Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B7 |
Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B17 |
Motivación por la calidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecerá unha ampla variedade de fontes estatísticas e de bases de datos nacionais e internacionais. |
A7 A17
|
B5 B7
|
C1 C3
|
Saberá valorar a relevancia, fiabilidade, utilidade e aplicabilidade da información e das bases de datos secundarios |
A7 A14 A16 A17 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C1 C3 C6
|
Saberá como acceder e traballar coas principais bases de datos secundarios para a análise sociolóxica. |
A14 A17
|
B5 B7 B17
|
C3
|
Coñecerá as dimensións e os problemas básicos a ter en conta á hora de deseñar unha base de datos |
A14 A16 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: FONTES SECUNDARIAS: USOS E CONCEPTOS |
1. Relevancia e aplicabilidad dos datos secundarios na investigación social.
2. Ideoloxía e estatística.
3. Características das fontes estatísticas: cobertura, fiabilidade, coherencia, correspondencia, etc.
|
TEMA II: PRINCIPAIS FONTES DE DATOS SECUNDARIOS PARA A ANÁLISE SOCIOLÓXICA |
4. Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigacións Sociolóxicas.
5. Principais organismos e fontes internacionais. |
TEMA III: APLICACIONS PRÁCTICAS: TRABALLANDO CON FONTES DE DATOS SECUNDARIOS |
6. A interpretación da información estatística: a importancia da metainformación.
7. Referenciar os datos estatísticos e presentación de resultados.
8. Integrar datos secundarios e primarios na investigación social. |
TEMA IV: O MANEXO DE DATOS SECUNDARIOS |
9.Manexo estadístico de datos secundarios
10. Construcción de Indicadores Sociales
11. Ferramentas para a análise de datos secundarios |
TEMA V: OPEN DATA Y BIG DATA. O FUTURO DAS FONTES DE DATOS SECUNDARIAS? |
12. O paradigma do Open Data
13. A disponibilidade de fontes de datos de acceso aberto
14. O Big Data no contexto da investigación social |
TEMA VI: FONTES DE DATOS SECUNDARIAS DE NATURALEZA CUALITATIVA |
15. Definición e características
16. Acceso a fontes de datos cualitativas
17. A integración de fontes de datos cualitativas na investigación social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
15 |
45 |
60 |
Sesión maxistral |
A7 A14 A16 A17 A34 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumnado será valorado a través de diferentes prácticas tuteladas que desenvolveranse nas sesións maxistrais. A entrega de todas as prácticas é requisito indispensable para a superación da materia |
Sesión maxistral |
Docencia de desenvolvemento e debate do programa.
Nas clases sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respetando todas as opinións diversas en torno aos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolveráse de xeito individual para a resolución de dúbidas e problemas. O desenvolvemento da atención persoalizada será a través do horario de titorías establecido. Se realizarán tamén tutorías a través de plataforma Teams previa cita co profesorado. O correo electrónico defínese como a principal ferramenta de contacto entre profesorado e alumnado.
No caso de alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo de curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderán levar a cabo de maneira virtual (Skype, Teams ou correo electrónico). O material de traballo utilizado na clase, porase a disposición a través da plataforma virtual da materia (Moodle).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
Nos traballos tutelados valorarase a capacidade de xestión, procura e síntese da información, así como a capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá na presentación dun traballo de investigación basaeado na utilización de fontes e datos secundarias dun tema do seu interese, previamente acordado co profesorado. As orientacións para este traballo estarán a disposición do alumnado na plataforma Moodle.
Para a segunda e posteriores convocatorias o sistema de avaliación será o mesmo que para o alumnado de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, e consistirá na presentación dun traballo de investigación basaeado na utilización de fontes e datos secundarias dun tema do seu interese, previamente acordado co profesorado. As orientacións para este traballo estarán a disposición do alumnado na plataforma Moodle.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bouso Freijo, Jesús (2016). Análisis on line del Banco de datos del CIS. Madrid: CIS, Cuadernos Metodológicos,
Bravo Almonacid, F; Galar, S. (2020). Avanzar hacia la construcción de un problema de investigación cualitativo. Universidad Nacional de Entre Ríos | Eva Perón 24; 3260 FIB Concepción del Uruguay, Entre Ríos, Arge
Bergstrom, C.T. e West, J.D. (2021). Bullshit: Contra la charlatanería. Madrid: Capitan Swing
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (1986, 2000). El análisis de la realidad social. Métodos y tecnicas de investigación. Madrid: Alianza
Cohen, N., & Gómez Rojas, G. (2014). Esa cosa llamada datos. evista Latinoamericana de Metodología de la Investigación Social(8), pp. 10-18
López Roldán, P; (1996). La Construcción de Tipologías: Metodología de Análisis. Papers, 48, 9-29
Scribano, A., y De Sena, A (2009). Las segundas partes sí pueden ser mejores: algunas reflexiones sobre el uso de datos secundarios en la investigación cualitativa. Sociologias, 11(22), pp. 100-11
López Roldán, P; Fachelli, S. (2015). Metodología de la Investigación Social Cuantitativa. Bellaterra: Dipòsit Digital de Documents, Universitat Autònoma de Barcelona
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación Social Cuantitativa. Madrid: McGraw-Hill
Open data: reutilización de la información pública (2013). Open data: reutilización de la información pública. Instituto Nacional de Administración Pública, La Coruña. |
De Miguel, Amando. 2009. "Historia personal de una desventura: los 'foessas'", Política y Sociedad 46(3): 91-102. Fernández Esquinas, Manuel. 2003. "Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales", Empiria 6: 47-77. García Ferrando, M., Ibáñez, J. y F. Alvira (Comp), 2000. El análisis de la realidad social. Madrid, Alianza (tercera edición revisada). Osborne, Raquel. 2008. "De la 'violencia' (de género) a las 'cifras de la violencia': una cuestión política", Empiria 15: 99-124. Porter Theodore M. 2009. "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuatificado", Empiria 18: 19-35. Reher, D-S e Valero Lobo, Á. (1995). Fuentes de información demográfica en España. Madrid:CIS. Durante o curso, esta bibliografía será completada con recursos online, webgrafía e bases de datos para o estudo das fontes secundarias de información. Non se inclúen na guía docente por tratarse de información en constante actualización |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos e técnicas de Investigación social/615G01105 | Análise multivariante de datos sociais/615G01206 | Análise demográfica/615G01301 | Metodoloxía da investigación por enquisas/615G01303 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|