Identifying Data 2022/23
Subject (*) Growth and Economic Development Code 615G01404
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Lecturers
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Web
General description Todo fenómeno social ten como transfundo o desenvolvemento económico existente no contexto social relevante. E como aspecto clave dese desenvolvemento económico está o nivel de renda das persoas. Por tanto, o cambio social, a dinámica de valores e roles sociais, as características das organizacións e institucións, ou as demandas e problemáticas sociais están mediadas polo crecemento económico. É mais, os conceptos propios da teoría do crecemento económico son útiles para entender moitos fenómenos sociais e económicos: tipos de bens tanxibles e intanxibles, rendementos decrecentes dos factores, rendementos crecentes de escala, incentivos privados á innovación, razóns para a intervención pública...

Este curso consolida e amplía o estudo da Economía iniciado na materia de Economía Política do primeiro curso do Grado en Socioloxía. Porase o acento en manexar conceptos e estatísticas para avaliar a dinámica económica, especialmente o crecemento a longo prazo. O curso é un bo complemento para a cultura profesional dos sociólogos e para outras mate-rias optativas ou TFGs relacionados con globalización, sustentabilidade medioambiental, migracións, demografía, coñecemento, cambio social, movementos sociais, políticas públicas ou metodoloxía de análise.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Conocimientos básicos de macroeconomía.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A23 Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros).
A32 Capacidades en contribuir al diseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociales.
B11 Compromiso ético.
B13 Razonamiento crítico.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os fundamentos da análise económica e as súas implicacións sociolóxicas. Introducirse no uso de metodoloxías e das diferentes técnicas de análise. A6
A14
Adquirir coñecementos de macroeconomía para explicar os diversos modelos de crecemento e desenvolvemento económico. A6
A32
Avaliar as capacidades de análise e síntese do alumno en relación á materia impartida a partir da resolución das cuestións formuladas e a elaboración de traballos. A14
A23
B11
B13
C4

Contents
Topic Sub-topic
1) Introdución Preguntas, prazos, supostos, modelos e incentivos ao axente económico individual
2) Medición Produto Interior Bruto, crecemento económico real e outros indicadores
3) Distribución da renda nacional e explicacións clásicas dos crecemento Retribución dos factores capital e traballo, demografía, capital físico, capital humano e tecnoloxía
4) O axente económico individual nun contexto Complementariedades, derrames, efectos contextuais e institucións
5) Economía da ideas Innovación, competencia monopolística e intervención pública

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A14 A32 26 26 52
Workbook A6 C4 0 10 10
Directed discussion A6 B11 B13 4 0 4
Supervised projects A14 A23 10 10 20
Objective test A6 A14 A23 2.5 17 19.5
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As actividades de docencia presencial do curso abranguerán clases maxistrais, además das clases prácticas. Nas clases maxistrais explicaranse os temas centrais do curso de forma detida, proporcionando toda a información para que o/a alumno/a poda desenvolver o correcto seguimento do curso. A asistencia, de acordo coa guia da titulación, considerase obrigatoria e de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo/a profesor/a.
Workbook Recomendaranse textos de lectura obrigatoria que se utilizarán tanto nos debates organizados, para a elaboración dos diferentes traballos ou como complemento ás clases maxistrais.
Directed discussion Como complemento ás clases impartiranse diferentes actividades que inclúen videos e debates. Igualmente poderán programarse conferencias e charlas con especialistas na materia.
Supervised projects Os/as alumnos/as poderán realizar diferentes traballos sobre temas especificos recomendados polo profesor. Nestes traballos se valorarán a capacidad de recopilar, sintetizar e a aportación que cada alumno/a poida facer en canto ao estilo, enfoque e procedemento segundo a orientación do profesor.
Objective test Para aqueles/as alumnos/as que no superen a materia a través dos traballos e actividades programadas, realizaranse os exames finais nas convocatorias oficiais que programe a Facultade.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Ver a sección de Avaliación. As titorías poderán ser online ou presenciais. Prégase solicitar titorías con antelación por e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 A14 A23 AVALIACIÓN CONTINUA: varias probas cortas. Poderase aprobar a materia si se aproba a media das cualificacións destas probas. En caso contrario, terá que acudir ao exame final e a ponderación destas probas será do 30%.

EXAME FINAL de 1ª ou 2ª convocatoria (70%).
Tanto para aprobar antes do exame final, como acudindo aos exames finais, os traballos voluntarios farán media só si a nota de exames é superior a 4 puntos.

90
Supervised projects A14 A23 TRABALLOS VOLUNTARIOS
1) Exercicios prácticos para entregar en clase.
2) Pequena tarefa voluntaria. Presentar en clase unha páxina con un gráfico ou táboa e breve explicación, tras descargar os datos e manipulalos nunha folla de cálculo.
3) Posible traballo máis extenso que substituiría o 50% da cualificación do exame final.

As puntuacións destes trabalos só permitirán aprobar a materia a partir dunha media mínima de 4 puntos nos exames. Considerando traballos voluntarios, a nota máxima da materia poderá ser superior a 10 puntos.
10
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación do alumnado con dedicación a tempo parcial ou
dispensa de asistencia poderanse adaptar de xeito que o exame final pondere un
100% ou poda facer tamén os traballos voluntarios que non estean relacionados
con presencialidade.


Sources of information
Basic Acemoglu, Daron; David Laibson & John A. List (2017). Economía: un primer curso inspirado en el mundo real . Barcelona: Antoni Bosch
Todaro, Michael P. (2020). Economic development . Harlow (England): Pearson education
Galor, Oded (2022). El viaje de la humanidad. El big bang de las civilizaciones: el misterio del crecimiento y la desigualdad . Barcelona: Destino
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento: andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo [Recurso electrónico o texto impreso]. Barcelona : Antoni Bosch
Krugman, Paul; Robin Wells, & Kathryn Graddy. (2022). Fundamentos de economía. Barcelona: Reverté
Jones, Charles I. (2020). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Acemoglu, Daron (2012). Por qué fracasan los países: los orígenes del poder, la prosperidad y la pobreza. Barcelona: Deusto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.