen, T. ((1974)). Teoría de la clase ociosa, (pp. 1 1-159). México: FCE, 1899.
Bauman, Z. ((2007)). Vida de consumo, (pp.77-1 14). Madrid: Fondo de Cultura Económica. |
Alonso, L.E. (2005): La era del consumo, Madrid: Siglo XXI. Alonso, L.E. (2004): “Las políticas del consumo: transformaciones en el proceso de trabajo y fragmentación de los estilos de vida”, Revista Española de Sociología, 4: 7-50. Alonso, L.E. y Conde, F. (1994): Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo, Madrid: Debate. Baudrillard, J. (1974): La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras, Barcelona: Plaza y Janés. Bauman, Z. (2007): Vida de consumo, Madrid: Fondo de Cultura Económica. Bauman, Z. (2005): Amor Liquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Fondo de Cultura Ecomómica . (Buenos Aires-México-Madrid) 2005 Bocock, R. (1995): El consumo, Madrid: Talasa Borràs Català, V. (1998): El consumo, un análisis sociológico, Barcelona: Cedecs Editorial. Brändle Señán, G. (2007): Consumo y cambio social en España: evolución en el equipamiento doméstico (1983-2005). REIS, n. 120 Bourdieu, P. (1988): La Distinción, Madrid, Taurus. Bree, J. (1995): Los niños, el consumo y el márketing, Barcelona: Paidós. Durning, A. T. (1994): ¿Cuánto es bastante. La sociedad de consumo y el futuro de la tierra?, Barcelona: Apóstrofe Divulgación. Fernández Nogales, A. (2002): Investigación y técnicas de mercado, Madrid: ESIC. Gutiérrez Brito, J. (2008): Dinámica del grupo de discusión. Cuaderno Metodologico. CIS. Madrid. Heath, J.; Potter, A. (2005): Rebelarse vende. El negocio de la contracultura. Taurus: Madrid. Klein, N. (2001): No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Editorial Paidós. Kotler, P. y Armstrong, G. (2008): Principios de marketing (12ª ed.), Madrid: Pearson / Prentice-Hall. Kotler, P. (1995): Dirección de marketing, Madrid. Prentice-Hall. Lipovetsky, G. (2007): La felicidad paradójica: ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo, Barcelona: Anagrama Política y Sociedad, nº16, mayo-agosto 1994. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo. Política y Sociedad, nº39, enero-abril 2002. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo. Ritzer, G. (2000): El encanto de un mundo desencantado: revolución en los medios de consumo. Barcelona: Ariel. Sarabia Sánchez, F.J. (coord.) (1999): Metodología para la investigación en marketing y dirección de empresas, Madrid: Ediciones Pirámide. Sastre, C. (2010): McMundo. Un viaje por la sociedad de consumo. Barcelona: Los libros del Lince. Schor, J. B. (2006): Nacidos para comprar. Los nuevos consumidores infantiles, Barcelona: Paidós. Valles, M. (1997): Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional, Madrid: Síntesis. Valles Martínez, M. (2002): Entrevistas cualitativas. Cuadernos Metodológicos. CIS. Madrid. Veblen, T. (1974): Teoría de la clase ociosa, México: FCE, 1899. |
Complementary
|
Alonso, L.E. ((2004)). “Las políticas del consumo: transformaciones en el proceso de trabajo y fragmentación de los estilos de vida”,. Revista Española de Sociología, 4: 7-50.
Bauman, Z. ((2005)). Amor Liquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Fondo de Cultura Ecomómica: Buenos Aires-México-Madrid
Brändle Señán, G. ((2007)). Consumo y cambio social en España: evolución en el equipamiento doméstico (1983-2005).. REIS, n. 120
Gutiérrez Brito, J. ((2008)). Dinámica del grupo de discusión. Cuaderno Metodologico. CIS. Madrid
Bocock, R. ((1995)). El consumo. Madrid: Talasa
Borràs Català, V. ((1998)). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona: Cedecs Editorial
Alonso, L.E. y Conde, F. ((1994)). Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Fernández Nogales, A. ((2002)). Investigación y técnicas de mercado. Madrid: ESIC
Bourdieu, P. ((1988)). La Distinción. Madrid, Taurus
Alonso, L.E ((2005) ). La era del consumo. Madrid: Siglo XXI
Lipovetsky, G. ((2007)). La felicidad paradójica: ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo,. Barcelona: Anagrama
Baudrillard, J. ((1974)). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona: Plaza y Janés
Bree, J. ((1995)). Los niños, el consumo y el márketing. Barcelona: Paidós
Sarabia Sánchez, F.J. (coord.) ((1999)). Metodología para la investigación en marketing y dirección de empresas,. Madrid: Ediciones Pirámide
Schor, J. B. ((2006)). Nacidos para comprar. Los nuevos consumidores infantiles,. Barcelona: Paidós
Klein, N. ((2001)). No Logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós Contextos
VV.AA. ((1994)). Política y Sociedad, nº16, mayo-agosto 1994. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo..
VV.AA. ((2002)). Política y Sociedad, nº39, enero-abril 2002. Número especial de la revista dedicado a la sociología del consumo..
Valles, M. ((1997)). Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis
Veblen, T. ((1974)). Teoría de la clase ociosa. México: FCE
Bauman, Z. ((2007)). Vida de consumo. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Durning, A. T. ((1994)). ¿Cuánto es bastante. La sociedad de consumo y el futuro de la tierra?,. Barcelona: Apóstrofe Divulgación |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Social Research Methods and Techniques/615G01105 | Methodology of the Survey Research/615G01303 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recommendations:
1.- The delivery of the documentary works that are made in this matter:
1.3. To be made on paper:
- Plastics will not be used.
- Double-sided prints will be made.
- Recycled paper will be used.
- Printing of drafts will be avoided.
2.- A sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the natural environment must be made
3.- The importance of ethical principles related to the values ??of sustainability in personal and professional behaviors must be taken into account
4.- According to the different application regulations for university teaching, the gender perspective should be incorporated in this subject (non-sexist language will be used, bibliography of authors of both sexes will be used, intervention in class of students will be encouraged) and students ...)
5.- Work will be done to identify and modify prejudices and sexist attitudes, and will influence the environment to modify them and promote values ??of respect and equality
6. Situations of discrimination based on gender should be detected and actions and measures to correct them should be proposed
7. The full integration of students who for physical, sensory, psychic or socio-cultural reasons, will experience difficulties to a suitable, equal and profitable access to university life will be facilitated. |
|