Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Conocimientos básicos de macroeconomía. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A23 |
Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros). |
A32 |
Capacidades en contribuir al diseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociales. |
B11 |
Compromiso ético. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os fundamentos da análise económica e as súas implicacións sociolóxicas. Introducirse no uso de metodoloxías e das diferentes técnicas de análise.
|
A6 A14
|
|
|
Adquirir coñecementos de macroeconomía para explicar os diversos modelos de crecemento e desenvolvemento económico. |
A6 A32
|
|
|
Avaliar as capacidades de análise e síntese do alumno en relación á materia impartida a partir da resolución das cuestións formuladas e a elaboración de traballos.
|
A14 A23
|
B11 B13
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1) Introdución |
Preguntas, prazos, supostos, modelos e incentivos ao axente económico individual |
2) Medición |
Produto Interior Bruto, crecemento económico real e outros indicadores |
3) Distribución da renda nacional e explicacións clásicas dos crecemento |
Retribución dos factores capital e traballo, demografía, capital físico, capital humano e tecnoloxía |
4) O axente económico individual nun contexto |
Complementariedades, derrames, efectos contextuais e institucións |
5) Economía da ideas |
Innovación, competencia monopolística e intervención pública |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A14 A32 |
26 |
26 |
52 |
Workbook |
A6 C4 |
0 |
10 |
10 |
Directed discussion |
A6 B11 B13 |
4 |
0 |
4 |
Supervised projects |
A14 A23 |
10 |
10 |
20 |
Objective test |
A6 A14 A23 |
2.5 |
17 |
19.5 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As actividades de docencia presencial do curso abranguerán clases maxistrais, además das clases prácticas. Nas clases maxistrais explicaranse os temas centrais do curso de forma detida, proporcionando toda a información para que o/a alumno/a poda desenvolver o correcto seguimento do curso. A asistencia, de acordo coa guia da titulación, considerase obrigatoria e de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo/a profesor/a. |
Workbook |
Recomendaranse textos de lectura obrigatoria que se utilizarán tanto nos debates organizados, para a elaboración dos diferentes traballos ou como complemento ás clases maxistrais. |
Directed discussion |
Como complemento ás clases impartiranse diferentes actividades que inclúen videos e debates. Igualmente poderán programarse conferencias e charlas con especialistas na materia. |
Supervised projects |
Os/as alumnos/as poderán realizar diferentes traballos sobre temas especificos recomendados polo profesor. Nestes traballos se valorarán a capacidad de recopilar, sintetizar e a aportación que cada alumno/a poida facer en canto ao estilo, enfoque e procedemento segundo a orientación do profesor. |
Objective test |
Para aqueles/as alumnos/as que no superen a materia a través dos traballos e actividades programadas, realizaranse os exames finais nas convocatorias oficiais que programe a Facultade.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Ver a sección de Avaliación. As titorías poderán ser online ou presenciais. Prégase solicitar titorías con antelación por e-mail. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A6 A14 A23 |
AVALIACIÓN CONTINUA: varias probas cortas. Poderase aprobar a materia si se aproba a media das cualificacións destas probas. En caso contrario, terá que acudir ao exame final e a ponderación destas probas será do 30%.
EXAME FINAL de 1ª ou 2ª convocatoria (70%).
Tanto para aprobar antes do exame final, como acudindo aos exames finais, os traballos voluntarios farán media só si a nota de exames é superior a 4 puntos.
|
90 |
Supervised projects |
A14 A23 |
TRABALLOS VOLUNTARIOS
1) Exercicios prácticos para entregar en clase.
2) Pequena tarefa voluntaria. Presentar en clase unha páxina con un gráfico ou táboa e breve explicación, tras descargar os datos e manipulalos nunha folla de cálculo.
3) Posible traballo máis extenso que substituiría o 50% da cualificación do exame final.
As puntuacións destes trabalos só permitirán aprobar a materia a partir dunha media mínima de 4 puntos nos exames. Considerando traballos voluntarios, a nota máxima da materia poderá ser superior a 10 puntos.
|
10 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación do alumnado con dedicación a tempo parcial ou
dispensa de asistencia poderanse adaptar de xeito que o exame final pondere un
100% ou poda facer tamén os traballos voluntarios que non estean relacionados
con presencialidade.
|
Sources of information |
Basic
|
Acemoglu, Daron; David Laibson & John A. List (2017). Economía: un primer curso inspirado en el mundo real . Barcelona: Antoni Bosch
Todaro, Michael P. (2020). Economic development . Harlow (England): Pearson education
Galor, Oded (2022). El viaje de la humanidad. El big bang de las civilizaciones: el misterio del crecimiento y la desigualdad . Barcelona: Destino
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento: andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo [Recurso electrónico o texto impreso]. Barcelona : Antoni Bosch
Krugman, Paul; Robin Wells, & Kathryn Graddy. (2022). Fundamentos de economía. Barcelona: Reverté
Jones, Charles I. (2020). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Acemoglu, Daron (2012). Por qué fracasan los países: los orígenes del poder, la prosperidad y la pobreza. Barcelona: Deusto |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|