Identifying Data 2022/23
Subject (*) Growth and Economic Development Code 615G01404
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Lecturers
Bruna Quintas, Fernando
E-mail
f.bruna@udc.es
Web
General description Todo fenómeno social ten como transfundo o desenvolvemento económico existente no contexto social relevante. E como aspecto clave dese desenvolvemento económico está o nivel de renda das persoas. Por tanto, o cambio social, a dinámica de valores e roles sociais, as características das organizacións e institucións, ou as demandas e problemáticas sociais están mediadas polo crecemento económico. É mais, os conceptos propios da teoría do crecemento económico son útiles para entender moitos fenómenos sociais e económicos: tipos de bens tanxibles e intanxibles, rendementos decrecentes dos factores, rendementos crecentes de escala, incentivos privados á innovación, razóns para a intervención pública...

Este curso consolida e amplía o estudo da Economía iniciado na materia de Economía Política do primeiro curso do Grado en Socioloxía. Porase o acento en manexar conceptos e estatísticas para avaliar a dinámica económica, especialmente o crecemento a longo prazo. O curso é un bo complemento para a cultura profesional dos sociólogos e para outras mate-rias optativas ou TFGs relacionados con globalización, sustentabilidade medioambiental, migracións, demografía, coñecemento, cambio social, movementos sociais, políticas públicas ou metodoloxía de análise.


Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A6 Conocimientos básicos de macroeconomía.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A23 Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros).
A32 Capacidades en contribuir al diseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociales.
B11 Compromiso ético.
B13 Razonamiento crítico.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender os fundamentos da análise económica e as súas implicacións sociolóxicas. Introducirse no uso de metodoloxías e das diferentes técnicas de análise. A6
A14
Adquirir coñecementos de macroeconomía para explicar os diversos modelos de crecemento e desenvolvemento económico. A6
A32
Avaliar as capacidades de análise e síntese do alumno en relación á materia impartida a partir da resolución das cuestións formuladas e a elaboración de traballos. A14
A23
B11
B13
C4

Contents
Topic Sub-topic
1) Introdución Preguntas, prazos, supostos, modelos e incentivos ao axente económico individual
2) Medición Produto Interior Bruto, crecemento económico real e outros indicadores
3) Distribución da renda nacional e explicacións clásicas dos crecemento Retribución dos factores capital e traballo, demografía, capital físico, capital humano e tecnoloxía
4) O axente económico individual nun contexto Complementariedades, derrames, efectos contextuais e institucións
5) Economía da ideas Innovación, competencia monopolística e intervención pública

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A14 A32 26 26 52
Workbook A6 C4 0 10 10
Directed discussion A6 B11 B13 4 0 4
Supervised projects A14 A23 10 10 20
Objective test A6 A14 A23 2.5 17 19.5
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As actividades de docencia presencial do curso abranguerán clases maxistrais, además das clases prácticas. Nas clases maxistrais explicaranse os temas centrais do curso de forma detida, proporcionando toda a información para que o/a alumno/a poda desenvolver o correcto seguimento do curso. A asistencia, de acordo coa guia da titulación, considerase obrigatoria e de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo/a profesor/a.
Workbook Recomendaranse textos de lectura obrigatoria que se utilizarán tanto nos debates organizados, para a elaboración dos diferentes traballos ou como complemento ás clases maxistrais.
Directed discussion Como complemento ás clases impartiranse diferentes actividades que inclúen videos e debates. Igualmente poderán programarse conferencias e charlas con especialistas na materia.
Supervised projects Os/as alumnos/as poderán realizar diferentes traballos sobre temas especificos recomendados polo profesor. Nestes traballos se valorarán a capacidad de recopilar, sintetizar e a aportación que cada alumno/a poida facer en canto ao estilo, enfoque e procedemento segundo a orientación do profesor.
Objective test Para aqueles/as alumnos/as que no superen a materia a través dos traballos e actividades programadas, realizaranse os exames finais nas convocatorias oficiais que programe a Facultade.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Ver a sección de Avaliación. As titorías poderán ser online ou presenciais. Prégase solicitar titorías con antelación por e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Objective test A6 A14 A23 AVALIACIÓN CONTINUA: varias probas cortas. Poderase aprobar a materia si se aproba a media das cualificacións destas probas. En caso contrario, terá que acudir ao exame final e a ponderación destas probas será do 30%.

EXAME FINAL de 1ª ou 2ª convocatoria (70%).
Tanto para aprobar antes do exame final, como acudindo aos exames finais, os traballos voluntarios farán media só si a nota de exames é superior a 4 puntos.

90
Supervised projects A14 A23 TRABALLOS VOLUNTARIOS
1) Exercicios prácticos para entregar en clase.
2) Pequena tarefa voluntaria. Presentar en clase unha páxina con un gráfico ou táboa e breve explicación, tras descargar os datos e manipulalos nunha folla de cálculo.
3) Posible traballo máis extenso que substituiría o 50% da cualificación do exame final.

As puntuacións destes trabalos só permitirán aprobar a materia a partir dunha media mínima de 4 puntos nos exames. Considerando traballos voluntarios, a nota máxima da materia poderá ser superior a 10 puntos.
10
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación do alumnado con dedicación a tempo parcial ou
dispensa de asistencia poderanse adaptar de xeito que o exame final pondere un
100% ou poda facer tamén os traballos voluntarios que non estean relacionados
con presencialidade.


Sources of information
Basic Acemoglu, Daron; David Laibson & John A. List (2017). Economía: un primer curso inspirado en el mundo real . Barcelona: Antoni Bosch
Todaro, Michael P. (2020). Economic development . Harlow (England): Pearson education
Galor, Oded (2022). El viaje de la humanidad. El big bang de las civilizaciones: el misterio del crecimiento y la desigualdad . Barcelona: Destino
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento: andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo [Recurso electrónico o texto impreso]. Barcelona : Antoni Bosch
Krugman, Paul; Robin Wells, & Kathryn Graddy. (2022). Fundamentos de economía. Barcelona: Reverté
Jones, Charles I. (2020). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Acemoglu, Daron (2012). Por qué fracasan los países: los orígenes del poder, la prosperidad y la pobreza. Barcelona: Deusto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.